Tretja razvojna os je projekt, ki ima ambicijo, da na širšem območju spremeni stanje prometno-infrastrukturne podhranjenosti katere negativne posledice so, v gospodarsko-razvojnem smislu, evidentne in dokazljive.
- vzpostavitev glavne cestne povezave za potrebe daljinskega prometa iz Celja (z zaledjem) proti Novemu mestu (in zaledju),
- Izboljšanje povezav za potrebe lokalnega, regionalnega in državnega prometa,
- prevzem vloge obvoznic naselij na tem območju,
- izboljšanje kvalitete in časa potovanj ter prometne varnosti ter
- ureditev priključkov na avtocesto v Novem mestu in Celju.
Po desetih letih, predlog državnega prostorskega načrta, skladno s prostorsko zakonodajo, še vedno ni dokončan niti javno razgrnjen.
V času od začetka priprave lokacijskega oz. prostorskega načrta nam je bilo, kot najbolj zainteresiranim za uspeh projekta na srednjem delu, uradno in neuradno predstavljenih veliko variant in idej, izdelane so bile študije in projektna dokumentacija, opravljenih pa je bilo tudi nešteto posvetov in sestankov, vendar znakov napredka na tem projektu, že dlje časa ni.
Kot zadnji krovni dokument s prometnega področja, je, dec. 2014, Ministrstvo za infrastrukturo predstavilo predlog Strategije razvoja prometa v Republiki Sloveniji in jo dalo v javno obravnavo. V dokumentu nadaljevanje in dokončanje DPN za projekt Tretje razvojne osi na srednjem delu, ni omenjeno, kar si razlagamo kot spremembo prometne politike, ki odstopa od 10 let prizadevanj za napredek projekta in zaenkrat ne ponuja alternativ za izboljšanje prometne povezanosti tega območja z glavnimi prometnimi tokovi znotraj in zunaj Slovenije.
Vse bolj tudi ugotavljamo, da dolgoletna "stalna pripravljenost" na veliki projekt, dejansko negativno ali zaviralno vpliva na rešitve posameznih kritičnih točk na državni cestni infrastrukturi območja, npr. Zidani Most, ki bi se, z alternativnimi rešitvami v tem dolgem obdobju, morda že rešile ali vsaj približale rešitvi, ki je v sklopu celote, še ni videti.
Takšno stanje institucionalne negibnosti, ki povzroča dinamično nazadovanje konkurenčnosti našega življenjskega in gospodarskega okolja, je potrebno preseči, zato občine Laško, Hrastnik, Radeče in Sevnica pozivajo Vlado Republike Slovenije, da nemudoma javno objavi časovnico operativnih aktivnosti za sprejem državnega prostorskega načrta ter jasno napove tudi ukrepe za njegovo uresničitev.