Page 46 - Laski_Bilten_st64_NR
P. 46
SOCIALA
21 in 40 leti (60%) ter 41 in 60 let (40 %).
Vsebinsko so vsa tri predavanja iz-
polnila pričakovanja slušateljev in omo-
gočila, da so pridobili želena znanja oz.
veščine, ki bodo za njih uporabne. Oba
predavatelja in predavateljica so bili (v
več kot 75 % ) ocenjeni z odlično oz. zelo
SKUPINA ZA STARŠE V ŠOLSKEM paj se je organiziranih predavanj udeleži- dobro (tako vsebina predavanja, izvedba
LETU 2017/2018 – PREDSTAVITEV lo več kot 150 slušateljev. predavanja in podajanje odgovorov na
Vprašalnik je vseboval šest vprašanj.
REZULTATOV ANKETNIH Prvo vprašanje je preverjalo, ali je semi- vprašanja). Med dodatnimi komentarji
je bilo predvsem izpostavljeno, da bi se
VPRAŠALNIKOV
nar izpolnil pričakovanja slušateljev, dru- lahko takšna predavanja še organizira-
go vprašanje pa, ali so slušatelji pridobi- la, bila vsebinsko še bolj povezana (oz.
V letošnjem šolskem letu je bila Sku- se nadaljevala), izpostavljene pa bi lahko
pina za starše organizirana v sodelovanju li želena znanja oz. veščine, ki so zanje bile tudi druge aktualne teme.
uporabne. Tretje vprašanje je ocenjevalo
z Osnovno šolo Primoža Trubarja Laško. predavatelja oz. predavateljico – vsebino Na podlagi pridobljenih podatkov
Izvedena so bila tri predavanja priznanih seminarja, izvedbo seminarja in podaja- smo z izvedbo Skupine za starše zado-
strokovnjakov s področja vzgoje – Marka nje odgovorov na vprašanja. Četrto vpra- voljni, saj izhaja, da ste slušatelji na pre-
Juhanta, Zdenke Zalokar Divjak in Karla šnje je bilo odprtega tipa in je raziskovalo davanjih pridobili pomembne vsebine
Gržana. Predavanja so se odvila v okto- dodatne komentarje, predloge, pohva- zase in da vam takšna oblika organizacije
bru, novembru in decembru. le oz. pripombe na seminar. Zadnja dva odgovarja. Tudi v prihodnje bomo za vas
Udeleženci predavanj so po zaključe- vprašanja pa sta bila demografskega tipa pripravljali nove vsebine Skupine za star-
nih predavanjih prejeli spletno anketo, ki – spol in starost slušateljev. še, kjer se bomo skupaj krepili v najlep-
so jo izpolnili in nam s tem zagotovili po- Iz analize anketnih vprašalnikov izha- ši vlogi – vlogi pomembnega odraslega v
membne povratne informacije. Prav tako ja, da je večina udeležencev na seminarjih življenju otroka.
so lahko udeleženci na svojo željo prejeli bilo ženskega spola (90 %). Prevladujoča Klavdija Gorjup,
potrdilo o udeležbi na predavanju. Sku- starostna skupina udeleženih je bila med strokovna delavka CSD Laško
POSTAVLJANJE MEJ OTROKU 4. Meje dajo otrokom čutiti, da skrbimo zanje, da nam ni vsee-
no. Otroci, ki rastejo brez meja, se pogosto počutijo zapušče-
Otrok za zdrav razvoj pri vzgoji potrebuje jasno postavljene ne.
meje. Meje so karkoli, kar označuje omejitev in so bistvene za 5. Otroci potrebujejo meje, zato da se učijo soočanja s konflik-
vse zdrave odnose. Meje, ki jih včasih poimenujemo pogoji, dru- ti. Kaj se zgodi, ko mi nekdo pove, da sem prestopil njegove
gič pravila, so pravzaprav tisto, kar uporabljamo, da v odnosih z meje? Kaj se zgodi, ko nekdo prestopi moje?
drugimi poskrbimo zase in skušamo v življenju ohraniti nekaj 6. Otroci potrebujejo meje, da se ob njih zavedo samih sebe. Ob
reda. J. Juul navaja, da obstaja groba delitev na družbene in oseb- naših mejah razčiščujejo svoje lastne.
ne meje. Družbene meje so splošno sprejete meje, ki obkrožajo 7. Meje jim pomagajo razpoznati, kaj je družbeno sprejemljivo
človeka: to se dela oz. tega se ne dela v tej družbi, družini, šoli, in kaj ne.
klubu, itd. To so splošno sprejete norme kulture, ki ji pripadamo 8. Otroci se morajo naučiti, da ob prestopanju meja nastanejo
ali v kateri gostujemo. Osebne meje pa so meje posameznikov. posledice. Nekatere od njih so resne.
Osebne meje staršev so odvisne od njihove osebnosti, značaja,
rodu, vrednostnega sistema, sprememb razpoloženja, itd. Naša Pomembno je, da pri postavljanju meja otroku postavimo
sposobnost postavljanja meja je odvisna od naše sposobnosti meje, v katere zares verjamemo. Pri pravilih, omejitvah, postav-
skrbeti zase. Skrbeti zase pa se naučimo kot otroci. Sposobnost ljanju meja je pomembno, da so:
postavljati meje in skrbeti zase se začne s prepričanjem, da je naš – realna, torej pomembna (to pokažemo z verbalno in never-
»jaz« vreden, da zanj poskrbimo. Pravo postavljanje meja vedno balno komunikacijo: ton glasu, očesni kontakt),
upošteva lastne potrebe in temelji na pošteni in neposredni ko- – nadzorovana (pohvalimo upoštevanje pravila in se ne odzo-
munikaciji. Meje so v vsakem odnosu pomembno orodje za nje- vemo samo takrat, kadar je pravilo prekršeno, saj s tem na-
govo izboljšanje. Meje otrok se v odnosu do staršev premikajo in mreč otroku sporočamo, da dobi našo pozornost samo tak-
starši igrajo igro »dohajanja« medtem ko morajo stalno pregle- rat, kadar se vede neustrezno),
dovati, ponovno postavljati in uveljavljati svoje meje. – razumljiva, jasna, in primerna starosti otroka.
Voditeljica Mednarodne mreže za otroke in družine (IN- Pomembno je, da otroku razložite, zakaj se nekaj sme in ne-
CAF) Kathryn Kvols našteva naslednje razloge, zakaj otroci nuj- česa ne. Starejši kot je otrok, več pojasnil in argumentacij bo
no potrebujejo meje za zdrav razvoj: potreboval. Pri postavljanju meja sodelujte z otrokom. Če bo
1. Otroci potrebujejo postavljanje meja zato, da se učijo prepo- vključen v sam proces postavljanja pravil in določanja posledic,
znavanja in spoštovanja meja drugih ljudi. bo meje tudi lažje upošteval.
2. Meje dajejo občutek varnosti. Če otroci ne poznajo meja star- Zelo pomembni sta konsistentnost in odločnost. Če boste
šev, se počutijo izgubljene in zmedene. Zato včasih dobese- vztrajali pri posledicah, ki sledijo neželenemu vedenju, bo ot-
dno divjajo naokrog in jih iščejo. rok lažje razumel, da je treba dogovorjena pravila spoštovati.
3. Otroci potrebujejo meje zato, da se učijo odkrivati svoje meje. Ob tem je pomembno, da se dogovorjenih pravil držite tudi
Ob tem, ko jim dajemo zgled, jih učimo postavljanja lastnih sami. Dejanje je več vredno kot beseda, zato bodite otroku do-
meja. ber zgled.
46