Page 30 - Laski_Bilten_st68_NR
P. 30

ALBUM LAŠKEGA


        ALBUM LAŠKEGA                           go svetovno vojno je bil most večkrat   radi pomanjkanja denarja so v Metalni
                                                bombardiran in tako poškodovan, da je   Maribor šele v letu 1957 izdelali 6 kon-
        Obnova železniškega mosta čez           bilo potrebno na kritičnih mestih vgra-  strukcij razpetine po 18,30 m in skup-
        Savinjo v Laškem                        diti provizorije. Po vojni je predstavljal   ne teže 147 ton za desni tir. Za levi tir
                                                nevarnost in oviro za promet. Pristoj-  pa so se odločili, da ga obnovijo v drugi
                                                ni  železniški  organi  so  se  zavedali,  da   fazi. Konec aprila je PVP Celje pričelo z
          V februarski številki Laškega biltena   je potrebno ozko grlo na progi Zidani
        smo predstavili članek iz glasila Želez-  Most–Šentilj čim prej odpraviti. V za-  obnovo opornikov. Izklesati je bilo tre-
                                                                                        ba vse slabe kamnite kvadre po sistemu
        niški vestnik o obnovi laške železniške   četku leta 1953 je komisija za revizijo   šahovskih polj. Stare opornike so obda-
        postaje. Tokrat iz te revije povzemamo   projektov  pri  DJŽ  Ljubljana  obravna-  li z železobetonskim oklepom, debeline
        prispevek o sanaciji železniškega mos-  vala razne variante, ki bi prišle v poš-  cca. 25 cm. Tako je bil kamniti material
        tu čez Savinjo.                         tev za obnovo mostu in sprejela varian-  zavarovan proti nadaljnjemu prepere-
          Zgodovina mostu sega v leto 1849.     to, ki predvideva prosto ležečo varjeno   vanju. Po končanih gradbenih delih je
        Takrat so bile ob otvoritvi proge Cel-  konstrukcijo na obnovljenih opornikih.   Metalna lahko pričela z montažo novih
        je–Ljubljana prek Savinje vgrajene le-  Dobro leto kasneje je bil odobren glav-  konstrukcij.
        sene mostne konstrukcije. Med dru-      ni projekt za jekleno konstrukcijo. Za-   Otvoritev mostu, ki je bila predvidena
                                                                                        za 26. 11. 1958, je bila preložena zaradi
                                                                                        napak, ki so jih odkrili v konstrukcijah
                                                                                        med montažo. Metalna je uspešno izvr-
                                                                                        šila sanacijo vseh nepravilnosti.
                                                                                          17. 12. 1958 so izvedli obremenil-
                                                                                        no preizkušnjo z lokomotivo ser. 06.
                                                                                        Ugotovljeno je bilo, da most ustreza
                                                                                        vsem pogojem stabilnosti. 18. 12. je bil
                                                                                        opravljen še tehnični pregled in tako je
                                                                                        bil most »izročen« prometu.
                                                                                                      Prispevala Gabrijela Pirš
                                                                                          (povzeto po Š. B.: Obnova železniškega
                                                                                                  mosta čez Savinjo v Laškem –
                                                                                                       Železniški vestnik (ŽV),
                                                                                          januar 1959, let. 13, št. 1-2, str. 17-19).
                                                                                               Fotografija je last Muzeja Laško.

                                                                                          Rubriko pripravlja Knjižnica Laško.
                                                                                          Vir: www.kamra.si, Album Slovenije


       FOTO SPOMIN


       Naša hribna njiva

         Ko pride človek v stara leta, se rad ozre nazaj na svojo preho-
       jeno pot na tem svetu. In če opazi, da je pustil na tej poti kakšen
       dolg, je prav in pošteno, da gre in ta dolg poravna.
         Tudi jaz sem se nedavno tega v mislih sprehajal po poti mo-
       jega življenja in opazil sem, da me na moji življenjski poti bre-
       meni en dolg. V svojem srcu sem sklenil, da bom šel in ta dolg
       poravnal. Vrnil sem se na svoj rodni dom, tam v Laški vasi, šel
       sem na našo hribno njivo, ki to danes na žalost ni več, snel iz
       glave klobuk, pokleknil sem na prst naše hribne njive, usmeril
       pogled k cerkvici sv. Lenarta, dvignil roke kot k molitvi in rekel:
         »Hvala ti, hvala ti, naša hribna njiva, da si nas preživljala in
       nam dajala tako dober kruh tista huda vojna in povojna leta!«
       In prosil sem Boga, da bi bila naša hribna njiva in vse slovenske
       njive še kdaj tako spoštovane in ljubljene, kot so bile takrat, tiste
       čase in da bi nam še dajale tako dober in zdrav kruh.
         Ne želim si, da bi se vrnila tista huda vojna in povojna leta,
       prosil pa sem Boga, da bi se vrnila ljubezen in spoštovanje do
       naše hribne njive in vseh slovenskih njiv in da danes človek ne
       bi tako grobo izkoriščal in zlorabljal naravo. Ljudska modrost
       pravi: Bog odpušča vselej znova, človek malokdaj in stežka, na-
       rava pa nikoli.
                                                 Valentin Deželak


       30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35