Page 39 - Laski_Bilten_st68_NR
P. 39
SOCIALA
programiranje) trener. Opravljeno ima
tudi usposabljanje za kliničnega hip-
noterapevta. Združuje interdisciplinar-
na znanja, saj je poleg študija sloven-
skega jezika in književnosti, doštudiral
tudi socialno delo z mladimi na Fakulte-
ti za socialno delo in magistriral iz šol-
ŠOLSKO LETO Otrokovo srce v naših rokah – kaj vse ske in vrstniške mediacije na podiplom-
lahko naredimo za več sreče in ljubezni skem študiju socialne pedagogike. Tako
2018/2019 med nami in otrokom. je razvil ter nadgradil številne učinkovite
programe za delo v skupinah in v razre-
Dragi starši, v novo šolsko leto smo Katarina Kesić Dimic – 5. november dih, kot so razvijanje skupinske dinami-
že pogumno zakorakali in čas je tudi, da 2018, ob 17. uri ke, uporaba igre pri razvijanju optimal-
pričnemo s predavanji za starše v novi se- nih pogojev za delo v skupini, uporaba
igre v terapevtske namene, upravljanje s
zoni skupine za starše. Tudi letos smo za Katarina Kesič Dimic pravi »Otroke »težavnimi« učenci in danes zelo znan
vas pripravili tri predavanja. Tokrat že- imam preprosto rada. Verjamem vanje program Življenje nad črto, ki je postal
limo s predavatelji izpostaviti področja, in jih spoštujem«. Te besede o njej pove- v zadnjih letih samostojen program. Več
do marsikaj. Je specialna pedagoginja, ki
ki vas bodo z otrokom še bolj povezala. svoj poklic namenja opolnomočenju šib- o programu si lahko ogledate na spletni
Zato smo v goste povabili naslednje pre- kejših. Zanje in za ljudi okoli njih piše strani (http://center-mi.si/domov.html).
davatelje … knjige in članke. Njena področja so dis- Svoje znanje bo predstavil tudi na našem
leksija, ADHD, demenca, nasilje v dru- predavanju, kjer bo govoril o temi Pou-
Alenka Rebula Tuta – 17. oktober žini in vzgoja. Več o Katarini in njenih čevanje skozi gibanje.
2018, ob 17. uri knjigah lahko preberete na njeni splet-
ni strani http://katarinakesicdimic.com/ Srečanja bodo potekala v Osnovni šoli
Alenka Rebula je učiteljica, pisateljica index.html. Na našem predavanju pa bo Primoža Trubarja Laško – enota Deb-
in predavateljica, ki jo zanimajo otroci, izpostavila Vzgojarije – kako starševati. ro. Posamezno predavanje traja dve šol-
psihologija, odnosi in kultura miru. Na ski uri.
svoji spletni strani (https://www.alen- mag. Jani Prgič – 26. februar 2019,
karebula.com/), kjer najdete o njej tudi ob 16.30 uri Vsa predavanja so brezplačna!
več informacij, je objavljenih že več tisoč Veseli nas, da bomo skupaj raziskovali
strani gradiva o njej zanimivih temah. Na Magister Jani Prgić vodi Center MI, in nadgrajevali svoje znanje in starševske
našem predavanju bo predstavila temo je mediator in NLP (nevrolingvistično veščine!
izhajajo iz dejstva, da je v dobro otrok
pomembno medsebojno sodelovanje,
ne pa nasprotovanje, da je pomembno
popuščanje, ne pa vojskovanje« (Udo-
vić-Vranić, 122).
Ponekod v tujini se sostarševstvo izva-
ja preko modela »gnezda«. To pomeni, da
»Na Norveškem vznika trend, da otroci nerjema in čustveno predelan in zaključen otrok ostane v skupnem domu in da se
ostanejo doma, starša pa se izmenično partnerski odnos. Sostarševstvo namreč oba starša izselita ter tedensko izmenjuje-
selita k njim in od njih. Ko rečem trend, temelji na dogovarjanju in prilagajan- ta pri otroku. Ta oblika je pogosto težko
je to skoraj pretirano – obstaja približno ju, kar pa je veliko težje, ko se dogovar- izvedljiva, predvsem zaradi finančnega vi-
50 družin, ki to počnejo. Je to bolje? Ne jata dva, ki ne živita več skupaj in katerih dika, saj to pomeni, da mora imeti druži-
vem. Ne verjamem. Razveze in razhajan- odnos je čustveno (še vedno) zelo inten- na tri bivališča – poleg bivališča, kjer živi
ja so položaj, ko kratko malo ne moremo ziven. otrok, še vsak od staršev svojega. Pozitivna
imeti vsega pod nadzorom. Pač pa mora- Prvi test, ali zmoreta starša izvaja- stvar tega modela je, da se ohrani občutek
mo preprosto uvideti: za nas je boleče – ti sostarševstvo v korist otroka je, kako varnosti otroka, saj otrok ostane v svojem
čeprav je morda tudi olajšanje – a za otro- in na kakšen način otroku sporočita, da dosedanjem okolju, ohrani svojo social-
ka je vedno strašno.« (Juul, 52) sta se odločila za ločitev. »Skupna izja- no mrežo, prav tako ohrani enakovreden
Tokratni prispevek je namenjen pred- va sporoča: še vedno sva in bova vaša oče stik z obema staršema. Prav zaradi tega je
stavitvi ene izmed oblik izvajanja staršev- in mati in o vseh stvareh se bomo skupaj iz vidika otroka po mojem mnenju to tudi
stva po razvezi – skupnemu starševstvu oz. dogovarjali,« (Uvodić-Vranić, 90). S tem najmanj stresen model.
sostarševstvu ali s tujko »co-parenting«. V starša otroku podata bistveno sporočilo Drugi model je »nihalo«, kjer otrok živi
tujini je ta oblika starševstva v praksi po- o tem, kako bo njihovo življenje na novo pri enem in drugem staršu, pri vsakem
gostejša kot pri nas, saj se pri nas v prak- zastavljeno in ohranita občutek varnosti približno enako časa. Glede obsega bivan-
si zanjo starši odločajo zelo redko. Razlogi pri otroku. Starša se morata dogovoriti o ja pri enem in drugem se starša dogovo-
za to so predvsem v tem, da je za izvajan- vseh stvareh in načinu, kako bosta skup- rita glede na njihovo družinsko situacijo
je sostarševstva potrebna zelo dobra med- no starševstvo izvajala. »Ločeni starši so in zmožnosti (vezano predvsem na služ-
sebojna komunikacija med bivšima part- prisiljeni sodelovati. Najbolje je, da starši bene obveznosti). Najmanj obremenjujo-
39