Page 47 - Laski_Bilten_st73
P. 47
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
ju potekal pogovor o prebranih pesmih, linc so nam tudi tokrat pripravile nepo-
učenci pa so tvorili tudi svoje pesmi na zaben večer. Učenci pa so nas z drama-
temo poezija = domišljija = svoboda = tizacijami literarnih del zopet nasmejali
nebo = ∞ in ob tem pokazali, da premo- do solz.
rejo dobro mero ustvarjalnega duha. V Po prihodu iz knjižnice v šolo smo
pesmih so izrazili svoje mnenje, svoje ob- pripravili vse potrebno za nočno branje
čutke o poeziji in svobodi. Pesmi so od- in spanje ter se namestili v telovadnici
raz njihove domišljije, ki je neskončna kot šole. Prijetna družba naših učencev se je
nebo. ob zvoku kitare posedla v krog sredi te-
lovadnice, kjer so v soju lučke prepevali
Poezija je neskončna, pesmi. Zagotovo najlepši del noči branja,
kot sinje nebo, kajne, naši dragi bralci?
je morje besed, Ob soju lučk pa smo nadaljevali z bra-
in pesmi. Toda brati in ob tem ugotoviti, njem. Veke nekaterih so postale težke
kdo je avtor prebranega dela in kakšen je v katerem plavamo. že po nekaj prebranih straneh. Drugi so
njegov naslov, ni bilo lahko, saj se bilo be- vztrajali dlje. V zgodnjih jutranjih urah
sedilo zrcaljeno. Besede in črke so ob tem Svobodno se piše, so tako ugasnile zadnje svetilke, utihnil je
povsem spremenile položaj in obliko. Z v mislih nariše, zadnji šepet in vsi smo se potopili v sla-
vztrajnostjo, iznajdljivostjo, predvsem pa v spomine zapiše, dek sen.
z dobrim medsebojnim sodelovanjem so se nikoli ne izbriše. Naslednje jutro smo se prebujali do-
učenci, eni uspešno, drugi malo manj us- /…/ brovoljni in zadovoljni ter polni lepih
pešno, rešili naloge. Iznajdljivost, sodelo- vtisov z obljubo, da se prihodnje leto s
vanje in kanček nadarjenosti za igralski Poezija nas bogati, uči in odpira nova knjigami in dobro voljo zopet podamo
poklic so učenci pokazali tudi pri nalogi, spoznanja o svetu. Ker želimo, da poezi- na novo pustolovščino.
kjer so morali s pantomimo prikazati od- jo berejo tudi ostali »knjižni molji«, smo Vodstvo šole in mentorice se zahva-
lomek iz znanega literarnega dela in to na na steni v šolski knjižnici pripravili na- ljujemo vsem, ki ste kakorkoli sodelovali
kar se da prepričljiv način. Ja, naši učenci bor naših najljubših pesmi. Morda pa se pri noči branja. Naj bo branje za učence
so dobri igralci, ki te s svojo izvirnostjo komu ob prebiranju utrne nova ideja, užitek in temelj znanja, ki odpira vrata v
in humorjem nasmejejo tudi do solz. Z nov pogled na svet okoli nas. svet.
dobro voljo smo se tako odpravili dalje Noč branja smo tudi letošnje leto
– na nepogrešljivo in zasluženo večerjo. »začinili« z obiskom krajevne knjižnice
Po večerji smo druženje nadaljevali v Rimske Toplice. Knjižničarke Martina Janja Holcer, Špela Mišmaš
šolski knjižnici, kjer je v prijetnem vzduš- Ajdnik, Jerica Horjak in Valentina Pav- in Karmen Ulaga
Raziskovalna dejavnost na Osnovni šoli Antona Aškerca žnična šola v Lažišah zaradi pomanjkanja vpisa otrok začasno
Rimske Toplice zaprla svoja vrata, ni pustila ravnodušne. Odločile so se raziska-
ti, zakaj se starši raje odločijo za vpis svojih otrok na matično
Vsak dan se okrog nas zgodi milijon stvari. Večine niti ne opa- šolo.
zimo, vsaj dokler ne pride do korenitih sprememb, ki vplivajo Rezultati analize literature in ankete med krajani so pokaza-
na doživljanje naše bližnje in širše okolice. Zato je pomembno, li, da so podružnične šole na sploh zelo izpostavljene vplivom
da že osnovnošolce skušamo ozavestiti o različnih procesih in
učinkih delovanja okoli nas ter jih spodbujati k raziskovanju, s
katerim bodo ob sistematičnem delu razširili ali izboljšali svoje
znanje o ljudeh, kulturi, družbi in naravi in ga znali uporabiti.
Učenci se vsako leto z zanimanjem udeležijo uvodnega
sestanka raziskovalne dejavnosti na družboslovno-humani-
stičnem področju. Nekateri pridejo s svojo idejo in področjem
raziskovalnega dela, drugi pri tem potrebujejo malce več spod-
bude. Nihče se ne zaveda, koliko časa in truda bo potrebno vlo-
žiti v nalogo, da bo ta pravočasno končana in kvalitetno izdela-
na. Učenci se pri raziskovalnem delu največkrat prvič srečajo s
premišljenim iskanjem in prebiranjem znanstvene literature, z
oblikovanjem hipotez ali znanstvenih vprašanj, s postopki izde-
lave anketnega vprašalnika ali intervjuja ter statistično obdela-
vo podatkov in njihovo interpretacijo. Hkrati spoznavajo svoje
osebne kvalitete in krepijo socialne veščine.
Raziskovalne naloge, ki nastanejo, so prave male mojstrovi-
ne. V letošnjem letu so bile k projektu Mladi za Celje prijavljene
štiri raziskovalne naloge.
Osmošolke Kaja Kajtna, Julija Pavšek in Katarina Tržan so
osnovno šolo začele obiskovati vsaka na svoji podružnici; v
Sedražu, Lažišah in Zidanem Mostu. Zato jih vest, da je podru-
47