Page 7 - Laski_Bilten_st77-2020_NR
P. 7
OBČINSKA UPRAVA
MOST PREKO SAVINJE NA OBMOČJU
LAŠKO-JUG
Gradnja mostu se izvaja v sklopu modernizacije žel. proge
Celje-Zidani Most in na podlagi sprejetih prostorskih doku-
mentov Občine Laško. Odločitev za tako gredno rešitev z dve-
ma razponoma je bila osvojena na podlagi zahtev vodarjev in
Zavoda za varovanje kulturne dediščine, ki ni dopustilo izvedbe
mostne konstrukcije v pilonski - harfasti zasnovi, z opravičilom,
da bi le-ta prevzela primat v prostoru. Most, ki se gradi, bo dolg
123 m, z večjim razponom 75 m in manjšim 48 m. Ob zaključku
gradnje se bodo vse začasne podpore v reki odstranile in ostala
bo samo podpora na gramoznem otočku.
Most je zasnovan kot okvirna semi-integralna konstrukcija
z ležišči in dilatacijama na obeh obrežnih opornikih. Vmesna
podpora je monolitno povezana s prekladno konstrukcijo. Za-
radi ovinka Savinje je rečna podpora postavljena asimetrično, Začetek opaženja grede (december 2019)
izven glavne struge vodotoka. Locirana je na gramoznem otoč-
ku oz. polotočku, ki se je ustvaril zaradi hidravličnega vpliva
ovinka in je ob normalnem vodostaju reke kopen.
Podpora je poln AB steber debeline 2,0 m ter oblikovan hi-
dravlično. Temeljenje je predvideno kot globoko temeljenje na
8 pilotih premera 150 cm. Pilotna blazina, širine 6,5 m, dolžine
12,5 m ter debeline 2,50 m, je v celoti skrita pod dnom Savinje.
3
Na stik blazine ter stebra bodo odložene skale (večje od 0,5 m ),
na katere bo reka odložila gramoz in po gradnji ponovno nare-
dila naravni otok oz. suhi nanos.
Desnoobrežni opornik je precej širok, kar 16 m. Sestavljen
je iz AB pilotne blazine, konzolnih kril, ki spremljajo križiščne
krivine ter temeljen s tremi piloti d 150 cm v dveh vrstah, sku-
paj 6 pilotov. Na oporniku imamo dve ležišči, vzdolžno pomični
in prečno nepomični. Dilatacija je vodonepropustna velikosti
D160 mm.
Levoobrežni opornik je ožji, širok 12 m. Preklada se prav
tako naslanja preko dveh vzdolžno pomičnih ter prečno nepo-
mičnih ležišč. Temeljenje je na 4 pilotih (2 vrsti po dva pilota).
Dilatacija pa je velikosti D160 mm.
Vso temeljenje je opravljeno kot globoko na pilotih premera
150 cm. Pri rečni podpori je globoko temeljenje izbrano zaradi Prečni prerez desne prekladne konstrukcije (marec 2020)
preprečitve morebitnega spodjedanja, pri krajnih podporah pa
zaradi globjih nosilnih slojev. Dolžine pilotov zanašajo od 11 do
14 m ter so vsi vpeti v nosilni sloj iz peščenjaka.
Gradnja PAB mosta se izvaja po tehnologiji opaženja na fi-
ksnem odru v dveh fazah, najprej približno polovica na desnem
bregu, nato še leva polovica. Prednapeta armiranobetonska gre-
da bo prednapeta s tremi skupinami kablov iz vrvi prereza 150
mm ter kvalitete 1860 MPa, in sicer:
2
a) Parabolični kabli v stojinah
b) Negativni kabli v zgornji plošči
c) Pozitivni kabli v spodnji plošči
Prečni prerez mostu je takoimenovani škatlasti prečni prerez
spremenljive konstrukcijske višine 2,60 m do 4,60 m.
Karakteristični prečni cestni profil je sestavljen iz skupne
voziščne širine 6,5 m, na vsaki strani pa še 1,5 m površine za
revizijski hodnik.
Nad državno cesto G1-5 Laško-Rimske Toplice se bodo izve-
dli izkopi hribine ter zgradili oporni zidovi.
Luka Picej Izvedena je že desna stran grede (april 2020)
7