Page 44 - LaskiBilten_st79_NR
P. 44
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
če, smo od sedmih pa do polnoči vztraja-
li in bili na nogah. Ko sem okoli pol ene
zjutraj prišla domov sem bila tako utru-
jena, da nisem pred sabo videla niti me-
tra. Umila sem se, se oblekla v pižamo in
odšla naravnost v posteljo. Od utrujenos-
ti, še kakšne dobre pol ure, nisem mogla
zaspati, vendar sem vse to nadoknadila
pozno v dopoldne.
Čeprav je bilo naše zadnje leto v osnov-
ni šoli nekoliko krajše, nismo bili zaradi
tega nič prikrajšani. Valeta mi bo zagoto-
vo še dolgo ostala v spominu in to je ne-
kaj, kar bom zagotovo s ponosom pripo-
vedovala tudi svojim otrokom.
Ema Šolar
Foto: Žan Škorja
PROJEKT še poglobilo in medsebojno spoštovanje vzdrževanje reda v sami stavbi in skozi
UNESCO ASP. še naraslo. skrb za Aškerčev park prijateljstva, kjer
net na Osnovni skrbimo za zelišča, rože, sadno drevje.
Tretji steber: Učiti se, da bi znali živeti
Samoiniciativnost ter kritično mišlje-
šoli Antona skupaj. nje posameznika je naložba za kvalitetno
Aškerca Na naši šoli smo pozorni na medseboj- življenje, da se bo znal samostojno odlo-
Rimske Toplice ne odnose. Učence spodbujamo k samo- čati. Temu so namenjene naše razredne
spoštovanju in spoštovanju drugih. Ve- ure. Šolski parlament kot izvršilni organ
Skozi Delorsove stebre na Osnovni lik poudarek damo na sobivanju s slepo skupnosti učencev šole svoje ugotovitve,
šoli Antona Aškerca uresničujemo pos- učenko, medsebojno učno pomoč, sode- predloge, pripombe posreduje ravnatelju
lanstvo UNESCO- ve šole. lovanju z lokalno skupnostjo in z društvi. in svetu šole. Tako učenci suvereno odlo-
Učenci naše šole s svojim prostovoljnim čajo o sobivanju in življenju na šoli.
Prvi steber: Učiti se, da bi vedeli. delom ter ustvarjalnostjo pomagajo pri- Napredek smo v letošnjem šolskem
Z aktualizacijo in povezovanjem z lo- dobivati sredstva za šolski sklad, ki fi- letu dosegli pri vseh stebrih. Največ te-
kalnim okoljem, globalnim vidikom ter nančno pomaga socialno šibkim učen- žav se še vedno pojavlja pri četrtem steb-
medpredmetnim povezovanjem skuša- cem. Skozi spoznavanje različnih kultur ru (Učiti se biti), saj učenci v današnjem
mo učence pripraviti k znanju za življe- razvijamo strpnost. Kot EKO šola redno času ne čutijo dovolj sočutja. Prav tako
nje. Stremimo k empatiji ter posledično skrbimo za okolje, okolico šole, se ude- se skozi odraščanje večkrat sprašujejo o
do okrepljenih socialnih in etičnih ve- ležujemo raznih ekoloških akcij. Učenci lastni identiteti. Koronakriza je zamajala
ščin. Na naši šoli smo zelo uspešni v pro- skozi okoljski vidik prispevajo k izdela- temelje našega dojemanja sveta. Posledi-
jektih, ki dajejo znanje za življenje, raz- vi didaktičnih iger ter pripomočkov. So- ce se bodo pokazale v prihodnosti. Vse-
iskovalni dejavnosti in tekmovanjih. V delujemo tudi na prireditvah, ki jih or- kakor pa je bilo več zaskrbljenosti, od-
letošnjem šolskem letu smo se posvetili s ganizirajo krajevne skupnosti, društva in tujenosti in izgubljenosti v medsebojnih
kulturnim dnem še migrantom, saj z nji- Občina Laško. Tako naše znanje aplici- odnosih v obdobju, ko so učenci prvega
mi sobivamo. ramo za javno dobro. Vsako leto organi- triletja pričeli prihajati nazaj na šolo. Z
ziramo dobrodelni decembrski koncert, odločitvijo, da se bo razred smatral kot
kjer prodajamo adventne venčke, mazila,
Drugi steber: Učiti se, da bi znali de- velika družina, so učenci ponovno zaži-
lati. svečke, voščilnice. Zbrana sredstva gredo veli, se pričeli socializirati in iskati lastno
V učencih spoznavamo njihov poten- v šolski sklad, ki je namenjen učencem iz razredno identiteto.
cial in jih navajamo, da izkoristijo svoje socialno šibkih družin. V letošnjem šolskem letu smo sodelo-
dobre lastnosti za delo. Tudi učno manj vali v UNESCO ASP projektih: Mirov-
sposoben učenec je lahko uspešen na Četrti steber: Učiti se biti. niški festival Zlati rez, Učenec poučuje,
Že v procesu pouka konstantno
svojem področju, če le dobi priložnost usmerjamo učence k udejanjanju zna- Veselje do znanosti, Moder stol.
za razvoj, je motiviran in predan svo- nja v življenjskih situacijah. Privzgajamo Teme, ki so zajemale šolsko življenje:
jem delu. Projekt Učenec poučuje odpira spoštovanje do lastnih sposobnosti. Stre- demokracija, diskriminacija, gozdovi,
mnogo možnosti, da učenci raziščejo ter mimo k prevzemanju osebne odgovor- migracije in begunci, okolje, solidarnost,
plasirajo svoje potenciale. S poukom na nosti učencev. Veliko časa namenimo za trajnostni način življenje, vrednote in
daljavo smo dosegli pomembne premike temeljito obravnavo vsakega posamezne- stališča, zdrav način življenja.
v sodelovanju starši – učenec – šola. Delo ga učenca. Obeležili smo naslednje UNESCO
je bilo zelo pestro, konstantno, z rednimi mednarodne dneve:
povratnimi informacijami. Vsi trije de- Smisel za lepoto razvijamo skozi likov- • 7. april - Svetovni dan zdravja
javniki smo dosegli višji nivo informacij- ne natečaje, razstave, projekte in nena- • 22. april - Svetovni dan zemlje
skega znanja in veščin. Sodelovanje se je zadnje skozi redno čiščenje okolice šole, • 21. 9. - Mednarodni dan miru
44