Page 41 - LaskiBilten_st85_NR
P. 41
SOCIALA / HIŠA GENERACIJ
Prav tako pa na takšen način vstopamo v lje, kjer bo prisotno več nepoznanih ljudi resnično pomemben dogodek v življenju
odnos do otroka, saj s tem otroku omo- (tako starejših otrok kot tudi odraslih). otroka, tudi zakonodaja določa, da star-
gočimo, da pridobi lastno izkušnjo prija- Prav tako ne bo poznal prostora npr. šema ob vstopu otroka v 1. razred pripa-
znih in spoštljivih medsebojnih odnosov. učilnice, pravil, ki veljajo v šoli in v odno- da izredni dopust ob spremljanju prvo-
V začetnih mesecih je zato pomembno, sih, ki jih bo tam vzpostavljal. To pa po- šolčka.
da se z otrokom veliko pogovarjamo o meni veliko učenja, prilagajanja in spo- Vsem prvošolčkom in tudi ostalim šo-
njegovem počutju v šoli, dogodkih, so- znavanja. Zagotovo bodo situacije, kjer larjem želim uspešno novo šolsko leto in,
šolcih. Tako mu bomo izrazili zanimanje se bo otrok z novo situacijo zmogel us- da bo tokratno preživeto v šolskih klo-
za njegov svet in njegova čustva, s tem pa pešno soočiti, bodo pa tudi trenutki, ko peh.
z njim vzpostavili zaupen odnos. Znot- mu bo težko. Dovolite otroku vzeti si čas Obenem pa vas z veseljem povabim na
raj zaupnega odnosa se ustvari prostor za in bodite potrpežljivi. Omogočite mu va- nadaljnje soustvarjanje Skupine za star-
razbremenjevanje in sprejemanje čustev ren prostor za pogovor z vami, kjer bosta še:
– tistih prijetnih in tudi neprijetnih. Na- lahko spregovorila o njegovih občutjih. • 13. 9. – Novi izzivi po počitnicah,
loga staršev je, da otroku pomagamo pri Otroku lahko pri tem pomagate na več • 11. 10. – Moj otrok je trmast,
prepoznavanju njegovih čustev, da ga ok- načinov npr. da ga še pred pričetkom šole • 15. 11. – Pozitivna sporočila otroku
repimo, da jih zmore in zna na primeren peljete do šole, da si jo skupaj ogledata. (kako komuniciram in kako poslu-
način ubesediti in da se jih nauči sprejeti. Pojasnite mu, kako bo potekal vaš ritem šam),
V tem obdobju pa je potrebno na- življenja – kdaj se bo moral zbuditi, kdaj • 13. 12. – Družinske vrednote in dru-
meniti posebno pozornost tudi krepitvi bo prihajal in odhajal iz šole, kdo ga bo žinski prazniki.
delovnih navad in spodbujanju motiva- prišel iskati. Spodbujajte ga pri samo-
cije za učenje. Družina mora vzpostavi- stojnosti npr. pri oblačenju, pri pripravi Kot do sedaj bodo tudi v prihodnje
ti ritem otroku npr. kakšne so obvezno- šolske torbe in potrebščin. Vključite ga v srečanja potekala preko ZOOM aplika-
sti po prihodu domov iz šole, kakšna je izbiro in pripravo šolskih potrebščin, ko cije, kjer je potrebna predhodna prijava
ura umirjanja in nočnega počitka, kdaj je jih boste ovijali in označevali z imenom. (ime, priimek in e-naslov) na elektronski
čas za prosti čas. Vsaka družina ima svoj Sodeluje naj tudi pri pripravi delovnega naslov: klavdija.gorjup@gov.si. Po prijavi
ritem, ki je prilagojen delovnimi obve- prostora npr. pisalne mize, predalnikov vam bomo na vaš e-naslov poslali sple-
znostim staršev, obšolskim dejavnostim in podobno. Te informacije bodo v njem tno povezavo na kateri boste dostopa-
otroka in/ali sorojencev in načinu življe- vzbudile občutek predvidljivosti in var- li do »spletne sobe«, kjer bodo potekala
nja družine. Ne glede na to kakšen ritem nosti, zaradi česar bo bolj samostojen. V naša srečanja. Prijavite se lahko na posa-
družina vzpostavi, je pomembno, da je ta primeru, da poznate sošolca ali sošolko mezno srečanje ali na več srečanj. Sreča-
ritem reden oz. urnik strukturiran, saj se otroka, lahko organizirate družinsko sre- nja so brezplačna. Srečanja bodo poteka-
s tem omogoča občutek predvidljivosti čanje, da se bosta otroka med seboj bolje la od 16. do 17. ure. V primeru dodatnih
in varnosti. Znotraj dnevnega ritma pa je spoznala še pred pričetkom šolskega leta. vprašanj smo dosegljivi na naših kontak-
pomembno, da si družina omogoči sku- Na »dan D«, ko bo vaš otrok prvič tnih številkah in elektronskih naslovih.
paj preživeti čas. vstopil v šolo, pa je pomembno, da ga Več informacij pa lahko najdete tudi na
Preživeti čas skupaj je še posebej po- starši pospremite in spodbujate. Tudi v spletni strani: https://www.csd-slovenije.
memben za otroke, ki se šole ne veseli- situacijah, kjer sta starša razvezana je po- si/csd-celje/enota-lasko/.
jo oz. to obdobje težje sprejmejo. Po- membno, da otroka ob tako pomemb-
membno je, da starši otroku ponudimo nem dogodku pospremita oba in mu Klavdija Gorjup, univ. dipl. soc. del.,
oporo in spodbudo. Sprememba je za ot- s tem predata pomembno sporočilo – samostojna svetovalka pri CSD Celje,
roka res velika, saj vstopa v neznano oko- »Podpirava te in tukaj sva zate!« Ker je to enota Laško
PRTIČKI IN PRTI TER DRUGE REČI ratni razstavi KITICE dale naslov: PRTIČKI in PRTI ter druge
reči. Razstava je bila polna ljubezni, truda, znanja in spominov,
Poezija čipke je neslišna v svoji vidni saj se med Kiticami, sčasoma in z leti, preko klekljanja in dru-
podobi, čeprav je ob svojem nastajanju ženja na izletih ter piknikih, splete nevidna vez, ki jo Kitice, s
precej glasna, ko si roki podajata lese- svojo srčnostjo znajo in zmorejo negovati.
ne kleklje, ki z nitko pišejo kitice. Kiti-
ce, ki niso nujno v pravi pesniški rimi, saj je klekljarici dopušče-
na umetniška svoboda. Le-ta pa lahko kmalu postane pusta, če
jo poskušamo stisniti v kalup.
Zato smo veseli, da smo po letu dni čakanja, 28. 6. 2021 odpr-
li 13. samostojno razstavo kljekljarske skupine Hiše generacij
Laško KITICE, ki svojih spretnosti, kljub natančno narisanim
načrtom, ne stiskajo v kalup. 28 ljubiteljskih klekljaric, ki jih
vodi Marija Kamenšek, se srečuje v našem medgeneracijskem
centru že 15. leto. Zadnja leta vsak torek in vsako sredo zjutraj,
med 7. in 9. uro. Marljivo sučejo kleklje med svojimi spretnimi
prsti in ustvarjajo unikatne izdelke. Neznani avtor je zapisal, da
»Čipka ni samo bel prtič« ampak »je umetnost!« in tako so tok-
41