Page 45 - LaskiBilten_st89_NR
P. 45

PORTRET

       Portret – Slavica Šmerc


       »DO SEBE MORAŠ BITI ZELO ZAHTEVEN, DO UČENCEV NEKOLIKO MANJ«



         V učilnici Slavice Šmerc je znanje iz
       biologije, naravoslovja in gospodinjstva
       usvajalo 40 generacij učencev – prav
       vse je poučevala in z njimi ustvarjala
       na Osnovni šoli Primoža Trubarja La-
       ško, kjer je nekaj let delovala tudi kot
       pomočnica ravnateljice in kasneje dva
       mandata kot ravnateljica. Za svoje delo
       je preteklo leto prejela zlati grb občine
       Laško, katerega je bila nadvse vesela, še
       posebej zato, ker so njeno dolgoletno
       uspešno delo na področju šolstva pre-
       poznali tudi sokrajani, pojasnjuje. »Da
       to ni izključno strokovno pedagoško
       priznanje, ampak priznanje občine, mi
       zelo veliko pomeni.« Zaupala nam je,
       kako je postala učiteljica, kakšna so bila
       prva leta njenega poučevanja in katere-  smo veliko kuhali in pekli, (skoraj) vedno   njih dvajset let uvajalo delo z računalniki,
       ga trenutka se najraje spominja, beseda   je bilo prijetno vzdušje, veliko motivacije   zadnjih deset pa tudi elektronsko vodenje
       pa je nanesla tudi na obdobje ravnate-  in tudi smeha.«                          dokumentacije. To je po eni strani strokov-
       ljevanja in ustvarjanje na kulturnem                                             nim delavcem olajšalo delo, po drugi stra-
       področju.                               Poučevanje gospodinjstva in              ni pa smo se precej odtujili. Vedno manj
         »Vedno sem delala iskreno, pošteno,   naravoslovja                             je sodelovanja »v živo«. V času epidemi-
       nepristransko, se opravičila ob napakah                                          je je bila v tem pogledu prava katastrofa.
       ali spodrsljajih,« odgovori, ko jo vpraša-  V laški osnovni šoli je delovala kar 40   Upam, da se to že in se bo še izboljševa-
       mo, na kaj je najbolj ponosna in nadalju-  let, v tem času pa je bilo tudi šolstvo de-  lo.« Za razliko od učiteljev pa učenci teh
       je: »Ko srečujem bivše učence in sodelavce,   ležno mnogih sprememb. Začetkov uči-  sprememb verjetno niso zaznali in se za-
       vsakemu lahko pogledam naravnost v oči,   teljevanja se spominja po strašni tremi   nje  kaj  bistveno  ni spremenilo,  razlaga
       se pozdravimo, poklepetamo, gremo sku-  pred odhodom v učilnico in pisanjem      naša sogovornica: »Poznajo le to, kar je,
       paj na kavo ali pijačo.« Veliko ji pomenijo   priprav na pouk – takrat so vse pripra-  ne pa, kaj je bilo. Več jih gotovo doživljajo
       najožji sorodniki, s katerimi so nenehno   ve pisali na roke in si celo zapisovali pri-  starši, ko primerjajo svoje šolanje s šola-
       v stiku, si zaupajo in si pomagajo.     čakovane odgovore učencev, pripovedu-    njem svojih otrok.«
         Izhaja iz delavske družine, kjer je bila   je. »Trema je postopno prenehala, delo v
       želja, da po končani srednji šoli pride do   razredu je postajalo bolj sproščeno. Prvih   Obdobje ravnateljevanja
       poklica, a so ji starši pri izbiri poklica   deset let sem poučevala predvsem gospo-
       vseeno pustili prosto pot, razlaga. Kljub   dinjstvo, kjer je bilo zelo veliko ur name-  Svoje strokovno znanje je prispevala
       temu odločitev in izbira poklicne poti ni   njenih pripravi hrane, kar so imeli učenci   tudi kot pomočnica ravnateljice. K pri-
       bila lahka, saj po zaključku osnovne šole   zelo radi – in še vedno je tako. Še po mno-  javi na omenjeno delovno mesto jo je
       ni vedela, kam naprej in kaj postati. »Vpi-  gih letih mi nekateri z veseljem povedo, kaj   spodbudila in nagovorila takratna rav-
       sala sem se na »Kajuhovo gimnazijo«, po   so kuhali ali pekli, kaj so kdaj »zakuhali«,   nateljica Irena Mulej. »Izjemno dobro sva
       njej so bila namreč odprta vsa vrata za   kako je bilo fajn.« Poleg gospodinjstva je   sodelovali, veliko sva delali skupaj, veli-
       študij. Moja prva izbira za nadaljevanje je   poučevala tudi biologijo in naravoslovje,   kokrat tudi ponoči, če je bilo potrebno. Žal
       bila sicer fizioterapija, a je bil vpis vsako   vse tri vede pa se popolnoma prepletajo,   je hudo zbolela, tako da sem nekaj časa
       drugo leto in v letu, ko sem se vpisovala,   pojasnjuje, saj gre za povezovanje žive in   opravljala delo obeh, v upanju, da se vrne.
       ga ni bilo. Tako sem pristala na Pedagoški   nežive narave, skrb za zdravje, varovanje   Ker se ni vrnila in je bil objavljen razpis,
       fakulteti, smer biologija in gospodinjstvo.«   okolja, delovanje rastlin, živali, človeka,   sem se odločila prijaviti na razpis in bila
       V času študija je prejela tudi občinsko   preprečevanje bolezni, odnos do vsega   izbrana.« Po izteku prvega mandata se je
       štipendijo, po zaključku pa jo je 1. sep-  živega in okolja …                    na razpis ponovno prijavila in tudi takrat
       tembra 1980 pričakala služba v Osnovni     Spremembe v »šolskih klopeh« so bile   bila imenovana za ravnateljico.
       šoli Primoža Trubarja Laško, ki je takrat   v zadnjih desetletjih precejšnje. Pravi, da   V obdobju njenega ravnateljevanja je
       slavnostno odprla nov prizidek. S tem je   je bila za strokovne delavce nedvomno   Laško dobilo še kako potrebno novo po-
       šola pridobila gospodinjsko učilnico, v   največja sprememba prehod iz osemletke   družnično šolo v Debru, so se pa prva
       kateri je nastalo mnogo prijetnih spomi-  v devetletko, pa tudi uvajanje novih uč-  dela začela že pred njenim mandatom,
       nov poučevanja, ki se jih Šmerčeva najra-  nih načrtov, pomembni so bili drugačni   še v času, ko je bila ravnateljica Muleje-
       je spominja. »To je bilo v času osemletke,   pristopi izobraževanja, predvsem pri naj-  va, pojasnjuje in dodaja, da sta pri projek-
       ko je bilo gospodinjstvu namenjenih veli-  mlajših šolarjih. Sicer kakšna pozitivna   tu sodelovali. Ko je kasneje postala rav-
       ko več ur pouka, podobno velja tudi za iz-  sprememba v sebi »skriva« tudi neugod-  nateljica, se je morala še bolj intenzivno
       birne premete iz prehrane v devetletki, ko   no posledico: »Intenzivno se je vsaj zad-  spoprijeti z nadaljevanjem in dokonča-

                                                                                                                           45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50