Page 51 - LaskiBilten_st90_NR
P. 51

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

                              Erasmus+ Estonija

                                Osnovna šola Antona Aškerca si
                              je z uspešno kandidaturo na razpisu
                              Erasmus+ 2021 v letošnjem šolskem
                              letu zadala nov izziv. V projektu Eve-
                              ryone involved – everyone wins se
                              bomo seznanili s sodobnimi pedago-
                              škimi  praksami  ter  metodičnimi  in
       didaktičnimi pristopi, s katerimi želimo v izobraževalni proces
       in v aktivno življenje šole vključiti prav vse skupine učencev.
       Učitelji bomo znanje pridobivali tudi z obiskom tečajev na par-
       tnerskih šolah po celi Evropi.
         V skupini učiteljev, ki sodelujemo v projektu, sem imela prva
       priložnost za obisk partnerske šole. Izbrala sem si Estonijo. Ne
       le zato, ker me tja vsako leto vlečejo sorodstvene vezi in mi tako   Poleg resnega dela je ostalo še dovolj časa za medsebojno
       država kot jezik nista čisto tuja, ampak tudi zaradi izobraževa-  spoznavanje in odkrivanje lepot glavnega mesta. Talin skriva
       nja Game-Based Learning and Gamification, ki ga je organizi-  prefinjeno kombinacijo zgodovine in modernega mesta. Sta-
       rala Univerza v Tallinnu.                                    ro mestno jedro, kljub stoletjem prevlade tujih vladarjev, us-
         Izobraževanje je potekalo med 20. in 26. marcem. Deset ude-  pešno ohranja svojo srednjeveško dediščino, ki je uvrščena na
       ležencev iz Slovenije, Španije, Makedonije, Italije in Madžarske   Unescov seznam svetovne dediščine. Sprehodite se lahko skozi
       se nas je od vsega začetka dobro razumelo.                   vrata Viru, prekrita z bršljanom, raziskujete gotsko mestno hišo
         Poudarek delavnic je bil na gamifikaciji, na učenju in pou-  in se sprehajate ob mestnem obzidju. Na ulicah Talina pa vas bo
       čevanju s pomočjo iger in skozi igro. Spoznali smo posamezne   očarala sodobna učilna umetnost.
       elemente gamifikacije ter uporabnost in dostopnost metod, ki   Teden je še prehitro minil. Poleg novih in zanimivih orodij, ki
       temeljijo na igri. Metoda podpira široko paleto iger, ki jih je pri   jih bom z veseljem uporabila pri poučevanju, sem skozi pogo-
       pouku mogoče uporabiti, saj zajemajo različne vsebine in de-  vor z ostalimi udeleženci lahko spoznala pristope in poglede na
       javnosti za podporo učenju in komunikaciji med učenci in med   vzgojo in izobraževanje v njihovi državi. Med nami so se stkali
       učitelji in učenci. Predstavitev različnih pristopov in praktičnih
       primerov uporabe orodij, ki temeljijo na igri so bili v veliko po-  pristni prijateljski odnosi, ki jih želim negovati do naslednjega
       moč, ko smo teoretično znanje prenesli v oblikovanje, načrtova-  snidenja.
       nje in uporabo metod gamifikacije v realno učno okolje.                                              Monika Randjelović




       Mladi raziskovalci                      Sedražu. Navdušena nad etnologijo je        Lana in Neli sta v raziskovalni nalogi z
                                               letos raziskala življenje v vasi Govce, ki je   naslovom Vpliv šolanja na daljavo na ra-
         Mladinsko raziskovalno delo v Celju   klonila pod prevelikimi apetiti lastnikov   čunalniško pismenost učencev v OŠ pre-
       je letos obeležilo že 44. razpis za razisko-  bližnjega rudnika. Skozi pripovedovanja   verili, koliko držijo razprave v  medijih
       valne naloge. Na šoli se tega izziva niso   življenjskih zgodb svojih sogovornikov   glede zahtevnosti pouka na daljavo gle-
       ustrašile osmošolke Eva Gradišnik, Neli   je orisala življenje ljudi sedmih domačij   de na znanja in kompetence računalniške
       Knez in Lana Krajnc ter devetošolki Špe-  pred več kot pol stoletja ter žalost, jezo in   pismenosti učencev. Rezultati kažejo, da
       la Klopčič in Ema Lesjak, ki so razisko-                                         so učenci znanje uporabe nekaterih ra-
       vale na področjih etnologije, slovenščine,   nemoč ob spoznanju, da bodo morali za-  čunalniških programov in veščin že pred
       pedagogike ter psihologije in sociologije.   pustiti svoj rodni kraj.            poukom na daljavo ocenili kot dobre,
         Eva Gradišnik se je spraševala, kakšen                                         zato učenci v manjšem številu poročajo o
       odnos imajo mladi do starosti, staranja in                                       pomembnem napredku računalniške pi-
       starostnikov. Analiza anketnih vprašalni-                                        smenosti v času pouka na daljavo. Nova
       kov je pokazala jasne razlike med učenci,                                        računalniška oprema in boljša interne-
       ki živijo ali so živeli v skupnem gospo-                                         tna povezava sta imeli na izboljšanje ra-
       dinjstvu s starejšo osebo oziroma imajo                                          čunalniške pismenosti manjši vpliv. Med
       s starejšimi pogoste stike. Le-ti izražajo                                       merjenimi dejavniki, ki bi lahko pripo-
       višjo skrb za starejše, tesnejšo medgene-                                        mogli k boljšemu poznavanju dela z ra-
       racijsko povezanost, manj starostnih ste-                                        čunalnikom, je pomoč učiteljev, staršev
       reotipov in imajo manj strahu pred stara-                                        in sošolcev.
       njem. Eva tako ugotavlja, da je ustrezna                                            Z raziskovalno nalogo Mladinski ro-
       socializacija zelo pomemben korak k                                              man kot zdravilec je Ema raziskovala
       spodbujanju pozitivnih odnosov do sta-                                           vpliv mladinske književnosti na težave
       rejših med mladimi tudi tekom izobra-                                            mladih. Spraševala  jih  je, kakšno vlogo
       ževanja in vzpostavljanja kakovostnih                                            ima zanje mladinska književnost. Izka-
       medgeneracijskih odnosov od rane mla-                                            zalo se je, da je zanje vloga literature kot
       di v krogu družine in šole.                                                      zdravilca velika. Posebej je obravnavala
         Špela Klopčič je v prejšnjem šolskem                                           roman Nataše Konc Lorenzutti Gremo
       letu raziskovala življenje rudarjev v                                            mi v tri krasne, ki je bil letos izbran za

                                                                                                                            51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56