Page 51 - LaskiBilten_st90_NR
P. 51
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
Erasmus+ Estonija
Osnovna šola Antona Aškerca si
je z uspešno kandidaturo na razpisu
Erasmus+ 2021 v letošnjem šolskem
letu zadala nov izziv. V projektu Eve-
ryone involved – everyone wins se
bomo seznanili s sodobnimi pedago-
škimi praksami ter metodičnimi in
didaktičnimi pristopi, s katerimi želimo v izobraževalni proces
in v aktivno življenje šole vključiti prav vse skupine učencev.
Učitelji bomo znanje pridobivali tudi z obiskom tečajev na par-
tnerskih šolah po celi Evropi.
V skupini učiteljev, ki sodelujemo v projektu, sem imela prva
priložnost za obisk partnerske šole. Izbrala sem si Estonijo. Ne
le zato, ker me tja vsako leto vlečejo sorodstvene vezi in mi tako Poleg resnega dela je ostalo še dovolj časa za medsebojno
država kot jezik nista čisto tuja, ampak tudi zaradi izobraževa- spoznavanje in odkrivanje lepot glavnega mesta. Talin skriva
nja Game-Based Learning and Gamification, ki ga je organizi- prefinjeno kombinacijo zgodovine in modernega mesta. Sta-
rala Univerza v Tallinnu. ro mestno jedro, kljub stoletjem prevlade tujih vladarjev, us-
Izobraževanje je potekalo med 20. in 26. marcem. Deset ude- pešno ohranja svojo srednjeveško dediščino, ki je uvrščena na
ležencev iz Slovenije, Španije, Makedonije, Italije in Madžarske Unescov seznam svetovne dediščine. Sprehodite se lahko skozi
se nas je od vsega začetka dobro razumelo. vrata Viru, prekrita z bršljanom, raziskujete gotsko mestno hišo
Poudarek delavnic je bil na gamifikaciji, na učenju in pou- in se sprehajate ob mestnem obzidju. Na ulicah Talina pa vas bo
čevanju s pomočjo iger in skozi igro. Spoznali smo posamezne očarala sodobna učilna umetnost.
elemente gamifikacije ter uporabnost in dostopnost metod, ki Teden je še prehitro minil. Poleg novih in zanimivih orodij, ki
temeljijo na igri. Metoda podpira široko paleto iger, ki jih je pri jih bom z veseljem uporabila pri poučevanju, sem skozi pogo-
pouku mogoče uporabiti, saj zajemajo različne vsebine in de- vor z ostalimi udeleženci lahko spoznala pristope in poglede na
javnosti za podporo učenju in komunikaciji med učenci in med vzgojo in izobraževanje v njihovi državi. Med nami so se stkali
učitelji in učenci. Predstavitev različnih pristopov in praktičnih
primerov uporabe orodij, ki temeljijo na igri so bili v veliko po- pristni prijateljski odnosi, ki jih želim negovati do naslednjega
moč, ko smo teoretično znanje prenesli v oblikovanje, načrtova- snidenja.
nje in uporabo metod gamifikacije v realno učno okolje. Monika Randjelović
Mladi raziskovalci Sedražu. Navdušena nad etnologijo je Lana in Neli sta v raziskovalni nalogi z
letos raziskala življenje v vasi Govce, ki je naslovom Vpliv šolanja na daljavo na ra-
Mladinsko raziskovalno delo v Celju klonila pod prevelikimi apetiti lastnikov čunalniško pismenost učencev v OŠ pre-
je letos obeležilo že 44. razpis za razisko- bližnjega rudnika. Skozi pripovedovanja verili, koliko držijo razprave v medijih
valne naloge. Na šoli se tega izziva niso življenjskih zgodb svojih sogovornikov glede zahtevnosti pouka na daljavo gle-
ustrašile osmošolke Eva Gradišnik, Neli je orisala življenje ljudi sedmih domačij de na znanja in kompetence računalniške
Knez in Lana Krajnc ter devetošolki Špe- pred več kot pol stoletja ter žalost, jezo in pismenosti učencev. Rezultati kažejo, da
la Klopčič in Ema Lesjak, ki so razisko- so učenci znanje uporabe nekaterih ra-
vale na področjih etnologije, slovenščine, nemoč ob spoznanju, da bodo morali za- čunalniških programov in veščin že pred
pedagogike ter psihologije in sociologije. pustiti svoj rodni kraj. poukom na daljavo ocenili kot dobre,
Eva Gradišnik se je spraševala, kakšen zato učenci v manjšem številu poročajo o
odnos imajo mladi do starosti, staranja in pomembnem napredku računalniške pi-
starostnikov. Analiza anketnih vprašalni- smenosti v času pouka na daljavo. Nova
kov je pokazala jasne razlike med učenci, računalniška oprema in boljša interne-
ki živijo ali so živeli v skupnem gospo- tna povezava sta imeli na izboljšanje ra-
dinjstvu s starejšo osebo oziroma imajo čunalniške pismenosti manjši vpliv. Med
s starejšimi pogoste stike. Le-ti izražajo merjenimi dejavniki, ki bi lahko pripo-
višjo skrb za starejše, tesnejšo medgene- mogli k boljšemu poznavanju dela z ra-
racijsko povezanost, manj starostnih ste- čunalnikom, je pomoč učiteljev, staršev
reotipov in imajo manj strahu pred stara- in sošolcev.
njem. Eva tako ugotavlja, da je ustrezna Z raziskovalno nalogo Mladinski ro-
socializacija zelo pomemben korak k man kot zdravilec je Ema raziskovala
spodbujanju pozitivnih odnosov do sta- vpliv mladinske književnosti na težave
rejših med mladimi tudi tekom izobra- mladih. Spraševala jih je, kakšno vlogo
ževanja in vzpostavljanja kakovostnih ima zanje mladinska književnost. Izka-
medgeneracijskih odnosov od rane mla- zalo se je, da je zanje vloga literature kot
di v krogu družine in šole. zdravilca velika. Posebej je obravnavala
Špela Klopčič je v prejšnjem šolskem roman Nataše Konc Lorenzutti Gremo
letu raziskovala življenje rudarjev v mi v tri krasne, ki je bil letos izbran za
51