Page 34 - LaskiBilten_st95_NR
P. 34

INTERVJU

       BOJAN KRHLANKO                                                 Naredil si že ogromno izvrstnih projektov, ki so bili in so še
                                                                    mnogim inspiracija. Jih lahko nekaj našteješ?
       Laščan, ki narekuje ritem zasedbi Laibach in                   Ponosen sem, da sem lahko v svoji 20-letni profesionalni ka-
       soustanovitelj KLIP-a                                        rieri ustvarjal s tako dobrimi glasbeniki, s katerimi sem do sedaj
                                                                    posnel vsaj 30 plošč. Če jih naštejem le nekaj, so to Pocket Mu-
         V Laškem imamo ogromno ustvarjalcev, ki so svetu morda     sic, Rise Of The Androids, solo plošča ki je v celoti nastala na
       malce bolj znani, Laščanom pa malce manj. Bojan Krhlanko     pametnem telefonu; plošča Sketches of the Red Districts, skupi-
       je eden takšnih, ki v svetu glasbenih ustvarjalcev velja za ve-  ne Laibach, katero sem ustvaril s kitaristom Vitjo Balžalorskym;
       likega mojstra, a ga v rodnem kraju še marsikdo ne pozna. Je   plošča State Of Ku, trobentača Igorja Matkovića; plošča V pol-
       bobnar, glasbeni producent, oblikovalec zvoka, ki je študiral   snu, skupine Brest, z Vesno Zornik; plošča Time Fabric Silkwor-
       na Avstrijskem deželnem konzervatoriju v Celovcu in sodelo-  ms, skupine Litošt; plošča Območje Medveda, Petra Lovšina.
       val z zvenečimi imeni iz glasbenega sveta. Od leta 2017 pa je   Sodeloval ali nastopal sem še s številnimi drugimi glasbeniki.
       član zasedbe Laibach.                                          Bi kakšen projekt posebej izpostavil?

         Kdaj si se začel ukvarjati z glasbo?                         Izpostavil bi enega svojih zadnjih solo projektov z naslovom
         Z glasbo sem se začel ukvarjati v osnovni šoli, ko sem si z le-  Bojan plays Bojan. Tu gre za spomin na čase analognih risank,
       pilnim trakom sestavil svojo prvo bobnarsko baterijo. Od tam   ko je medved Bojan s tremi osnovnimi barvami domiselno
       me je pot ponesla v svet alternativne glasbe, kasneje jazza, danes   ustvarjal svoj svet.
       pa se posvečam predvsem elektronski in eksperimentalni glasbi.   Ko sva s slikarjem Aleksijem Kobalom, ki mi daje navdih za
         Zadnjih 8 let sem zaposlen v kulturi kot instrumentalist in   tovrstne eksperimente, govorila o Jacksonu Pollocku in action
       pedagog.                                                     paintingu, sem razmišljal, kako bi ta način slikanja lahko povezal
                                                                    z glasbo. (Aleksij je namreč eden izmed zelo cenjenih in prizna-
         Si velik kreativec, izvrsten glasbenik, član skupine Laiba-  nih slikarjev pri nas). Moje ideje pa ponavadi dozorevajo nekaj
       ch … pa vseeno te Laščani ne poznajo. Zakaj misliš je tako?  časa, svoja razmišljanja rad predstavim prijateljem, saj mi ti od-
         V preteklosti nisem veliko nastopal v Laškem. Zelo pogosto   pirajo še dodatne perspektive. Pred kratkim se je tako vse sku-
       pa sem nastopal v Ljubljani ter tujini. Ker nisem človek, ki bi se   paj sestavilo in nastal je Bojan plays Bojan. Kot Bojan iz risanke
       bahal s svojimi dosežki, sem morda za nekatere ostal neopažen,   tudi jaz uporabljam tri osnovne barve, ki jih nanašam na bob-
       kar je včasih lahko tudi pozitivna stvar.                    narsko opno. Skozi zvok nastaja slika in ko je risanke konec, je
         Sem aktiven na področju eksperimentalne glasbe, katera v   slika končana. Vsaki unikatni sliki pripada še zvočni zapis, ki je
       Laškem ni dovolj zastopana, tako da me širše občinstvo v La-  nastajal istočasno s sliko in ki si ga v visoki ločlji-
       škem morda ni uspelo dovolj spoznati. V preteklosti sem odi-  vosti lahko prenesete z interneta. Predstavitveni
       gral nekaj koncertov v Šmoclu, Kulturnem centru, na gradu ter   filmček, ki je v lastni produkciji nastal v garaži
       pred Savinjo. Takrat sem igral predvsem jazz glasbo, katere pa   pokojnega očeta, je na ogled na mojem Youtube
       zaradi mojih težav s sluhom ne morem več igrati.             kanalu in v QR kodi, slike, ki so nastale, pa so na
                                                                    prodaj.
         Omenil si, da imaš težave s sluhom. Kaj to pomeni za neko-
       ga, ki si kruh služi z glasbo?
         Diagnoza, ki sem jo dobil od ORL specialistov je hiperaku-
       sis. Tu gre za stanje, ko navadni, vsakodnevni zvoki, postanejo
       preglasni. Simptomi so bolečine v ušesih, piskanje, distorzija,
       pokanje v ušesih, včasih že ob lastnem preglasnem govoru. Zra-
       ven pride še več ostalih neprijetnosti. Če ne uporabljam profesi-
       onalne zaščite, mi zven bobnov in činel delujeta preglasno, zato
       iščem načine, kako lahko ostanem izrazen na tih način.
         Žal sem bil primoran končati svojo jazz kariero, vendar osta-
       jam v glasbi.
         Trenutno raziskujem nove načine igranja bobnov, ki se pove-
       zujejo z gibanjem, vizualnim in performativnim. Za sabo imam
       težka obdobja, katere je z mano preživljala tudi moja družina, ki
       pa mi je vedno stala ob strani.

         Zanimivo je, da si samouk na bobnih, ki se je prebil na Ce-
       lovški konzervatorij za glasbo.                              Foto: Tomaž Črnej

         Po končani srednji šoli sem si vzel pol leta za razmislek, v tem   Od kod izhaja tvoja inspiracija za glasbo?
       času pa sem se zelo resno posvetil inštrumentu in vaji. Leta 2005   Inspiracijo črpam iz svojega življena, znanstveno-fantastič-
       sem opravil sprejemne izpite na Celovškem deželnem konser-   nih, dokumentarnih filmov ter knjig. Sem zelo kritičen do na-
       vatoriju za glasbo (Kärnten Konservatorium Klagenfurt), leta   šega sistema, ki se iz dneva v dan seseda sam vase.
       2012 pa z odliko diplomiral. Sam menim, da nisem pretirano     Kljub temu, da nas eksperti ves čas opozarjajo na očitne pro-
       talentiran, vendar sem vzoren primer človeka, ki dokazuje, da   bleme, se v svetu spremeni bore malo. Živimo v prepričanju, da
       se s trdim delom in vztrajnostjo lahko daleč pride.          smo nedotakljivi, da je naš planet zamenljiv in da smo vladarji
         Kot  učitelj  bobnov,  na  primer  hitro  opazim  talentiranega   vsega kar obstaja. Ko se bomo ljudje zedinili, se zavzeli za ena-
       učenca, kar pa je samo delček tega, kar je potrebno da uspeš kot   ke vrednote in zares v njih verjeli, lahko skupaj začnemo spre-
       glasbenik. Večkrat so bolj kot talent pomembni vztrajnost, mar-  minjati svet. Do takrat pa z enosmerno vozovnico nadaljujemo
       ljivost, zorganiziranost, predvsem pa mnoge socialne veščine.  pot v pogubo. Zaradi teh mojih načel in spoznanj pa glasba, ki

       34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39