Page 47 - Laški bilten številka 102
P. 47
vzg oja in izobraže v anje
vzg oja in izobraže v anje
Gozdni škratje
V okviru vrtca smo se tudi letos vključili v Mrežo gozdnih vrtcev
in šol Slovenije, kar je otrokom omogočilo edinstveno prilož-
nost za raziskovanje in učenje v naravnem okolju. Naša gozdna
igralnica velikih škratov iz Sedraža je postala prostor, kjer se
prepletata igra in domišljija, narava pa služi kot učitelj in nav-
dih. V mesecu septembru smo si izbrali bližnji gozd, ki je postal
naša zunanja učilnica. Vsak naš obisk se je začel s čarobnimi
vrati, ki so nas pozdravila ob vstopu v gozd. Otroci so vrata od-
prli s pomočjo lesenih paličic, posutih z nevidnim prahom goz-
dnih škratov. Ta prah so poiskali na listih bližnjih dreves, kar je
predstavljalo uvodno dejavnost za spodbujanje radovednosti
in opazovanja narave.
Med našimi dejavnostmi smo ustvarili gozdno hiško, kjer so se nega gozdnega škratka, smo prepričani, da so z nami ob vsa-
otroci igrali in razvijali svoje socialne veščine. Stari štori so se kem obisku. Njihova prisotnost se je čutila v čarobnosti gozda,
prelevili v avtomobile, podrta drevesa pa so služila kot poligon ki nas je vedno znova navduševala in spodbujala k novim do-
za prevale, skoke in druge gibalne aktivnosti. godivščinam. Otroci so skozi igro v naravi razvijali spoštovanje
do okolja in pridobivali dragocene izkušnje, ki jih v notranjih
V gozdu pa so prebivala tudi številna čarobna bitja. Obiskal prostorih ne bi mogli doživeti. Naši gozdni obiski so tako posta-
nas je velikonočni zajček in pripravil lov na čokoladna jajčka. li neprecenljiv del otroštva in temelj za zdrav in celosten razvoj.
Večkrat pa so nas presenetili tudi škratje, ki so v gozd prinesli
svojo čarobnost in skrivnostnost. Čeprav še nismo uzrli nobe- Zajčki iz Sedraža z Anjo Skarlovnik in Natašo Veršec Ljubej
Sedeči način življenja otroka ne Skozi leta delovanja opažava,
da je najboljša otroška igralnica
more naučiti sedenja gozd, saj v njem skozi vse letne
čase nikoli ne zmanjka izzivov.
Preko gibanja (tekanja, skakanja,
Kot starša in kot vzgojitelja sva se velikokrat soočala z vpraša- plezanja, vrtenja, kotaljenja, vise-
nji, zakaj je vsako leto težje, ko želimo otrokom v skupini nekaj nja …) otrok razvija ravnotežje. In
predstaviti, izpeljati, odvoditi, oni pa ne zmorejo mirno sedeti ko bo imel otrok dobro razvito ravnotežje, bo zmogel tudi mir-
in prisluhniti? Zakaj postajajo vsako leto bolj in bolj moteči, mi no sedeti, saj je najvišja stopnja ravnotežja »mirovanje«.
pa imamo vedno manj in manj avtoritete in spoštovanja? Bolj kot bo imel otrok razvit ravnotežnostni sistem, dlje časa bo
Morda opažate to tudi vi, v družbi ali pa pri vas doma? lahko pozoren, zbran, skoncentriran.
Če otrok enostavno ne zmore biti na miru, verjetno z njim ni
Morda se najdete v katerih od spodnjih izzivov: nič narobe, samo razvija se v napačnem okolju, kjer je gibalno
• Otrok ne zmore mirmo sedeti? »podhranjen«. Velikokrat se njegovo telo, ker ga silimo, da pos-
• Nima nobene koncentracije? luša in obsedi, bori z notranjimi procesi nemoči in tako pride
• Je strašno nemiren? do vedenjskih težav, ki jih opažamo na zunaj. V resnici otrok ne
• Mu pozornost ves čas uhaja? želi nič slabega, samo zelo očitno nam kaže svojo naravno oz. bi-
• Pojavljajo se učne težave? ološko potrebo po gibanju. Pojdite ven. Pojdite v naravo, v gozd.
• Ima zelo slabo ravnotežje? Ko sva še delala v vrtcu in šoli, je to vedno delovalo. Otroci zunaj
čisto drugače zadihajo. Probleme in težave pa odpihne veter.
Preden vam ga sosedje »obtožijo« in preden greste k zdravni- Sedaj delujeva v drugačni igralnici, čisto svoji, GOZDNI. Narava
ku po »oznako«, kaj je z vašim otrokom narobe, ker določenih in gozd ne rešujeta samo gibalnega izziva in razvoja ravnotežja.
stvari ne zmore in je zelo moteč, vas vabiva v globine razume- Ponujata tudi rešitve za druga stanja, ki se v teh letih pri mla-
vanja. dih vse bolj stopnjujejo: notranji nemir, agresija, glasnost, jeza,
Temelji se gradijo v predšolskem obdobju in ključ za uspešen razdraženost, naveličanost.
in zdrav razvoj je gibanje. Ja, otrok resnično potrebuje zelo ve-
liko različnih gibalnih izzivov. Ne obremenjujte se s tem, kaj morate otroka naučiti. Raje ohra-
nite zavedanje, da vse metode igre in poučevanja v naravih oko-
ljih, potekajo veliko bolj celostno, kot pa med štirimi stenami.
Naš gozdni kotiček, samo 2 km iz centra Laškega, vam bo skozi
poletje na voljo. Če čutite, da vaš otrok potrebuje takšen od-
mik, lepo dobrodošli. Pridite na nepozabna gozdna doživetja,
izkoristite senco in igro ob gozdnem potoku.
Vse podrobnosti najdete pod razdelkom »GOZDNI OTROCI« na
spletni strani: www.svobodenotrok.si
Bodite aktivni!
Vaša dva srčna gozdna pedagoga
Mojca in Miha Vrbnjak
47