Page 45 - Laski_Bilten_st70_NR
P. 45

SOCIALA / HIŠA GENERACIJ

       Zato, ker vemo, da mu bomo, ko bo starejši, lažje povedali, da
       je mogoče reagirati tudi drugače, kot pa sedaj, ko so otroko-
       vi možgani še v razvojni fazi in reakcije izhajajo iz »plazilskih
       možganov«. Po drugi strani si pa starši želimo, da našega ot-
       roka nihče ne udari in da tudi on nikogar ne udari. In ta zme-
       da, ki jo občutimo, se pojavlja tudi v otrocih. Pri tem se mi zdi
       pomembno, da preverimo občutke otroka, po tem, ko se je v
       neki situaciji odzval z udarcem. Če otrok to iskreno obžaluje
       in se je zmožen empatično opravičiti, lahko vemo, da je bila
       to njegova obrambna reakcija in ne želja po (po)škodovanju
       drugemu.
         Tako kot otrok, za katerega se starš vedno postavi, ne bo
       znal postaviti meje, tisti otrok, ki udarja, ne bo znal prenehati.
       Če bo vedno nekdo ob tem posredoval, otrok ne bo imel pri-
       ložnosti razviti notranjega glasu – VESTI, ki mu bo rekla, da   Foto: https://www.learningliftoff.com
       to ni bilo prav in da, ne sme udariti. Vedno bo čakal na posre-
       dovanje odraslega, da ga pri tem ustavi. Verjetno je prav, da
       odrasli, ko vidimo, da otrok udari drugega, na to opozorimo   svojimi preteklimi dejanji. Tako otrok postane zmeden, ker ne
       s svojim glasom oz. opozorilom, toda pogovor o tem, da je to   ve, kako in kaj je prav.
       neprimerno in kako se v takšnih situacijah odzvati, pa morata   Zato povabilo staršem, da razmislimo o tem, da bi se dogo-
       otrok in starš imeti v varnem in zaupnem okolju, ne kar tam   vorili, da pri igri otrok posredujemo ali ne. Da se dogovorimo,
       na igrišču. Starši moramo dati otroku priložnost, da nam po-  da opazimo določene situacije, ampak se o le-teh pogovorimo
       jasni, v kakšni situaciji se je tako odzval. Mogoče nismo videli,   z otroki sami, v zanje varnem in zaupnem okolju. Da drug od
       da ga je drugi prvi udaril in se je samo branil, kljub temu pa bi   drugega ne pričakujemo reakcije in nekega pritiska, da nekaj
       ga lahko izpostavili neki krivični obsodbi. V takšnih situacijah   moramo storiti. Lahko poskusimo biti potrpežljivi z otroki,
       se do svojega otroka obnašajmo, kot da je sosedov – bodimo   ker bo to zanje nekaj novega?
       nežni, prijazni in spoštljivi. Ne predvidevajmo, ne obsojajmo,
       ampak preverimo.                                               Na ta način bi namreč otrokom omogočili, da se samostoj-
                                                                    no razvijajo v vrstniških skupinah in jih spodbujali v njihovi
         Po mojem mnenju je še ena nevarnost posredovanja pri igri   samostojnosti.
       otrok. Otrok lahko od nas prejema dvojna sporočila. Na pri-
       mer, da večkrat posredujemo v situacijah, enkrat pa nečesa ne   Na koncu pa je nujno izpostaviti, da v situacijah, ki otroka
       vidimo. Tudi tokrat je otrok pričakoval naš odziv, in ker ga ni   ogrožajo in so mu nevarne, kot starši MORAMO posredova-
       dobil, je pristopil do nas in povedal, kaj se je zgodilo. Mi pa   ti, na vse možne načine, da otroka zaščitimo!
       se na to situacijo odzovemo z besedami »Ne tožari.« Ob tem                           Klavdija Gorjup, univ. dipl. soc. del.,
       starši ne pomislimo, da smo ga takšnega odziva naučili mi, s                samostojna svetovalka CSD Celje, enota Laško








                         HIŠA GENERACIJ LAŠKO                       ki jih pripravljajo naši prostovoljci, popoldanski čas pa je name-
                                                                    njen športnim aktivnostim (telovadba, joga, nordijska hoja), pre-
                         SKOZI ŠTEVILKE                             davanjem, kulturnim prireditvam, tečajem (igranje kitare, osnove

                         PRETEKLEGA LETA                            uporabe računalnika in mobilnega telefona, fotografija in raču-
                                                                    nalnik) in posameznim skupinam, društvom, ki tedensko prip-

         Leto 2018 se je izteklo in polni elana in novih načrtov smo za-
       korakali v novo leto, v katerem se bomo, skupaj z našimi srčnimi
       prostovoljci, našimi zvestimi obiskovalci, z društvi upokojencev
       občine Laško in drugimi socialno humanitarnimi organizacija-
       mi, z vrtcem, s šolami, z glasbeno šolo, kulturnimi društvi in os-
       talimi skupinami ter posamezniki, ki so pripravljeni deliti svoje
       spretnosti, sposobnosti, znanje in talent z ljudmi, trudili, da ohra-
       njamo in krepimo vezi med različnimi generacijami, da starejšim
       omogočamo aktivno sodelovanje v družbenem dogajanju, jim
       omogočimo preganjati sence osamljenosti in občutka manjvred-
       nosti, nekoristnosti, nezaželenosti v hitrem tempu družbenega
       vsakdana, ki visoko ceni pomlad in poletje, jesen in zima pa ga
       navdaja z občutkom počasnosti in umirjenosti.
         V letu 2018 smo v Hiši generacij Laško pripravili 518 aktiv-
       nosti in zabeležili skupno 6860 obiskov. Aktivnosti v Hiši gene-
       racij so razvrščene preko celega leta, od ponedeljka do sobote.   S KD Ofirovci in koledniki iz Laškega vam želimo vse dobro v letu 2019 in dobrodošli
       V dopoldanskem času se zvrstijo številne ustvarjalne delavnice,   v Hiši generacij Laško.

                                                                                                                           45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50