Page 48 - Laski_Bilten_st72_NR
P. 48
PORTRET / VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
prag laškega vrtca, 31. avgusta 2016 pa je Če bi jo danes vprašali, ali bi se vrnila v v njeni igralnici, se številka giblje oko-
še zadnjič po uradni dolžnosti izstopila iz vrtec, bi bil njen odgovor pritrdilen. Pra- li 1.000. »Zelo sem vesela, ko srečujem
vrtca v Rimskih Toplicah. Prehod je bil vi, da ima energije še dovolj, a jo usmer- pretekle generacije. V vrtcu sem imela že
vse prej kot lahek in po 40 letih je bil to ja drugam – zato bere, gleda kriminalke, otroke mojih prvih varovancev, lahko bi
težek preklop, pravi. »Zdelo se mi je, da se sprehaja, pa tudi lenari. Še pred zak- imela že njihove vnuke. Ko se srečamo,
bo z odhodom v penzijo del mene umrl. ljučkom poklicne poti je začela aktivne- velikokrat obudimo spomine. Rada jih
Šele po šestih mesecih sem začutila, da je je prenašati znanja in izkušnje s področja srečam in za njih sem še vedno tovariši-
bila to zame izguba, ker se mi je naenkrat plesa, čemur tudi v zadnjih letih posveča ca Jelka.« Ne glede na to, kaj je življenje
zdelo, da izgubljam energijo, da nisem več veliko časa in želi z omenjenega področja prineslo njenim nekdanjim varovancem,
isti človek z energijo in ustvarjalnostjo. izdati priročnik. »Ko pomislimo na ples v so to še vedno njeni otroci. »Moja sin in
Otroke sem neizmerno pogrešala in še da- vrtcu, si predstavljamo ples na glasbo Ro- hči sta velikokrat rekla, da mi moji otroci
nes jih.« Zdaj ji čas krajšajo štirje vnuki, mane Krajnčan …. Ampak to ni ples kot v službi pomenijo več kot onadva. Ko sem
umetnost. To je prikrit kurikulum, ki se
s katerimi rada preživlja prosti čas, vse- vleče leta in leta. Ker nimam fakultetnega to slišala, je vedno bolelo, mogoče zato, ker
eno pa meni, da ni tipična babica, ki bi znanja s področja plesa, bo vse, kar bo za- sem bila tako predana, ali morda zato, ker
jih razvajala, kar pripisuje tudi poklicni pisano v priročniku, izvedljivo iz prakse. sem ta poklic živela.« Vendar ničesar ne
deformaciji. »Saj mičkeno jih je treba raz- Upam, da mi bo uspelo.« obžaluje in če bi se še tisočkrat rodila, bi
vajati, preveč pa tudi ne, ker potem imajo še tisočkrat postala vzgojiteljica.
probleme starši. Trudim se, da se ne vtiku- 1000 plus
jem v vzgojo njihovih staršev.« Z vnuki se
rada potopi v svet pravljic, mnoge med Čeprav ni nikoli natančno preštela, Nika Teraž
njimi nastajajo tudi v Jelkini domišljiji. koliko otrok je zganjalo otroške norčije Foto: Jaka Teršek
Pozdravljeni tikulacijskih vaj smo razvijali originalnost, kreativnost pri upo-
rabi glasov in zlogov, ustvarjali pri izmišljanju novih besed.
Nataknite si očala in vstopi- … in to … to je bil šele začetek vsakega dne v jutranjem kro-
te v NAŠ svet. Svet neskončne gu .
igre in besed. Spoznajte nas.
Skupino ČEBELICE. Čebelice s Tjašo, Cvetko in Petro
Skupino 11 dečkov in 12 Pikapolonice
deklic, starih 4 – 5 let, ki že
celo leto pridno nabiramo
znanje in brusimo jezičke ter
urimo svoj govor.
Jutranji krogi v naši igralnici so bili letos pestro obarvani.
Vsako jutro po zajtrku smo si najprej podali roke in sklenili
krog energije, vključili smo telo za aktivno sodelovanje: napeli
ušesa, da so slišala dogajanje v igralnici, široko smo odprli oči,
da so videle, kaj se dogaja okoli nas, razmigali smo glavo, da je
lahko razmišljala, otresli smo roke in utrudili noge, da so mirno
počivale prizemljene na tleh.
Potem pa so na vrsto prišli naši jezički. Jezikali smo, se pačili,
čebljali, čvekali, tulili, grulili, lajali, žvrgoleli, peli, pripovedovali
… skratka pošteno smo namučili in utrudili naše jezičke. Govor Iz igralnice skupine Pikapolonic Vrtca Laško se je v letošnjem
smo spodbujali s pomočjo šaljivih zgodb, vaj, iger, izštevank, ki šolskem letu velikokrat slišala glasba. Preko letnega projek-
smo jih v začetku šolskega leta skrbno skrili v pralni stroj. ta »GLASBO SLIŠIM, ČUTIM, IZVAJAM« smo se spoznava-
In vsak dan nas je presenetil z novo dogodivščino. li z različnimi instrumenti, se seznanjali z različnimi tehnika-
Govorno ustvarjalnost smo uporabili pri razvijanju vseh ele- mi igranja in se nato preizkusili še v ritmičnih igrah ter prvih
mentov govora. Preko vaj za motoriko govornega aparata in ar- enostavnih glasbenih spremljavah otroških pesmic. Dobro za-
ložen glasbeni kabinet nam je omogočil, da smo se preizkusi-
li v igranju na različne glasbene cevi, bobne, orffove ksilofone,
vibrafone, metalofone ... Skozi ritmične igre smo se učili, kako
se z instrumenti ravna. Odnos otroka do instrumenta je namreč
ključen za njegovo uporabo.
Otrokovo udejanjanje v glasbi močno vpliva na njegov ču-
stveni, socialni, spoznavni in gibalni razvoj. Ponudili smo pester
izbor različnih glasbenih vsebin, vse z namenom, da bi pri otro-
cih vzbudili veselje do glasbe, spodbujali doživljanje glasbe ter
razvijali otrokove glasbene sposobnosti in spretnosti.
Glasba lahko spremeni svet, ker lahko spremeni ljudi. (Bono).
Otroci iz oddelka Pikapolonice z Lucijo in Zvonko
48