Page 23 - Laski_Bilten_st75_NR
P. 23
STIK
predstavili v luči gostoljubnosti in ponosa. »Velika zahvala gre tako pa te osebe turist sreča, ko pride na našo destinacijo ter jo
statistom, ki so namenili kar nekaj svojega prostega časa za sne- spoznava in odkriva.«
manje in se bili za Laško pripravljeni izpostaviti na tak način. To Odziv na promocijski video je zelo pozitiven, pravi Beleje-
so ljudje, ki jim je Laško pri srcu. Video je bil zasnovan zelo lo- va, in je bil deležen že več delitev na družbenih omrežjih. »Cilj
kalno, zato še toliko bolj diha z nami in našimi zgodbami,« poja- je dosežen, najbolj pomembno pa je to, da ljudje vidijo, kaj La-
snjuje Belejeva in dodaja: »Rokova ekipa je s posnetki, montažo ško ponuja, in da si želijo to tudi ogledati,« zaključuje Deželak.
in zvokom naredila odlično delo. Nastal je lep in dober izdelek, na S ključnikom #myLaško, ki se pojavlja na družbenih omrežjih,
katerega smo ponosni. Prikaže Laško in ljudi, ki tu živijo in ki jih zgodbo destinacije tako delimo z vsemi, ki pridejo v naš kraj na
turisti tudi srečajo, ko pridejo k nam. Naša komunikacijska zgod- izlet ali oddih. Video si lahko ogledate na spletni strani YouTu-
ba so domačini, ki turiste vabijo v Laško – pivovar Matjaž Guček, be, kamor v iskalnik vpišete My Laško Slovenia.
vodnica Barbara Penič, lectarka Tatjana Šolar, natakar Branko N. T.
Kunšek. Te osebe, poleg ostalih, predstavimo tudi v videu, prav Foto: Matic Gabriel, Rok Deželak
ARHITEKTURA
SPOMINA – POGOVORI
Z REKO
V Muzeju Laško je bila v mesecu ok-
tobru postavljena prav posebna razsta-
va. Reka Savinja, na katero so Laščani
morda še preveč navajeni in jim ne po-
meni več nič posebnega, je bila pred-
stavljena z umetniškim dotikom Marka
Paka.
Ob odprtju razstave je avtorja
predstavil likovni kritik Mario Berdič
Codella. O njem je zapisal:
»Mariborski kipar, fotograf in kustos forme. Lahko bi dejali, da mrtev ka- veka, umetnosti in nasploh o estetskih
Marko Pak prenaša svojo umetniško men, iztrgan iz tektonskih slojev zemlje vrednotah stvarstva.
ustvarjalnost na različne medije, ne le ali dna reke, na ustvarjalnem umetniko- Kakor v omenjenem ciklu polaga
likovne, vključno z instalacijami, mar- vem poligonu pridobi novo, organsko kamne na peščena tla, kar je čisto na-
več tudi na zvočne in multimedijske, vsebino življenja. ravna lega, pa v ciklu Akiropoetične for-
osredotočajoč se predvsem na udeja- Marko Pak v tem oziru sam pravi, da me kamne fiksira na slikarska platna, ki
njenje navdihov, ki jih dobi iz specifič- raziskuje možnosti transkripcije objek- jih obeša navpično na stene razstavišča,
nega naravnega okolja, točneje vodnih tov v nov zapis ali njihove translacije posredujoč nadrealistično učinkovanje
ekosistemov s poudarkom na reki Dravi iz naravnega vodnega ambienta v dru- lebdenja. Tokrat je kamnu popolnoma
in za tokratno kiparsko, akiropoetično ge prostore, tako javne kakor galerijske odvzeta njegova naravnost plastičnega
razstavo v Laškem tudi Savinji. Termin ali odprte, kar je neke vrste odmev Du- objekta, saj postane relief ali vezana pla-
akiropoiesis izvira iz Grščine in pome- champovega rekla, da je katerikoli naj- stika, in lahko učinkuje kot umski rele
ni, da je nekaj, kar poprej še ni obsta- deni objekt, ki ga od nekod preneseš
jalo, ustvarjeno brez poseganja človeške v galerijo in ga podpišeš kot avtorsko ali stikalo samo še v popolnoma svo-
roke. Njegova razstava je pravzaprav tri- delo, bodisi z asistenco ali brez, navse- bodni domišljiji opazovalca.
delna, saj vsebuje kiparska dela iz ciklov zadnje tudi umetnina. Na koncu je seveda treba omeniti
Arhitektura spomina in Akiropoetične V zvezi z naslovom cikla Arhitektu- morda celo najpomembnejše dogaja-
forme in hkrati ambientalne fotografije. ra spomina pravi Marko Pak, da je »... nje v procesualnosti Pakovega likovne-
Marko Pak namreč sodi med tiste sa- osnovni gradnik arhitekture spomina ga snovanja, to je samo iskanje oziroma
mosvoje avtorje, katerih kiparsko sno- register, tako so moji kamni spominske najdenje njegovih rečnih kamnov, ki jih
vanje nastaja v dialogu z reko, saj izvi- enote ali registri zapisa narave, tiste ob- odkriva med hojo po obrežju in celo po
ra njegov kiparski opus neposredno iz like pa, ki jih izberem iz naravnega oko- sami strugi, tvegajoč zdrse in padce v
globin ali obrežja reke, kjer najde navdi- lja, so releji ali stikala, ki sprožijo v mo- vodo, pri čemer se pogosto sooča s pre-
hujoče, s stotisočletnim vodnim tokom žganih doživljanje likovnih artikulacij.« veliko težo kamnitih ready-made skulp-
oblikovane kamne v neštetih oblikov- Kamne organskih oblik, popolnoma os- tur, ki jih je treba spraviti v atelje in jih
nih variacijah, ki jih bodisi pusti nedo- vobojene linearnosti ali pravega kota, dopolniti z umetnikovim dotikom. V
taknjene, kot najdene objekte, bodisi da postavlja na peščeno podlago, kot bi šlo sklop ustvarjalnega procesa pa ne na-
na njihovi gladki »epitelijski« površini za kakšne zenovske vrtove, poudarja- zadnje sodi tudi kreativno fotografira-
izvede določene intervencije, kot avtor- joč problematiko medsebojnega odno- nje končanega dela, saj je tudi fotografi-
ski dotik v obliki grafizmov, poslikav ali sa med svetlobo in senco, življenja in ja sestavni del razstavitvenih likovnin.«
inkrustacij, bodisi vanje poseže z »od- smrti, zemlje in vesolja, pri tem pa seve-
piranjem« teksture s klesanjem, vse do da spodbuja opazovalca k poglobljene-
abstrahiranja oz. idealiziranja izbrane mu razmišljanju o nastanku zemlje, člo- Tomaž Majcen
23