Page 48 - Laski_Bilten_st77-2020_NR
P. 48

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

                                                                    kam vso pohvalo. V tej skupini seveda niso sami. Velika pohvala
                                                                    in zahvala pritiče tudi staršem, ki so sledili novim pogojem po-
                                                                    učevanja in doma prevzeli delež učenja. Pohvaliti je treba tudi
                                                                    učence, ki so se učenja na daljavo lotili z vso resnostjo in zag-
                                                                    nanostjo.
       Ostajamo doma, poučujemo in se učimo na daljavo ter            Na Unescovi spletni strani lahko najdete podatek o vplivu
       sledimo ideji, ki daje smisel našemu delu – ostajamo         koronavirusa na izobraževanje po svetu (https://en.unesco.org/
       zdravi                                                       covid19/educationresponse). Od 31. marca 2020 so zaradi nje-
                                                                    ga zaprte šole in univerze v 188 državah. 85 odstotkov ljudi, ki
         Naj v uvodu zapišem, da nisem privrženec učenja na daljavo,   se izobražujejo, je doma. Ta podatek razkriva nepredstavljivih
       še manj tovrstnega šolanja. Zgodilo se je praktično čez noč, da   1.543.446.152 učencev, dijakov in študentov, ki se trenutno izo-
       so se šole zaprle in nam je učenje na daljavo postalo edina mo-  bražujejo na daljavo ali so prekinili izobraževanje.
       žna oblika dela.                                               Med njimi je natančno 749 učencev Osnovne šole Primoža
         Ob tem sem se spomnil besed Alvina Toflerja, ameriškega pi-  Trubarja Laško. Prav je, da smo v teh trenutkih pozorni pred-
       satelja in futurista, ki je natančno pred petdesetimi leti zapisal:   vsem na tiste, ki imajo s takšno obliko šolanja težave. Na tiste,
       »Nepismeni v 21. stoletju ne bodo tisti, ki ne znajo pisati in bra-  za katere dostop do tehnologije in interneta ni samoumeven. Na
       ti, ampak tisti, ki se ne morejo naučiti, pozabiti in nato ponovno   tiste iz številčnejših družin, ki si opremo delijo ne le z brati in
       naučiti.«                                                    s sestrami, ampak tudi s starši. Nekateri starši v teh kriznih ča-
                                                                    sih rešujejo življenja in ne morejo pomagati otrokom pri učenju
         In res, čez noč smo bili prisiljeni pozabiti, kako smo učili vče-
       raj, in se spopasti z novimi izzivi. Pravzaprav se učitelji vsak dan   … Globoko sem hvaležen vsem, ki so pomagali z opremo. Tudi
                                                                    šola je med učence razdelila nekaj svoje opreme, ki bi drugače
       na novo učimo, kako čim bolje poučevati na daljavo. Z nami   osamljena čakala na konec karantene.
       se učijo in uporabljajo tehnologijo učenci in prepričan sem, da   V tem spreminjajočem se svetu je pomembno, da v težkih
       tudi starši. Vsem učiteljem, ki so se bili prisiljeni čez noč prila-  trenutkih stopimo skupaj. Prav je, da se naši učenci še naprej
       goditi, sprejeti in uporabljati nove tehnologije poučevanja, izre-  učijo in zamudijo čim manj snovi v času stroge karantene, ki je
                                                                    zaprla šole po Sloveniji. Ti izjemno zoprni časi so svojevrstna
                                                                    učna ura. Učna ura o tem, kako je treba stopiti skupaj, si po-
                                                                    magati in stvari narediti včasih tudi drugače, kot so nas naučili
                                                                    ali smo jih bili navajeni izvajati. S tem bomo dokazali, da smo
                                                                    pismeni in pripravljeni za 21. stoletje. Da smo se sposobni na-
                                                                    učiti, naučeno uporabljati, pozabiti in se ponovno naučiti nekaj
                                                                    popolnoma drugega.
                                                                      Nihče trenutno ne ve, do kdaj bomo učitelji, učenci in starši
                                                                    morali vztrajati pri tej obliki učenja. A poučevali, učili in po-
                                                                    magali pri pouku bomo vsi skupaj le tako dolgo, dokler bomo
                                                                    zdravi. Zato do nadaljnjega učitelji in učenci ostajamo doma,
                                                                    poučujemo in se učimo na daljavo ter sledimo ideji, ki daje smi-
                                                                    sel našemu delu – ostajamo zdravi.

       Miha Hrastnik, 6.a                                                       Marko Sajko, ravnatelj OŠ Primoža Trubarja Laško





       Zdaj je čas, da nepomembne              namenjeni komunikaciji s sodelavci in    šla. Pomislila sem tudi, da je lahko naš
       vsebine postavimo na stranski tir       starši, vendar najprej samo z nekaterimi,   pouk na daljavo služba, ki traja cel dan in
                                               saj se je e-sistem sesul. Kot razredničar-  vse dni v tednu.
         Toliko, da smo vstopili v leto 2020, že   ka 6. razreda sem na e-pošto začela pre-  Na to so me začeli opozarjati tudi star-
       nas je doletela popolnoma nova nevar-   jemati prve naloge, ki jih je bilo treba po-  ši. Kolikor smo učence prej naganjali od
       nost, katere prihod smo pred tem spre-  sredovati učencem. Jasno je bilo, da so se   računalnikov, smo jih zdaj posadili pred-
       mljali po televiziji. Od prejšnje dinami-  na vsakega od nas zgrnile takšne in dru-  nje za cele dni. Odločila sem se, da bom
       ke, ko smo bili tako zaposleni, da smo pri   gačne težave, ki jih prej ni bilo ali niso   pošiljala naloge samo med tednom, kar
       opravkih skorajda srečevali samega sebe,   bile zaznavne.                        bi jim sprostilo konce tedna za prostoča-
       smo morali naenkrat zaživeti čisto dru-    Sledili so prvi odzivi staršev. Nekate-  sne dejavnosti ali za morebitno delo, ki bi
       gačen življenjski ritem. Spominjam se, da   ri ugodni, spodbudni, drugi polni skrbi,   jim ostalo od prej. Sreča je tudi, da šesti
       sem tisti petek, zadnji dan uradnega po-  tretji tudi upravičeno nezadovoljni, še   razred še nima posebej veliko obveznih
       uka, z vso vnemo vpisovala ocene v e-re-  posebej če so primerjali izvajanje pouka   predmetov, a kljub temu imajo nekate-
       dovalnico. V šoli sem pustila vse, s pre-  na daljavo naše šole z drugimi. Že prve   ri učenci neobvezne izbirne predmete,
       pričanjem, da bo pouk prekinjen samo za   dni sem opazila, da je nalog veliko in s   ki jih pouk na daljavo prav tako zajema.
       dva tedna.                              tem tudi sporočil za starše ter da bi bilo   Slišati je mogoče, da na daljavo poteka
         Vendar so že prve dni prostega te-    najbolje, da pošiljam naloge za dva ali tri   tudi glasbena šola in verjetno še katera
       dna začele prihajati zahteve, naj se začne   predmete enkrat na dan. Spoznala sem,   druga dejavnost. Da se tudi zdaj izvaja-
       pouk na daljavo. Pred mano so se poja-  da mi manjka veščin za takšno delo s so-  jo vse šolske in ponekod tudi izvenšolske
       vile nove, prej nevidene zahteve in s tem   dobno tehnologijo in pomoč mlajše ge-  dejavnosti, je povzročila vladna zahteva,
       tudi nove skrbi. Dnevi so bili naenkrat   neracije mi je postala še kako dobrodo-  naj vodimo tedensko evidenco časa, ki ga

       48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53