Page 48 - Laski_Bilten_st77-2020_NR
P. 48
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
kam vso pohvalo. V tej skupini seveda niso sami. Velika pohvala
in zahvala pritiče tudi staršem, ki so sledili novim pogojem po-
učevanja in doma prevzeli delež učenja. Pohvaliti je treba tudi
učence, ki so se učenja na daljavo lotili z vso resnostjo in zag-
nanostjo.
Ostajamo doma, poučujemo in se učimo na daljavo ter Na Unescovi spletni strani lahko najdete podatek o vplivu
sledimo ideji, ki daje smisel našemu delu – ostajamo koronavirusa na izobraževanje po svetu (https://en.unesco.org/
zdravi covid19/educationresponse). Od 31. marca 2020 so zaradi nje-
ga zaprte šole in univerze v 188 državah. 85 odstotkov ljudi, ki
Naj v uvodu zapišem, da nisem privrženec učenja na daljavo, se izobražujejo, je doma. Ta podatek razkriva nepredstavljivih
še manj tovrstnega šolanja. Zgodilo se je praktično čez noč, da 1.543.446.152 učencev, dijakov in študentov, ki se trenutno izo-
so se šole zaprle in nam je učenje na daljavo postalo edina mo- bražujejo na daljavo ali so prekinili izobraževanje.
žna oblika dela. Med njimi je natančno 749 učencev Osnovne šole Primoža
Ob tem sem se spomnil besed Alvina Toflerja, ameriškega pi- Trubarja Laško. Prav je, da smo v teh trenutkih pozorni pred-
satelja in futurista, ki je natančno pred petdesetimi leti zapisal: vsem na tiste, ki imajo s takšno obliko šolanja težave. Na tiste,
»Nepismeni v 21. stoletju ne bodo tisti, ki ne znajo pisati in bra- za katere dostop do tehnologije in interneta ni samoumeven. Na
ti, ampak tisti, ki se ne morejo naučiti, pozabiti in nato ponovno tiste iz številčnejših družin, ki si opremo delijo ne le z brati in
naučiti.« s sestrami, ampak tudi s starši. Nekateri starši v teh kriznih ča-
sih rešujejo življenja in ne morejo pomagati otrokom pri učenju
In res, čez noč smo bili prisiljeni pozabiti, kako smo učili vče-
raj, in se spopasti z novimi izzivi. Pravzaprav se učitelji vsak dan … Globoko sem hvaležen vsem, ki so pomagali z opremo. Tudi
šola je med učence razdelila nekaj svoje opreme, ki bi drugače
na novo učimo, kako čim bolje poučevati na daljavo. Z nami osamljena čakala na konec karantene.
se učijo in uporabljajo tehnologijo učenci in prepričan sem, da V tem spreminjajočem se svetu je pomembno, da v težkih
tudi starši. Vsem učiteljem, ki so se bili prisiljeni čez noč prila- trenutkih stopimo skupaj. Prav je, da se naši učenci še naprej
goditi, sprejeti in uporabljati nove tehnologije poučevanja, izre- učijo in zamudijo čim manj snovi v času stroge karantene, ki je
zaprla šole po Sloveniji. Ti izjemno zoprni časi so svojevrstna
učna ura. Učna ura o tem, kako je treba stopiti skupaj, si po-
magati in stvari narediti včasih tudi drugače, kot so nas naučili
ali smo jih bili navajeni izvajati. S tem bomo dokazali, da smo
pismeni in pripravljeni za 21. stoletje. Da smo se sposobni na-
učiti, naučeno uporabljati, pozabiti in se ponovno naučiti nekaj
popolnoma drugega.
Nihče trenutno ne ve, do kdaj bomo učitelji, učenci in starši
morali vztrajati pri tej obliki učenja. A poučevali, učili in po-
magali pri pouku bomo vsi skupaj le tako dolgo, dokler bomo
zdravi. Zato do nadaljnjega učitelji in učenci ostajamo doma,
poučujemo in se učimo na daljavo ter sledimo ideji, ki daje smi-
sel našemu delu – ostajamo zdravi.
Miha Hrastnik, 6.a Marko Sajko, ravnatelj OŠ Primoža Trubarja Laško
Zdaj je čas, da nepomembne namenjeni komunikaciji s sodelavci in šla. Pomislila sem tudi, da je lahko naš
vsebine postavimo na stranski tir starši, vendar najprej samo z nekaterimi, pouk na daljavo služba, ki traja cel dan in
saj se je e-sistem sesul. Kot razredničar- vse dni v tednu.
Toliko, da smo vstopili v leto 2020, že ka 6. razreda sem na e-pošto začela pre- Na to so me začeli opozarjati tudi star-
nas je doletela popolnoma nova nevar- jemati prve naloge, ki jih je bilo treba po- ši. Kolikor smo učence prej naganjali od
nost, katere prihod smo pred tem spre- sredovati učencem. Jasno je bilo, da so se računalnikov, smo jih zdaj posadili pred-
mljali po televiziji. Od prejšnje dinami- na vsakega od nas zgrnile takšne in dru- nje za cele dni. Odločila sem se, da bom
ke, ko smo bili tako zaposleni, da smo pri gačne težave, ki jih prej ni bilo ali niso pošiljala naloge samo med tednom, kar
opravkih skorajda srečevali samega sebe, bile zaznavne. bi jim sprostilo konce tedna za prostoča-
smo morali naenkrat zaživeti čisto dru- Sledili so prvi odzivi staršev. Nekate- sne dejavnosti ali za morebitno delo, ki bi
gačen življenjski ritem. Spominjam se, da ri ugodni, spodbudni, drugi polni skrbi, jim ostalo od prej. Sreča je tudi, da šesti
sem tisti petek, zadnji dan uradnega po- tretji tudi upravičeno nezadovoljni, še razred še nima posebej veliko obveznih
uka, z vso vnemo vpisovala ocene v e-re- posebej če so primerjali izvajanje pouka predmetov, a kljub temu imajo nekate-
dovalnico. V šoli sem pustila vse, s pre- na daljavo naše šole z drugimi. Že prve ri učenci neobvezne izbirne predmete,
pričanjem, da bo pouk prekinjen samo za dni sem opazila, da je nalog veliko in s ki jih pouk na daljavo prav tako zajema.
dva tedna. tem tudi sporočil za starše ter da bi bilo Slišati je mogoče, da na daljavo poteka
Vendar so že prve dni prostega te- najbolje, da pošiljam naloge za dva ali tri tudi glasbena šola in verjetno še katera
dna začele prihajati zahteve, naj se začne predmete enkrat na dan. Spoznala sem, druga dejavnost. Da se tudi zdaj izvaja-
pouk na daljavo. Pred mano so se poja- da mi manjka veščin za takšno delo s so- jo vse šolske in ponekod tudi izvenšolske
vile nove, prej nevidene zahteve in s tem dobno tehnologijo in pomoč mlajše ge- dejavnosti, je povzročila vladna zahteva,
tudi nove skrbi. Dnevi so bili naenkrat neracije mi je postala še kako dobrodo- naj vodimo tedensko evidenco časa, ki ga
48