Page 47 - LaskiBilten_st93_2022
P. 47

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

                                                                    in psihični kondiciji kot tisti,
                                                                    ki jih v šolo in domov vozi-
                                                                    jo. V povprečju so vsak dan
                                                                    telesno aktivni več časa in so
                                                                    zato  tudi  bolje  telesno  prip-
       Projekt Varno v vrtec in šolo – začetek šole                 ravljeni.

                                                                      Večina otrok si želi v šolo
         V projekt Varno v vrtec in šolo – začetek šole so se vključi-  in domov peš, s kolesom ali
       li tudi učenci 6. razreda Osnovne šole Primoža Trubarja Laško   skirojem in na nas odraslih
       Nis. Na začetku smo se z učenci pogovorili o varnosti v prome-  je, da otrokom pomagamo
       tu. Ob slikovnem materialu so učenci povedali na kaj morajo   te zdrave potovalne navade
       biti še posebej pozorni. Poudarili smo pomen upoštevanja pro-  razvijati, saj se s tem učijo o
       metnih predpisov: varno prečkanje ceste na prehodu za pešce   prometni varnosti, spozna-
       ali pri zeleni luči, upoštevanje prometnih znakov, hoja po ploč-  vajo lokalno okolje in posta-
       niku, uporaba kresničke in svetlih oblačil z odsevniki v mraku   jajo samostojni udeleženci v
       in ponoči. Učenci so sami povedali, kaj morajo narediti v dolo-  prometu. Otroke je potrebno
       čenih situacijah. Konkretne primere smo praktično ponazorili   naučiti varnega vključevanja   Odhod domov iz PŠ Vrh nad Laškim
       na prehodu za pešce pri šoli in v razredu.
                                                                    v promet. Starši pa lahko k
                                                                    temu pripomoremo z zaupanjem, da otroci to zmorejo, saj var-
                                                                    nosti otrokom na cestah ne moremo zagotoviti samo z infra-
                                                                    strukturnimi rešitvami. Za to, da bi več otrok lahko aktivno ho-
                                                                    dilo v šolo in domov, moramo poskrbeti vsi skupaj s posebno
                                                                    pozornostjo do otrok na cesti in s prometno kulturo vse dni v
                                                                    letu, saj je aktivna šolska pot naložba za prihodnost.
                                                                      Hoja v šolo otroku koristi večplastno. Otrok tako razgiba svo-
                                                                    je telo, se nadiha zraka, med potjo sreča sošolca ali prijatelja in
                                                                    z njim poklepeta, poskrbi za svojo varnost pri prečkanju ceste
                                                                    in s tem razvija še odgovornost do sebe. Poleg tega je pozoren,
                                                                    koliko časa potrebuje do šole, izračunati si mora, kdaj mora od
                                                                    doma, če hoče priti v šolo pravočasno. Mlajši šolar s tem pri-
                                                                    dobiva tudi občutek za čas in se uči gledati na uro. S tem razvi-
                                                                    ja samostojnost, odgovornost, samozaupanje in odločnost, saj
                                                                    vidi, da vsakodnevno situacijo pešca obvladuje. Razmislimo za
                                                                    kaj vse je torej prikrajšan otrok v svojem razvoju, če ga star-
                                                                    ši po nepotrebnem redno vozijo v šolo, in v kakšni razvojni
         Učenci so pri likovnem in tehničnem pouku z učiteljico Majo   prednosti je otrok, kjer starši vztrajajo, da hodi sam v šolo in
       Klevže izdelali maketo naše šole. Pri delu so spoznavali okolico   domov.
       šole ter iz papirja izdelali prometne znake, šolo, bližnjo okolico   Tu vidim še dodatno škodo. Namesto da bi za odhod v šolo
       šole ter avtomobilčke. Pri izdelavi so uporabili barvni papir, ro-  skrbeli in nanj mislili otroci sami, to delajo namesto njih starši.
       lice od papirja in živilske folije, škatle, bucike in zobotrebce, sti-  Pogosto jim v šolo tudi prinašajo doma pozabljeno telovadno
       ropor, kopreno, barvno razpršilo in akril. Najprej so učenci po   opremo, zvezke, učbenike, plakate ... Razmislimo: ali je to, da
       demonstraciji izdelave avtomobilčka izdelali vsak svoj avtomo-  starši popravljamo napake svojih otrok, jih rešujemo iz težav
       bilček. Ugotavljali so sorazmerja med predmeti ter velikosti ko-  in mislimo namesto njih, za njihov razvoj koristno? Je to opti-
       les glede na velikost in obliko avtomobilčka. Malo večje škatle,   malna priprava otroka na življenje?
       ki ponazarjajo našo šolo, so prebarvali z rumeno akrilno barvo.   V tem šolskem letu smo na PŠ Vrh nad Laškim začeli z ak-
       Učenci so s črtami ponazorili dve zunanji igrišči, ki ju ima šola.   tivnostjo GREMO PEŠ. Z njo želimo učence spodbujati, da bi
       Poudarek pa je bil na parkirišču pod šolo, kjer so reka in drevo-  se več gibali ter se znali varno vključevati v promet. Učenci so
       red ter glavna cesta, ki jo prečkaš, da prideš do šole. Izdelali so   aktivnost odgovorno spreje-
       cesto ter prometne znake, ki so postavljeni ob cesti.        li in v mesecu oktobru zače-

                            Mentorici Maja Klevže in Romana Pohar   li občasno hoditi iz šole. Svo-
                                                                    je odhode so skrbno beležili.
                                                                    Nekateri so šli tudi devetkrat
       Podprimo otroke pri aktivnosti »GREMO PEŠ« v šolo in         peš namesto s kombijem. S
       domov                                                        tem smo otrokom omogočili,
                                                                    da si razvijajo samostojnost,
         Odrasli rečemo, da otroci hodijo v šolo, čeprav so za aktivno   odgovornost, samozaupanje,
       hojo v šolo pogosto prikrajšani, ker odrasle skrbi njihova var-  samozavest ... Otroci so ob
       nost.                                                        dovoljenju, da lahko gredo
         Aktivna hoja v šolo in domov je dobra priložnost za redno   sami peš domov, na obrazih
       telesno dejavnost in socialni razvoj otrok ter spodbuja vzgojo o   kazali zadovoljstvo. Tisti, ki
       prometni varnosti ter trajnostnem razvoju. Je dober način, da   so šli največkrat peš, so bili
       se otroci v družbi vrstnikov vsak dan pred poukom razgibajo in   ob koncu meseca nagrajeni s
       nadihajo svežega zraka in tako lažje sledijo pouku. Otroci, ki v   skromnim darilcem.      Tretješolec Tilen Ulaga, nagrajenec me-
       šolo in domov hodijo aktivno, so dokazano tudi v boljši fizični                            seca oktobra GREMO PEŠ

                                                                                                                           47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52