Page 50 - LaskiBilten_st94
P. 50

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

       telovadba pomemben člen naših dejav-                                             koše ... no ja, vsaj približno v njihovo vi-
       nosti, Brez opozarjanja imajo ob sredah                                          šino. Ker čas zelo hitro teče, bodo otro-
       v garderobi, v posebnih vrečah, tudi telo-                                       ci tudi hitro zrastli in morda bo katera
       vadna oblačila in obutev, za kar poskrbi-                                        »mavrica ali lunca« postala tako velika,
       jo njihovi starši. Odziv otrok in staršev je                                     da bo žogo z lahkoto vrgla v koš.
       izjemno pozitiven, zato s še toliko večjim                                          Hvala še enkrat Roku za sodelovanje
       veseljem organiziramo različne tematske                                          in prijazen sprejem, pozdrav vsako sre-
       vadbene ure.                                                                     do zjutraj!
         Po vsaki telovadbi pa sledi »nagrada«
       za  umirjanje;  prave-košarkarske  žoge                                                 Brigita Lončar in ostali sodelavci z
       lahko otroci mečejo v prave-košarkarske                                                          Mavricami in Luncami!




       Zima, zima bela


         Vsi smo ga komaj čakali, ne samo otroci. Sneg seveda. Vsak,
       ki je tisto sneženo jutro prišel v vrtec, je najprej vprašal ali bomo
       odšli danes ven. Otroci so ves čas pogledovali skozi okno in ko-
       maj čakali, da bo prišel čas, ko se bomo začeli oblačiti. Hitro so
       poiskali svoje zimske hlače, bunde, rokavice, šale in kape. Pri
       urejanju so potrebovali še precej pomoči, ampak skupaj nam je
       uspelo. Odhiteli smo na naše igrišče kjer v snegu še ni bilo no-
       bene sledi, otroci so jih hitro naredili. Tekali so, se lovili, padali
       na tla, se kepali in se pri tem zelo zabavali. Kar nekaj časa smo
       tako preživeli na igrišču, dokler noski niso postali rdeči in nas   sneg še dolgo ostal, ampak kmalu se je začel topiti in naše zaba-
       je že malo zazeblo v roke. Odpravili smo se nazaj v vrtec, kjer   ve na igrišču je bilo konec. Želimo si še kakšne pošiljke snega,
       je spet sledilo slačenje zimskih oblačil, njihovo urejanje, neka-  da bomo lahko naredili velikega sneženega moža.
       tere otroke je bilo potrebno tudi preobleči. V igralnici pa nas je
       čakal topel čaj, ki nas je dobro ogrel. Otroci so bili navdušeni                              Lidija Škrobar, enota Debro,
       in veliko jih je reklo, da je bilo danes res fino. Upali smo, da bo                                     skupina Zvezdice




       Hiša eksperimentov Sedarž               izvedbo eksperimenta povprašamo po       smo lastna predvidevanja ter ugotavljali
                                               napovedi izida eksperimenta oziroma po   smiselnost dobljene rešitve. Postali smo
         Zakaj, zakaj in še enkrat zakaj … Po-  tem, kaj se bo zgodilo, saj tako otrok raz-  pravi raziskovalci.
       gostokrat zastavljeno otroško vprašanje,   mišlja in še pozorneje opazuje dogajanje
       ki se pojavi kot želja po radovednosti.   (Petek in Grubelnik, 2010).               Če želite raziskovati z nami, pa vam
         Otroci so rojeni raziskovalci. Svet zač-  Željo po raziskovanju in radovednos-  prilagamo navodilo za enega izmed na-
       nejo raziskovati že kmalu po rojstvu.   ti pa smo v naravoslovni smeri izkoristi-  ših zabavnih in zanimivih poskusov.
       Bolj kot otrok raste, manj možnosti mu   li tudi mi. Igralnico smo v mesecu janu-   Poskus: raketa na balon
       odrasli dopuščamo za samostojno razi-   arju spremenili v »Hišo eksperimentov       Potrebujete: vrvico, slamico, lepilni
       skovanje. Eksperimenti so ena najbolj-  Sedraž«. S pomočjo izmišljene zgodbe o   trak, balon.
       ših in najnazornejših oblik spoznavanja   dveh škratkih Tačku in Pačku, ter njuni   Slamico nataknite na vrvico, ki jo
       delovanja pojavov in predmetov. Pri ek-  zmedi v laboratoriju, smo spoznali de-  napnete po prostoru (npr. od enega do
       sperimentiranju otroci razvijajo logično   lovni proces (pomen priprave prostora,   drugega  stola).  Balon  napihnite  in  ga
       mišljenje. Dobro je, da jih že pred samo   zaščitnih oblačil in sredstev), širili bese-  razvezanega prilepite na slamico. Ko ba-
                                               dišče, se urili v uporabi kemijskih pripo-  lon spustite, ta kot raketa poleti na drugo
                                               močkov (kapalka, čaša, lij ipd.), si izdelali   stran.
                                               knjigo poskusov ter igrali v laboratoriju.
                                                  Izvajali smo različne eksperimente in
                                               se tako seznanili s pojavom magnetizma
                                               ter spoznavali lastnosti vode in zraka. Iz-
                                               vedli smo številne zabavne poskuse kot
                                               so: vulkan, lava lučka, poskočno jajce,
                                               mavrica v kozarcu, leteči CD, raketa na                   Zajčki z Anjo in Natašo
                                               balon ipd. Otroci so imeli možnost preiz-
                                               kušanja, odkrivanja in spoznavanja last-  Vir:
                                               nosti različnih snovi in materialov (kako   Petek, D. in Grubelnik, V. (2010). Pomen razisko-
                                               se le te mešajo in pri tem spreminjajo   vanja kot sistema  učenja pri razvoju naravoslov-
                                                                                        nih sposobnosti in spretnosti v zgodnjem otroštvu.
                                               lastnosti). Podatke smo beležili pred in   Opredelitev  naravoslovnih  kompetenc:  znanstvena
                                               po eksperimentu ter ugotavljali odnos    monografija. Maribor: Univerza v Mariboru. Fakul-
                                               med vzrokom in posledico. Preverjali     teta za naravoslovje in matematiko, str. 201.

       50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55