Page 50 - LaskiBilten_st94
P. 50
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
telovadba pomemben člen naših dejav- koše ... no ja, vsaj približno v njihovo vi-
nosti, Brez opozarjanja imajo ob sredah šino. Ker čas zelo hitro teče, bodo otro-
v garderobi, v posebnih vrečah, tudi telo- ci tudi hitro zrastli in morda bo katera
vadna oblačila in obutev, za kar poskrbi- »mavrica ali lunca« postala tako velika,
jo njihovi starši. Odziv otrok in staršev je da bo žogo z lahkoto vrgla v koš.
izjemno pozitiven, zato s še toliko večjim Hvala še enkrat Roku za sodelovanje
veseljem organiziramo različne tematske in prijazen sprejem, pozdrav vsako sre-
vadbene ure. do zjutraj!
Po vsaki telovadbi pa sledi »nagrada«
za umirjanje; prave-košarkarske žoge Brigita Lončar in ostali sodelavci z
lahko otroci mečejo v prave-košarkarske Mavricami in Luncami!
Zima, zima bela
Vsi smo ga komaj čakali, ne samo otroci. Sneg seveda. Vsak,
ki je tisto sneženo jutro prišel v vrtec, je najprej vprašal ali bomo
odšli danes ven. Otroci so ves čas pogledovali skozi okno in ko-
maj čakali, da bo prišel čas, ko se bomo začeli oblačiti. Hitro so
poiskali svoje zimske hlače, bunde, rokavice, šale in kape. Pri
urejanju so potrebovali še precej pomoči, ampak skupaj nam je
uspelo. Odhiteli smo na naše igrišče kjer v snegu še ni bilo no-
bene sledi, otroci so jih hitro naredili. Tekali so, se lovili, padali
na tla, se kepali in se pri tem zelo zabavali. Kar nekaj časa smo
tako preživeli na igrišču, dokler noski niso postali rdeči in nas sneg še dolgo ostal, ampak kmalu se je začel topiti in naše zaba-
je že malo zazeblo v roke. Odpravili smo se nazaj v vrtec, kjer ve na igrišču je bilo konec. Želimo si še kakšne pošiljke snega,
je spet sledilo slačenje zimskih oblačil, njihovo urejanje, neka- da bomo lahko naredili velikega sneženega moža.
tere otroke je bilo potrebno tudi preobleči. V igralnici pa nas je
čakal topel čaj, ki nas je dobro ogrel. Otroci so bili navdušeni Lidija Škrobar, enota Debro,
in veliko jih je reklo, da je bilo danes res fino. Upali smo, da bo skupina Zvezdice
Hiša eksperimentov Sedarž izvedbo eksperimenta povprašamo po smo lastna predvidevanja ter ugotavljali
napovedi izida eksperimenta oziroma po smiselnost dobljene rešitve. Postali smo
Zakaj, zakaj in še enkrat zakaj … Po- tem, kaj se bo zgodilo, saj tako otrok raz- pravi raziskovalci.
gostokrat zastavljeno otroško vprašanje, mišlja in še pozorneje opazuje dogajanje
ki se pojavi kot želja po radovednosti. (Petek in Grubelnik, 2010). Če želite raziskovati z nami, pa vam
Otroci so rojeni raziskovalci. Svet zač- Željo po raziskovanju in radovednos- prilagamo navodilo za enega izmed na-
nejo raziskovati že kmalu po rojstvu. ti pa smo v naravoslovni smeri izkoristi- ših zabavnih in zanimivih poskusov.
Bolj kot otrok raste, manj možnosti mu li tudi mi. Igralnico smo v mesecu janu- Poskus: raketa na balon
odrasli dopuščamo za samostojno razi- arju spremenili v »Hišo eksperimentov Potrebujete: vrvico, slamico, lepilni
skovanje. Eksperimenti so ena najbolj- Sedraž«. S pomočjo izmišljene zgodbe o trak, balon.
ših in najnazornejših oblik spoznavanja dveh škratkih Tačku in Pačku, ter njuni Slamico nataknite na vrvico, ki jo
delovanja pojavov in predmetov. Pri ek- zmedi v laboratoriju, smo spoznali de- napnete po prostoru (npr. od enega do
sperimentiranju otroci razvijajo logično lovni proces (pomen priprave prostora, drugega stola). Balon napihnite in ga
mišljenje. Dobro je, da jih že pred samo zaščitnih oblačil in sredstev), širili bese- razvezanega prilepite na slamico. Ko ba-
dišče, se urili v uporabi kemijskih pripo- lon spustite, ta kot raketa poleti na drugo
močkov (kapalka, čaša, lij ipd.), si izdelali stran.
knjigo poskusov ter igrali v laboratoriju.
Izvajali smo različne eksperimente in
se tako seznanili s pojavom magnetizma
ter spoznavali lastnosti vode in zraka. Iz-
vedli smo številne zabavne poskuse kot
so: vulkan, lava lučka, poskočno jajce,
mavrica v kozarcu, leteči CD, raketa na Zajčki z Anjo in Natašo
balon ipd. Otroci so imeli možnost preiz-
kušanja, odkrivanja in spoznavanja last- Vir:
nosti različnih snovi in materialov (kako Petek, D. in Grubelnik, V. (2010). Pomen razisko-
se le te mešajo in pri tem spreminjajo vanja kot sistema učenja pri razvoju naravoslov-
nih sposobnosti in spretnosti v zgodnjem otroštvu.
lastnosti). Podatke smo beležili pred in Opredelitev naravoslovnih kompetenc: znanstvena
po eksperimentu ter ugotavljali odnos monografija. Maribor: Univerza v Mariboru. Fakul-
med vzrokom in posledico. Preverjali teta za naravoslovje in matematiko, str. 201.
50