Page 54 - LaskiBilten_st94
P. 54
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
da je čuječnost ustvarjena prav za otroke, saj so zanjo naravnost
nadarjeni - radovednost za telesne doživljaje, gibčnost njihovih
svobodnih umov in domišljija, ki ne pozna meja. Čuječnost ra-
zumemo kot prirojeno sposobnost, ki jo s prakso poglabljamo
Vsi vključeni – vsi zmagovalci in razvijamo. Zakaj torej ne bi izkoristili naravne pripravljenosti
otrok in začeli čuječnost učiti že v otroštvu? S čuječnostjo se na-
Na področju izobraževanja in uspo- učimo gledati stvari, kot da so nove. Vsi stresni dogodki v na-
sabljanja program Erasmus+ podpira šem življenju so le obiskovalci. S kontroliranimi vdihi in izdihi
mobilnost posameznikov (npr. pedagoškega kadra) ter med- umirimo svoj srčni utrip in premišljeno premagujemo stresne
narodna partnerstva za sodelovanje med različnimi institucija- situacije. Tehnike sproščanja pri pouku smo poimenovali pus-
mi z namenom strokovnega in osebnega razvoja posameznikov tolovske veščine.
ter krepitve kakovosti izobraževanja prek sodelovanja med po- Učiteljica španščine
dročjem izobraževanja in širšim okoljem (vključno z gospodar- in specialna pedagogi-
stvom). Za obdobje od 1. 9. 2021 do 1. 3. 2023 smo pridobili ne- nja sem se odpravila na
povratna sredstva za šest mobilnosti strokovnih delavcev šole, izobraževanje v mesto
uspeli smo jih opraviti kar 7; štirje strokovni delavci smo se ude- Alicante na obali Co-
ležili tečajev, trije pa senčenja na delovnem mestu. Z vseživljenj- sta Blance v Španiji, in
skim učenjem dajemo zgled, da je znanje vrednota. sicer od 18. do 24. ju-
O obisku tečaja v Estoniji ste brali v junijski, 90. številki. Uči- nija 2022. Izobraževa-
telj fizike se je maja 2022 udeležil tečaja 3D tiska v skupnosti nje me je pritegnilo že
e-Nable v Grčiji. Naučil se je, kako učinkovito uporabljati pro- s svojim imenom, in
jekte 3D tiskanja v inkluzivnih razredih, da bi povečal sodelova- sicer je bilo to izobra-
nje in udeležbo, hkrati pa spodbudil priložnosti za osebno rast ževanje SMART TEA-
in razvoj spretnosti pod prizmo ustvarjalnosti tako za učitelje CHERS PLAY MORE
kot za učence. Poudarek je bil na tem, kako lahko 3D tiskanje (oziroma v prevodu
pomaga učencem s posebnimi potrebami in njihovim učite- Pametni učitelji se več
ljem, pa tudi ljudem v kakršni koli stiski, saj je to glavno delo igrajo). Kot že samo
skupnosti e-Nable. Z obiskom tečaja je pridobil licenco za teh- ime pove, smo na iz- Pouk španščine
niko tridimenzionalnega tiska protez za otroke (po meri). Pro- obraževanju spoznali
tezo, natisnjeno s 3D-tiskalnikom, otrok preprosto nastavi ali različne igre, ki jih lahko izvajamo v razredu s celotno populaci-
sname kot rokavico, kar je le ena od prednosti, ki jo je v pros- jo osnovnošolskih otrok. Izobraževanje je praktično naravnano,
tetiko prinesel tridimenzionalni tisk. Produkcijske stroške krije saj smo vse igre preizkusili in se tudi pogovorili, kako lahko po-
neprofitna organizacija iz ZDA, ki priskrbi ves material za tisk samezno igro prenesemo v naš razred. Igre so zasnovane tako,
in konstrukcijo, pripravi program za tisk. Lastnik licence (uči- da se učenci premikajo in aktivno sodelujejo ter se pri tem učijo
telj) priskrbi le tiskalnik. Tehnologije 3D tiskanja v razredu tre- z vsemi svojimi čuti. Glavni poudarki pri izobraževanju so bili:
nutno na šoli še nimamo. • krepitev pomnjenja, saj si morajo učenci pri vsaki aktivnosti
Učiteljica tujega jezika sem se junija 2022 udeležila tečaja ču- nekaj zapomniti, da lahko aktivnost nadaljujejo.
ječnosti na Irskem. Čuječnost (angl. mindfulness) pomaga pri • gibanje, saj se je med aktivnostjo uporabljalo več različnih
razumevanju in obvladovanju različnih čustev, spoprijemanju s načinov gibanja, da si učenci lažje zapomnijo in se učijo.
stresnimi okoliščinami ter krepitvi samopodobe in koncentra- • ekološka uporaba didaktičnih pripomočkov, zato so bili pri-
cije. S tem pomagamo otrokom, da se učinkovito spoprimejo s pomočki običajno narejeni iz kartonastih škatel ali drugega
šolskimi zahtevami in raznolikimi skrbmi, hkrati pa jih opre- recikliranega materiala.
mi s strategijami za »preživetje« v odraslosti. Otroci so v svo- Pridobljeno znanje sem že uporabila pri svojih urah španšči-
jem bistvu že sicer bolj čuječi kot odrasli, z usmerjenimi vaja- ne v 7. in 8. razredu. Učencem je bilo všeč, da so se lahko gibali
mi pa lahko to njihovo sposobnost še dodatno negujemo in jo po razredu in so si tako lažje zapomnili snov in jo tudi razumeli.
okrepimo - z zavedanjem, da dolgotrajno doživljanje stresa po- Učenci so z veseljem sodelovali pri vseh aktivnostih, ki sem jih
membno oslabi zmožnosti učenja in zdravega razvoja. Zdi se, do sedaj izvedla v razredu s pomočjo pridobljenega znanja na
Erasmus izobraževanju Smart teachers play more.
V mesecu oktobru smo se ravnatelj ter učiteljici angleščine in
matematike odpravili v mesto Batalha, ki leži v osrednjem delu
Portugalske. Zanimal nas je njihov šolski sistem, kako v pouk
vključujejo učence s posebnimi potrebami, inkluzija, pouk ma-
tematike in angleščine. Senčenje na delovnem mestu smo opra-
vili na šoli Agrupamento de Escolas da Batalha, saj je šola z or-
ganizacijskega vidika zelo zanimiva, vključuje namreč vrtčevske
otroke, osnovnošolske učence ter dijake srednjih šol za IKT, tu-
rizem in umetnost; torej skupaj 1806 otrok in 195 učiteljev. Ker
je inkluzija izziv vsake šole, nas je tudi zanimalo, kako se s tem
spopadajo na njihovi šoli. Na šoli imajo vsako leto 15 učencev
s težjimi primanjkljaji na posameznih področjih. Učenci s po-
sebnimi potrebami lahko tako med poukom prehajajo k redne-
mu pouku glede na svoje sposobnosti, prehajajo lahko pri več
Sošolci v Dublinu predmetih oz. le pri določenih. Za učence s posebnimi potre-
54