Page 45 - LaskiBilten_st95_NR
P. 45

DOM STAREJŠIH / VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

         Veseli nas, da smo po daljšem premoru   njim se sicer ni dalo odpeljati, zato ga je   Prostovoljstvo ni vedno organizirano
       (ki je bil posledica preventivnih ukrepov)   nagrajenka domov odnesla. Dobre volje   v okviru društev in dobrodelnih orga-
       ponovno obudili sodelovanje s skupino   in smeha ni manjkalo.                    nizacijah, prostovoljstvo je tudi pomoč
       prostovoljk iz Hiše generacij, ki v Domu   V marcu smo ponovno obudili tudi      prijatelju, znancu ali sosedu. S prosto-
       organizirajo tombolo. Skupaj z gospemi   sodelovanje z gospo Gabrijelo Pirš iz   voljstvom širimo dobro, zatorej vabljeni
       Marjeto, Ido in Heleno smo dogodek po-  Knjižnice Laško, ki pri nas kot prosto-  k širjenju prostovoljstva tudi vi.
       novno organizirali v začetku marca. Ker   voljka vodi bralno urico. Veseli nas, da
       je šlo za prvo tombolo po dolgem času, je   imajo stanovalci, ki imajo radi literaturo
       bila tudi prva nagrada nekaj posebnega.   možnost, da se srečujejo in skupaj z gos-          Janja Podkoritnik Kamenšek,
       Srečnega dobitnika je čakal avtomobil. Z   po Gabrijelo prebirajo izbrana dela.           vodja programa oskrbe starejših






                                                  Projekt smo začeli izvajati v januarju   povedovali, kako so prišli v vrtec. Skupaj
                                               2023 in ga počasi zaključili v marcu 2023.   smo spoznali vrste otroških varnostnih
                                               Otroci so spoznali pasavca, povedali, na   sedežev, otroci jih zdaj ločijo in poimenu-
                                               kaj jih je spominjala žival PASAVEC in   jejo. Naučili so se, kako morajo biti v otro-
                                               nato so ga narisali s svinčnikom. Risbe so   ške sedeže pravilno pripeti. Na pravilno
                                               bile res zanimive in vsi so jih lahko obču-  pripenjanje so otroci opozarjali tudi star-
                                               dovali na naši razstavi. Seznanili so se z   še. Seznanili so se o pomembnosti sedenja
                                               likom PASAVČEK, mu vsakodnevno pri-      v otroških sedežih in pripetosti z varno-
                                                                                        stnim pasom. Naučili smo se pesem Red
                                                                                        je vedno pas pripet, to pesem so otroci ta-
       Red je vedno pas pripet!                                                         koj usvojili in jo prepevajo vsak dan.
                                                                                           Projekt smo zaključili s kvizom, ki se je
         Varnost v prometu je vse pomembnej-                                            nanašal na dejavnosti, ki smo se jih nau-
       ša dobrina v našem življenju, zato smo se                                        čili skozi projekt.
       v oddelku Mavrica odločili, da bomo iz-                                             Z zadovoljstvom ugotavljam, da je
       peljali projekt PASAVČEK. Globalni cilj                                          projekt uspel, otroci so bili ves čas aktiv-
       projekta je bil razvijati varno vedenje ot-                                      ni, z velikim interesom so sodelovali pri
       rok in staršev v prometu. Osrednja tema                                          različnih nalogah.
       projekta pa je bila spoznati in osvojiti po-                                        Otroci iz oddelka Mavrica vam sporo-
       membnost sedenja v varnostnem sedežu                                             čajo: »RED JE VEDNO PAS PRIPET!«
       in pripetosti z varnostnim pasom.                                                                 Alenka Vasle, dipl. vzg.





       Od drevesa do knjige                    Ter ne nazadnje tudi ljubkovanje in tka-
                                               nje vezi med odraslim, malčkom in knji-
         Skoraj vsak otrok uživa ob tem, ko mu   gami (Marjanovič Umek in Zupančič,
       starši berejo, saj je ob tem v stiku s svojimi   2003, str. 28).
       najljubšimi, se zabava in uči. Branje je   Ljubezen do branja in knjig pa želimo
       ena izmed najpomembnejših  socialnih    spodbuditi tudi v vrtcu. V sodelovanju s
       veščin, ki jo otrok potrebuje tako v šoli   Knjižnico Laško smo vključeni v projekt
       kot pri igranju ter mu pomaga osmišljati   »Bralna značka za predšolske otroke«, v
       svet, v katerem živi (Kropp, 1993).     okviru katerega smo deležni obiska knji-
         Z zgodnjim branjem in pripovedo-      žničark in prebiramo različne kvalite-
       vanjem odraslih, s pogovorom ob ilu-    tne ter skrbno izbrane slikanice. Projekt
       stracijah,  s spodbujanjem  samostojnega   spodbuja družinsko branje, otrokove je-
       pripovedovanja, s spodbujanjem igre do-  zikovne zmožnosti, doživljanje in spo-
       mišljije, pripomoremo k večji ali manjši   znavanje temeljnih literarnih del …
       govorni kompetentnosti otrok, zmožnos-     Za otroke je branje najlepša otroška
       ti branja in tudi k razumevanju prebra-  zgodba ujeta v knjigi. Kako le-ta nastane
       nega. Otrok miselno bolje funkcionira in   in kakšna je njena pot, pa smo raziska-
       je socialno spretnejši. Branje pospešuje   li s pomočjo škrata Zelenka. Sprva smo
       razvoj otrokove osebnosti. Toda branje   se čudili, zakaj se je naše raziskovanje za-
       predšolskemu otroku ni le branje, je pri-  čelo pri spoznavanju dreves, a kaj kma-  Kako pa se na papir prelijejo zgodbe,
       povedovanje ob ilustracijah, razlaganje   lu nam je postalo jasno, da brez dreves   smo raziskali s pomočjo namišljenega
       neznanih besed, pogovor o prebranem,    ni papirja in brez papirja ni knjige. Da   modrega prijatelja »Knjigobuba«, ki do-
       vključevanje otrokovih lastnih izkušenj   smo si izdelavo papirja še bolj doživeto   muje v knjigi. Preko njegove zgodbe smo
       in raznih obbralnih dejavnosti (risanje,   predstavljali, smo iz starega časopisnega   spoznali pot nastanka knjige; od pisate-
       gibanje, igranje z lutkami oz. igračami) ...   papirja izdelali nov – recikliran papir.  lja, ilustratorja, založbe, tiskarne ter vse


                                                                                                                           45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50