Page 45 - LaskiBilten_st95_NR
P. 45
DOM STAREJŠIH / VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
Veseli nas, da smo po daljšem premoru njim se sicer ni dalo odpeljati, zato ga je Prostovoljstvo ni vedno organizirano
(ki je bil posledica preventivnih ukrepov) nagrajenka domov odnesla. Dobre volje v okviru društev in dobrodelnih orga-
ponovno obudili sodelovanje s skupino in smeha ni manjkalo. nizacijah, prostovoljstvo je tudi pomoč
prostovoljk iz Hiše generacij, ki v Domu V marcu smo ponovno obudili tudi prijatelju, znancu ali sosedu. S prosto-
organizirajo tombolo. Skupaj z gospemi sodelovanje z gospo Gabrijelo Pirš iz voljstvom širimo dobro, zatorej vabljeni
Marjeto, Ido in Heleno smo dogodek po- Knjižnice Laško, ki pri nas kot prosto- k širjenju prostovoljstva tudi vi.
novno organizirali v začetku marca. Ker voljka vodi bralno urico. Veseli nas, da
je šlo za prvo tombolo po dolgem času, je imajo stanovalci, ki imajo radi literaturo
bila tudi prva nagrada nekaj posebnega. možnost, da se srečujejo in skupaj z gos- Janja Podkoritnik Kamenšek,
Srečnega dobitnika je čakal avtomobil. Z po Gabrijelo prebirajo izbrana dela. vodja programa oskrbe starejših
Projekt smo začeli izvajati v januarju povedovali, kako so prišli v vrtec. Skupaj
2023 in ga počasi zaključili v marcu 2023. smo spoznali vrste otroških varnostnih
Otroci so spoznali pasavca, povedali, na sedežev, otroci jih zdaj ločijo in poimenu-
kaj jih je spominjala žival PASAVEC in jejo. Naučili so se, kako morajo biti v otro-
nato so ga narisali s svinčnikom. Risbe so ške sedeže pravilno pripeti. Na pravilno
bile res zanimive in vsi so jih lahko obču- pripenjanje so otroci opozarjali tudi star-
dovali na naši razstavi. Seznanili so se z še. Seznanili so se o pomembnosti sedenja
likom PASAVČEK, mu vsakodnevno pri- v otroških sedežih in pripetosti z varno-
stnim pasom. Naučili smo se pesem Red
je vedno pas pripet, to pesem so otroci ta-
Red je vedno pas pripet! koj usvojili in jo prepevajo vsak dan.
Projekt smo zaključili s kvizom, ki se je
Varnost v prometu je vse pomembnej- nanašal na dejavnosti, ki smo se jih nau-
ša dobrina v našem življenju, zato smo se čili skozi projekt.
v oddelku Mavrica odločili, da bomo iz- Z zadovoljstvom ugotavljam, da je
peljali projekt PASAVČEK. Globalni cilj projekt uspel, otroci so bili ves čas aktiv-
projekta je bil razvijati varno vedenje ot- ni, z velikim interesom so sodelovali pri
rok in staršev v prometu. Osrednja tema različnih nalogah.
projekta pa je bila spoznati in osvojiti po- Otroci iz oddelka Mavrica vam sporo-
membnost sedenja v varnostnem sedežu čajo: »RED JE VEDNO PAS PRIPET!«
in pripetosti z varnostnim pasom. Alenka Vasle, dipl. vzg.
Od drevesa do knjige Ter ne nazadnje tudi ljubkovanje in tka-
nje vezi med odraslim, malčkom in knji-
Skoraj vsak otrok uživa ob tem, ko mu gami (Marjanovič Umek in Zupančič,
starši berejo, saj je ob tem v stiku s svojimi 2003, str. 28).
najljubšimi, se zabava in uči. Branje je Ljubezen do branja in knjig pa želimo
ena izmed najpomembnejših socialnih spodbuditi tudi v vrtcu. V sodelovanju s
veščin, ki jo otrok potrebuje tako v šoli Knjižnico Laško smo vključeni v projekt
kot pri igranju ter mu pomaga osmišljati »Bralna značka za predšolske otroke«, v
svet, v katerem živi (Kropp, 1993). okviru katerega smo deležni obiska knji-
Z zgodnjim branjem in pripovedo- žničark in prebiramo različne kvalite-
vanjem odraslih, s pogovorom ob ilu- tne ter skrbno izbrane slikanice. Projekt
stracijah, s spodbujanjem samostojnega spodbuja družinsko branje, otrokove je-
pripovedovanja, s spodbujanjem igre do- zikovne zmožnosti, doživljanje in spo-
mišljije, pripomoremo k večji ali manjši znavanje temeljnih literarnih del …
govorni kompetentnosti otrok, zmožnos- Za otroke je branje najlepša otroška
ti branja in tudi k razumevanju prebra- zgodba ujeta v knjigi. Kako le-ta nastane
nega. Otrok miselno bolje funkcionira in in kakšna je njena pot, pa smo raziska-
je socialno spretnejši. Branje pospešuje li s pomočjo škrata Zelenka. Sprva smo
razvoj otrokove osebnosti. Toda branje se čudili, zakaj se je naše raziskovanje za-
predšolskemu otroku ni le branje, je pri- čelo pri spoznavanju dreves, a kaj kma- Kako pa se na papir prelijejo zgodbe,
povedovanje ob ilustracijah, razlaganje lu nam je postalo jasno, da brez dreves smo raziskali s pomočjo namišljenega
neznanih besed, pogovor o prebranem, ni papirja in brez papirja ni knjige. Da modrega prijatelja »Knjigobuba«, ki do-
vključevanje otrokovih lastnih izkušenj smo si izdelavo papirja še bolj doživeto muje v knjigi. Preko njegove zgodbe smo
in raznih obbralnih dejavnosti (risanje, predstavljali, smo iz starega časopisnega spoznali pot nastanka knjige; od pisate-
gibanje, igranje z lutkami oz. igračami) ... papirja izdelali nov – recikliran papir. lja, ilustratorja, založbe, tiskarne ter vse
45