Page 50 - LaskiBilten_st95_NR
P. 50
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
nost učiteljev, da bi vpeljali novosti v vzgojno-izobraževalno
delo ter izboljšali kakovost poučevanja. Z novimi znanji smo že-
leli vplivati na resne izzive, kot so vrstniško in spletno nasilje, ki
so ga prav pogosto deležni tudi učenci s posebnimi potrebami.
V sklopu projekta smo izvedli tri izobraževalne obiske na de-
lovnem mestu. Petdnevno sledenje je potekalo na Osnovni šoli
Erdogana Sahinogluja v Adani v Turčiji od 7. do 11. marca 2022,
tridnevno na Osnovni šoli Trnjanska v Zagrebu na Hrvaškem
od 5. do 8. aprila 2022 ter tridnevni obisk na Osnovni šoli Đure
Prejca v Desiniću na Hrvaškem od 25. do 27. maja 2022. Na
vsak izobraževalni obisk sta odšli po dve učiteljici. Poleg učenja
in spoznavanja različnih aplikacij, programov in uporabe IKT
smo opazovali tudi, kako vključujejo učence s posebnimi po-
trebami. Seznanili smo se z njihovim šolskim sistemom, pred-
strokovne komisije so bili učenci naših dveh šol, v primerjavi z nostmi in slabostmi. V popoldanskem času pa smo odkrivali
nekaterimi drugimi šolami, zelo dobro pripravljeni, za kar gre njihovo kulturo, naravne in družbeno-geografske značilnosti.
zahvala vsem mentorjem. Izmed vseh devetnajstih pevskih točk Udeležili smo se treh tečajev. Tečaja Emotional intelligen-
je strokovna komisija izbrala polfinaliste. V kategoriji od 1. do ce: identify, harness ąnd manage emotions se je udeležila šol-
5. razreda sta se v polfinale uvrstila Neja Mastnak Zupanc z OŠ ska psihologinja od 7. do 11. marca 2022 v Barceloni, kjer so se
Primoža Trubarja Laško in Anže Stopar z OŠ Antona Aškerca udeleženci tečaja seznanili z razumevanjem pomena čustvene
Rimske Toplice. V kategoriji od 6. do 9. razreda so postale pol- inteligence v sodobnem izobraževanju in na delovnem mestu,
finalistke duet Neli Ela Guček in Veronika Padežnik z OŠ Pri- metodami za preprečevanje in reševanje konfliktov z uporabo
spretnosti socialnega in čustvenega učenja SEL ter pogloblje-
moža Trubarja Laško ter Naja Tovornik z OŠ Antona Aškerca nega razumevanja odnosa med mislimi in čustvi. Tečaja ICT in
Rimske Toplice. Dogodek je v sodelovanju z Radiem Celje pod- the classroom se je udeležil specialni pedagog od 10. do 15. ok-
prla Občina Laško. Vsem nastopajočim čestitamo za lep nastop tobra v Veroni, kjer je izpopolnil svoje znanje in spretnosti pri
in držimo pesti za uvrstitev v finale. uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije v učilnici.
Mateja Škorja Seznanil se je z različnimi orodji, ki omogočajo večjo motivaci-
jo učencev ter ustvarjalno poučevanje. Med drugim je spoznal
Upam si komunicirati in Padlet, Socrative, Kahoot, Edpuzzle, AnswerGarden +, Rubric
uporabljati IKT Maker, StudyStack ter Screencast-O-matic. Tečaja Cultivating
diversity and inclusion se je udeležil ravnatelj šole od 13. do 18.
Na Osnovni šoli Primoža Trubarja Laško izvajamo večinski februarja 2023 v Gentu. Seznanil se je z aplikacijami, informa-
osnovnošolski program ter prilagojeni program z nižjim izo- cijsko-komunikacijsko tehnologijo, ki omogoča vključevanje
brazbenim standardom. Naša vizija temelji na znanju, strpnos- različnih skupin učencev v razred, z različnimi tehnikami za iz-
ti, kvaliteti in sodelovanju. Prizadevamo si, da ustvarjamo zdra- boljšanje komunikacije ter spodbujanja vključenosti in raznoli-
vo šolsko okolje, se držimo pravil lepega vedenja, spodbujamo kosti v razredu. Spoznal je načine, kako zmanjšamo predsodke
vključevanje ter uvajamo inovativne metode učenja in pouče- in stereotipe ter kako se soočimo z medkulturnimi komunika-
vanja. Da bi dosegli zastavljene cilje, se kot šola vključujemo v cijskimi ovirami ter kako le-te premagamo. Koordinatorica pro-
različne projekte, med drugim tudi v Erasmus+ in eTwinning. jekta se je udeležila spletnega izobraževanja Buliding a school
Tako smo 28. februarja 2023 zaključili naš drugi Erasmus+ digital strategy with the SELFIE tool ter webinarjev z naslovom
projekt Upam si komunicirati in uporabljati IKT (informacij- Supporting teacher digital capacity with SELFIE for teachers.
sko-komunikacijsko tehnologijo). S projektom smo želeli učen- SELFIE je brezplačno orodje, zasnovano za pomoč šolam pri
cem omogočiti izkušnjo aktivnega navezovanja stikov s sovr- vključevanju digitalnih tehnologij v poučevanje, učenje in oce-
stniki iz tujine, udejstvovanja, sodelovanja in vključevanja tudi njevanje ter brezplačno orodje za samorefleksijo učiteljev.
ob pomoči informacijsko-komunikacijske tehnologije. Želeli Izvedli smo tri skupinske mobilnosti učencev. Petdnevne mo-
smo jim omogočiti priložnosti za formalno učenje pri pouku in bilnosti na Osnovni šoli Semihe Akdegirmena v Adani v Turčiji
neformalno učenje ob spoznavanju tujega jezika, navad in kul- sta se udeležila dva učenca s posebnimi potrebami od 7. do 11.
tur. Preko uporabe eTwinninga, tečajev in izobraževalnih obi- marca 2022. Tridnevna skupinska mobilnost učencev je pote-
skov na delovnem mestu smo želeli izboljšati digitalno pisme- kala na Osnovni šoli Trnjanska v Zagrebu na Hrvaškem od 5.
50