Page 52 - LaskiBilten_st96_NR
P. 52
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
v vsakdanje življenje. Spoznali so pomen trajnostnega načina
življenja in razvoja ter skušali najti trajnostne rešitve za ekolo-
ške probleme skozi debate, projekcije in poučne filme. Cilj je bil
spodbuditi učence k razmišljanju o tem, kako lahko vsak posa-
meznik prispeva k zmanjšanju odpadkov in živi trajnostno.
V dopoldanskem času so učenci izdelovali ekološka čistila,
mila, ekološko embalažo, reciklirane posodice iz papirja, sto-
jala za čopiče, glinene podstavke za mila itd. Preizkusili so se
tudi v »recikliranju« hrane, glasbe in književnosti. Na terenu so
raziskovali vpliv športnih dejavnosti na okolje ter onesnaženost
šolske okolice.
Med delavnicami smo izvedli tudi akcijo zbiranja odpadnega
papirja po kraju. Krajane smo s plakati in na spletni strani pred-
hodno obvestili o naši nameri. Na dan akcije so nas pred vho-
dnimi vrati čakali lično povezani kupi papirja. Zbrani znesek
nemo nevarnostim, ki jih prinaša osredotočenje na količinski papirja bo tokrat namenjen šolskemu skladu.
materialni razvoj, ki izčrpava naravne vire in onesnažuje okolje. EKO dan je bil dodatno popestren z ozaveščevalnim vozilom
Vsi si želimo živeti v svetu, kjer ne škodimo nikomur, zato je E-transformer (projekt Life Spodbujamo e-krožno), ki so si ga
pomembno, da naše otroke vzgajamo v takšnem duhu. V prvem lahko ogledali učenci tretje triade. V vozilu so si ogledali kra-
razredu so učenci izdelali ribice, ki so jih kasneje tudi pobarvali tek animiran video o krožnem gospodarstvu, prisluhnili krat-
s flomastri ter kartonaste akvarije, v katere so ribice tudi obesili. kemu predavanju o krožnem gospodarstvu ter si ogledali muzej
Drugi razred je bil zelo ustvarjalen. Izdelali so veliko različnih naprav iz bližnje in daljne preteklosti. Poleg tega so se seznanili
družabnih iger, s katerimi so se kasneje tudi igrali. Tretješolci s primeri trajnih magnetov in procesom njihove reciklaže ter se
so iz plastenk, vrvice ter zamaškov izdelali marionete. Glasen preizkusili v igranju retro računalniških iger.
smeh iz učilnice je dal slutiti, da se pri delu zelo zabavajo. Če- Letošnji EKO dan je bil uspešen, učenci pa so v njem uživali.
trtošolci so iz odpadnega materiala izdelali nogometna ter ko- Učenke novinarske delavnice smo budno spremljale vsak nji-
šarkarska igrišča. Veliko je bilo na novo ustvarjenih družabnih hov korak, jih fotografirale in intervjuvale.
iger. Bilo jih je užitek gledati. Petošolci pa so se odločili za dru- Vodji EKO dneva: Nina Tuš in Tina Božič ter učenke novi-
žabne igre in lončke za pisala, ki so jih tudi okrasili. narske delavnice Neža Marija Švigelj 6.b, Daša Dernovšek in
Učenci predmetne stopnje so se razdelili v 12 delavnic, ki so Eva Stopar 6.a.
jih pripravili učitelji. Vsaka delavnica je bila zasnovana tako, da Jasmina Oblak, mentorica
so učenci pridobili praktične izkušnje, ki jih lahko prenesejo Foto: Lara Logar 9.a in Tamara Lapornik 7.b.
Projekt »Ti meni danes, jaz tebi
jutri!«
V letošnjem šolskem letu smo na naši
šoli prvič sodelovali pri projektu Sobi-
vanje. Mentorici Nina Tuš in Patrici-
ja Arčan sva otroke skozi leto usmerjali
k trajnostnemu ravnanju. Vsako prilož-
nost smo izkoristili za pogovor o druži-
nah in ljudeh, ki še posebej potrebujejo
našo pozornost in pomoč, ter o naravi, ki
nas potrebuje, kot še nikoli do sedaj. Pri
projektni aktivnosti smo res veliko časa
namenili pogovorom o preživljanju času
z bližnjimi in daljnimi družinskimi člani
ter sorodniki. Pogovarjali smo se tudi o cestah itd. Vreče so bile polne in učenci teri učenci pa so svojo žetone unovčili v
tistih, ki v teh časih še posebej potrebuje- ponosni na svoj najdeni »zaklad«. drugi akciji, ki je sledila aprila. Pri tej ak-
jo pozornost, saj so osamljeni in žalostni. V januarju in aprilu sva organizirali in ciji so za knjige, ki so jih učenci prinesli,
Včasih jim lahko praznike polepšamo izvedli dve zbiralni akciji igrač in knjig. dobili poseben žeton, ki je veljal le za iz-
že z nasmehom in krajšim obiskom, ki V prvi akciji se je odzvalo okrog 30 učen- menjavo knjig. Druge akcije se je udele-
ga drugače morda niso deležni. Ob vsa- cev, ki so za svojo igračko na stojnici pre- žilo več otrok – okrog 45, zaradi česar je
kem bližajočem prazniku smo ustvarjali jeli žeton. Zbrane igrače sva nato mento- bila ponudba igrač in knjig za izmenjavo
različne izdelke, ki so jih učenci podarili rici tematsko razvrstili na mize v učilnici večja.
svojim bližnjim. podaljšanega bivanja. Po pouku so se vsi Zaradi pozitivnega odziva staršev in
Organizirali sva tudi dve čistilni akci- učenci z žetoni zbrali v učilnici in si ogle- otrok sva prepričani, da je projekt na naši
ji v okolici šole in v kraju. Ponosni sva, dali igrače. Vsak si je izbral novo rabljen šoli uspešno zaživel in da se vsi vključe-
saj se je odzvalo veliko število učencev in igračo ter pred odhodom iz učilnice vrnil ni zavedamo, da smo naredili pomembne
staršev. Očistili smo bregove potokov in žeton. Nekaj učencev se je odločilo igrače korake za boljši jutri.
rek, avtobusna postajališča, travnike ob podariti, saj niso našli prave zase. Neka- Mentorici Nina Tuš in Patricija Arčan
52