Page 20 - Laski_Bilten_st73
P. 20
INTERVJU
Intervju z Aljo Kapun li in kaj je tisto, kar lahko preko tehnike
lutkarstva izraziš, česar pri igri na odr-
ŽIVLJENJE NI GLEDALIŠČE, ZARADI ČESAR JE skih deskah ne moreš?
Lutke so super, ker je lutka lahko vse,
VČASIH ZELO PREPROSTO IN BANALNO če znaš vklopiti domišljijo. Kuli, barvi-
ca, kartonska škatla in že lahko sestaviš
»Ves svet je oder in moški vsi in ženske zgolj igralci: zgodbo in imaš lutkovno predstavo. Če
nastopajo in spet odhajajo in vsak igra v življenju razne vloge.« dobro delaš, bo otrok takoj padel noter.
(William Shakespeare: Kakor vam drago, II – 7) Ne bo se obremenjeval, ali je lutka ma-
rioneta ali navadna nogavica, ki si jo po-
vezneš na dlan in začneš pripovedovati.
V tokratnem intervjuju smo spre- prve sezone sem vedela, da me je igra za- Ta moč lutke, da je lahko vse, se mi zdi
govorili z igralko, plesalko, lutkov- čela zelo zanimati. super.
no ustvarjalko, direktorico in nasploh
umetnico Aljo Kapun. Pokukali smo v
začetke njene kariere, se poglobili v živ-
ljenje igralke, hkrati pa Aljo spoznali
tudi kot osebo v realnem življenju.
Ste igralka, plesalka, mati, lutkovna
ustvarjalka, vsesplošna umetnica in še bi
lahko naštevali. Vaši prvi koraki na odr-
skih deskah so bili plesni. Bi lahko rekli,
da je bil ples vaša prva strast? Študira- Posvetiva se vaši igralski karieri. V zadnjem času sodelujete z Mladin-
li ste tudi ples na SEAD Salzburg Expe- Kakšni so bili začetki? skim gledališčem in produkcijo Maska v
rimental Academy of Dance. Kakšna je projektu Nova pošta. Katere so tiste igre,
bila vaša izkušnja? Moji začetki igre so pomenili vpis na ki bi jih izpostavili in kaj vam predsta-
sprejemne izpite na igralsko akademijo vlja sama umetnost odrskega uprizarja-
Moram priznati, da me naziv »ume- v Ljubljani in potem uspešno opravljeni nja?
tnica« malo odbija, sedaj ko je za mano sprejemni izpiti. Vse do takrat zame igra
prva polovica življenja in človek v neka- ni obstajala in me tudi ni zanimala. Predstava 6 mladega režiserja Žige
terih stvareh malo dozori. Hočem reči, da Divjaka je vsekakor svetla točka ustvar-
se pod to besedo, torej pod besedo »ume- Kaj pa AGRFT? Študirali ste dramsko janja in dela tega avtorskega projek-
tnica«, skriva pridih nečesa, kar je mno- igro in umetniško besedo, kako je za vas ta. Predstava govori o beguncih in je na
go več, kot je sama beseda. Umetnost je potekal študij? lanskem Boršnikovem srečanju dobi-
zame harmonija, veličastnost in umetnik Študij igre sem izbrala, ker je vsebo- la nagrado za najboljšo predstavo. Sama
bi moral biti nad vsemi, moral bi zajeti val ure plesa, kar mi je pomenilo vse in umetnost odrskega uprizarjanja se moč-
znanje in vse svetove v eno samo misel. je bilo v četrtem letniku srednje oblikov- no razlikuje od filmske igre. Ko igram
Začela bom skromno in ponižno. Po izo- ne šole zame odločilnega pomena, da na odru, torej ne pred kamerami, je bli-
brazbi sem igralka, po duši plesalka. Ples sem izbrala ta študij, torej igro. Po prvem žina publike in njen odziv neposredno
je bil moja prva in velika strast in še ved- letniku igre sem šla delat sprejemne iz- ob meni. Imaš samo eno možnost, ni
no je moja strast. Ko sem bila stara prib- pite v Salzburg, jih opravila in povedala popravkov. Če narediš napako, jo moraš
ližno pet let, sem pri babici začela plesati mentorjem v Ljubljani za svojo odloči- popraviti tako, kot da je sploh ni bilo. Pri
pred televizijo. Takrat sem vedela, da že- tev. S snemanjem TV nadaljevanke »Pod snemanju se naredi »cut« in ponovimo
lim plesati. Izkušnja na plesni akademiji eno streho« sem si plačala študij plesa v posnetek. Oder je živa forma, ki diha ne-
v Salzburgu je bila velika, sploh ker sem Salzburgu. A kot sem omenila že prej, posredno med igralcem in gledalcem.
se na koncu prvega letnika odločila, da me je začelo vleči k igri in tako sem se po
grem nazaj v Ljubljano in končam študij prvem letniku plesa vrnila nazaj v Lju-
igre. Dilema je bila težka, sploh ker mi je bljano in uspešno zaključila s študijem
ples dolgo časa pomenil vse. Študij plesa igre. Študij igre je bil na začetku zelo na-
je naporen, človeka izčrpa, vendar je tudi poren, ker sem morala iz gibalnega, ples-
veliko lepega in neprecenljivega. Učitelji nega v nekaj besednega. Nič nisem razu-
plesa so bili vrhunski, veliko in hitro si mela, nič znala. Mentorji niso bili toliko
se lahko naučil, če si si tega želel. Zame zahtevni. Zdaj, ko z distance gledam na
osebno je bilo najtežje sprejeti spoznanje, to obdobje, lahko rečem, da so bili na tre-
da po telesni poškodbi človek nazaduje za nutke neodgovorni s svojimi besedami in
pet korakov nazaj in potem mora začeti preveč mogočni. Vzeli so si ta prostor, da Raziščiva še vaše uprizarjanje na ma-
od začetka. Dril, ples je dril. Balet disci- so lahko bili mogočni. Verjetno so v želji, lih zaslonih. Zasloveli ste z nanizanko
plina, joga za raztezanje in moč, sodobno da bi vse iztisnili iz študenta, šli čez vse in »Pod eno streho« v glavni vlogi Maje. Je
plesno tehniko pa si vsak razlaga po svoje. tako dosegli svoje. A ne vedno. Nisem se bila to vaša prva vloga na malih zaslo-
strinjala z vsem. Ne. nih?
Kdaj ste začutili, da želite igrati? Ja, prva.
Ko smo snemali TV nadaljevanko Ste večplastna igralka, v sebi skrivate
»Pod eno streho«. Proti koncu snemanja tudi ljubezen do lutk. Kdaj ste jo odkri- Kakšna je bila ta izkušnja?
20