Page 42 - Laski_Bilten_st78-2020_NR
P. 42

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

                                      Sproščanje ob zvokih
                                      tibetanskih posod

                                        V marcu nas je obiskal Ma-
                                      tic Štorman. S seboj je prine-
                                      sel posebne posode, ki priha-
                                      jajo iz daljnih krajev. Povedal
                                      je, da je kar tri tedne z avtom
                                      potoval preko Indije, Tibeta
                                      in Kitajske. Te posode imajo
                                      prav poseben zvok in moč.
       Moč in sposobnost umirjanja. Najprej nam je Matic dovolil, da
       smo si posode od bliže pogledali, jih potipali. Potem pa smo
       vzeli vsak svojo odejo, jo pogrnili na tla igralnice, nanjo legli in
       Matic je na te posode »zaigral«. Vsi smo prisluhnili in se never-  nam bosta lahko na njih igrali vsak dan. Da, tudi mi jih imamo
       jetno sprostili. Matic nam je povedal, da so skovane iz kovin,   v vrtcu in verjetno prihajajo iz daljnih krajev.
       vsaj sedmih če ne devetih. Od kovin in od velikosti posode je   Hvala Maticu!
       odvisen tudi zvok. Zvonko in Svetlano je naučil nanje igrati, da                        Majhni in veliki iz vrtca Rečica …




       Čirule-čarule, hokus-pokus in mali                                                  Plovnost predmetov
       raziskovalci

         V  vrtcu  zelo radi sodelujemo.  Zelo
       radi se družimo s prijatelji v svoji sku-
       pini in tudi s prijatelji iz sosednjih sku-
       pin. Večkrat skupaj kakšno ušpičimo, se
       igramo ali pa delimo nova znanja. Vzgo-
       jiteljice v oddelkih Zajci in Veverice rade
       posežemo po novih dejavnostih in ena
       od takih se je odvijala v času pusta.   miv komentar je bil, da bodo steklenice
         Uvod v Čirule-čarule, hokus-pokus je   iz akvarija poskakale ven, kar se na srečo
       bila pravljica J. Donaldsona, Bi se gnetli   ni zgodilo.
       na tej metli? Nerodna čarovnica, sebičen   Prav očarani smo opazovali mešanje
       maček in grozen zmaj vsako leto otroke   obarvane vroče vode z mrzlo vodo.
       navdušita. In njeno čaranje je …
         Morali smo poskusiti tudi sami. Ča-      Raketa
       rati seveda. Tako smo se lotili skrivnosti   Vrvica, slamica, samolepilni trak, ba-  Preverjanje plovnosti predmetov so
       gejzirja, vulkana, leta rakete, opazovanja   lon in … raketa poleti v nebo. Vrvico   otroci v parih opravili sami. Prejeli so
       zvoka, ustvarjanja statične elektrike, raz-  smo pripeli pod strop in jo napeljali skozi   vedro, ki so ga napolnili z vodo, škatlo
       iskovanja  plovnosti predmetov,  delanja   slamico. Otrok je svoj balon napihnil, ob   z  različnimi  predmeti  ter kos papirna-
       mavrice in še in še.                    pomoči drugega otroka je balon prilepil   te brisače, na katero so polagali mokre
         Pri vsaki izvedbi poskusa smo najprej   z lepilnim trakom na slamico, napel vrvi-  predmete. Vsak je imel pred sabo tabelo,
       poskrbeli za varnost otrok. In za njihovo   co in spustil balon, da je ob vzgonu zraka   v kateri je označeval plovnost predmeta
       aktivno sodelovanje. Seveda smo posku-  poletel pod strop.                       (plava, ne plava).
       se izvajali več dni. Vsak dan dva ali tri. In   Vztrajnost je obrodila sadove takoj, ko   Nekaterim smo priskočile na pomoč
       bili smo zelo radovedni. Zelo ustvarjalni.   so ugotovili, kako morajo držati nezave-  pri vpisovanju, večina otrok pa je delo
       Zelo vztrajni. In zelo uspešni.         zan balon, da ne »pobegne« in da potre-  opravila odlično.
                                               bujejo pomoč prijatelja.                    V obeh oddelkih so otroci izvedli po-
         Gejzir                                   Otroci so poskus izvajali sami in bili   skuse in bili nad njimi navdušeni. Kako
         Sicer naš gejzir ni bruhal v zrak paro in   zelo vztrajni.                     vemo? Iz pogovorov v garderobi, na igri-
       vrelo vodo, nam je pa omogočil opazova-                                          šču, v umivalnici. Saj veste, ko pristopiš h
       ti mešanje vode v akvariju.                                                      gruči otrok in pričakuješ, da so kaj »ušpi-
         Steklenice z vročo vodo pomešano z                                             čili«, a so le sredi debate, kako je letel ba-
       jedilno barvo smo pripravile vzgojitelji-                                        lon, kako so lovili železne ribe, komu so
       ce, akvarij so z mrzlo vodo napolnili ot-                                        lasje najvišje »štrleli« in kaj se je zgodilo
       roci.                                                                            z vulkanom. Bili so uspešni, zadovoljni in
         Najprej smo napolnjene steklenice za-
       tesnili z lepilnim trakom, tako da se voda                                       kar je najbolj pomembno, samostojni in
                                                                                        sodelovalni.
       z barvo ni takoj pomešala. Seveda je ob                                             Lep čarovniški pozdrav!
       opazovanju potekala razprava in napo-
       vedi, kaj se bo zgodilo, ko bomo v mrzlo                                                   Otroci skupin Zajci in Veverice
       vodo postavili steklenice. Najbolj zani-                                               z Andrejo, Tanjo, Katjo in Natalijo.

       42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47