Page 42 - Laski_Bilten_st78-2020_NR
P. 42
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
Sproščanje ob zvokih
tibetanskih posod
V marcu nas je obiskal Ma-
tic Štorman. S seboj je prine-
sel posebne posode, ki priha-
jajo iz daljnih krajev. Povedal
je, da je kar tri tedne z avtom
potoval preko Indije, Tibeta
in Kitajske. Te posode imajo
prav poseben zvok in moč.
Moč in sposobnost umirjanja. Najprej nam je Matic dovolil, da
smo si posode od bliže pogledali, jih potipali. Potem pa smo
vzeli vsak svojo odejo, jo pogrnili na tla igralnice, nanjo legli in
Matic je na te posode »zaigral«. Vsi smo prisluhnili in se never- nam bosta lahko na njih igrali vsak dan. Da, tudi mi jih imamo
jetno sprostili. Matic nam je povedal, da so skovane iz kovin, v vrtcu in verjetno prihajajo iz daljnih krajev.
vsaj sedmih če ne devetih. Od kovin in od velikosti posode je Hvala Maticu!
odvisen tudi zvok. Zvonko in Svetlano je naučil nanje igrati, da Majhni in veliki iz vrtca Rečica …
Čirule-čarule, hokus-pokus in mali Plovnost predmetov
raziskovalci
V vrtcu zelo radi sodelujemo. Zelo
radi se družimo s prijatelji v svoji sku-
pini in tudi s prijatelji iz sosednjih sku-
pin. Večkrat skupaj kakšno ušpičimo, se
igramo ali pa delimo nova znanja. Vzgo-
jiteljice v oddelkih Zajci in Veverice rade
posežemo po novih dejavnostih in ena
od takih se je odvijala v času pusta. miv komentar je bil, da bodo steklenice
Uvod v Čirule-čarule, hokus-pokus je iz akvarija poskakale ven, kar se na srečo
bila pravljica J. Donaldsona, Bi se gnetli ni zgodilo.
na tej metli? Nerodna čarovnica, sebičen Prav očarani smo opazovali mešanje
maček in grozen zmaj vsako leto otroke obarvane vroče vode z mrzlo vodo.
navdušita. In njeno čaranje je …
Morali smo poskusiti tudi sami. Ča- Raketa
rati seveda. Tako smo se lotili skrivnosti Vrvica, slamica, samolepilni trak, ba- Preverjanje plovnosti predmetov so
gejzirja, vulkana, leta rakete, opazovanja lon in … raketa poleti v nebo. Vrvico otroci v parih opravili sami. Prejeli so
zvoka, ustvarjanja statične elektrike, raz- smo pripeli pod strop in jo napeljali skozi vedro, ki so ga napolnili z vodo, škatlo
iskovanja plovnosti predmetov, delanja slamico. Otrok je svoj balon napihnil, ob z različnimi predmeti ter kos papirna-
mavrice in še in še. pomoči drugega otroka je balon prilepil te brisače, na katero so polagali mokre
Pri vsaki izvedbi poskusa smo najprej z lepilnim trakom na slamico, napel vrvi- predmete. Vsak je imel pred sabo tabelo,
poskrbeli za varnost otrok. In za njihovo co in spustil balon, da je ob vzgonu zraka v kateri je označeval plovnost predmeta
aktivno sodelovanje. Seveda smo posku- poletel pod strop. (plava, ne plava).
se izvajali več dni. Vsak dan dva ali tri. In Vztrajnost je obrodila sadove takoj, ko Nekaterim smo priskočile na pomoč
bili smo zelo radovedni. Zelo ustvarjalni. so ugotovili, kako morajo držati nezave- pri vpisovanju, večina otrok pa je delo
Zelo vztrajni. In zelo uspešni. zan balon, da ne »pobegne« in da potre- opravila odlično.
bujejo pomoč prijatelja. V obeh oddelkih so otroci izvedli po-
Gejzir Otroci so poskus izvajali sami in bili skuse in bili nad njimi navdušeni. Kako
Sicer naš gejzir ni bruhal v zrak paro in zelo vztrajni. vemo? Iz pogovorov v garderobi, na igri-
vrelo vodo, nam je pa omogočil opazova- šču, v umivalnici. Saj veste, ko pristopiš h
ti mešanje vode v akvariju. gruči otrok in pričakuješ, da so kaj »ušpi-
Steklenice z vročo vodo pomešano z čili«, a so le sredi debate, kako je letel ba-
jedilno barvo smo pripravile vzgojitelji- lon, kako so lovili železne ribe, komu so
ce, akvarij so z mrzlo vodo napolnili ot- lasje najvišje »štrleli« in kaj se je zgodilo
roci. z vulkanom. Bili so uspešni, zadovoljni in
Najprej smo napolnjene steklenice za-
tesnili z lepilnim trakom, tako da se voda kar je najbolj pomembno, samostojni in
sodelovalni.
z barvo ni takoj pomešala. Seveda je ob Lep čarovniški pozdrav!
opazovanju potekala razprava in napo-
vedi, kaj se bo zgodilo, ko bomo v mrzlo Otroci skupin Zajci in Veverice
vodo postavili steklenice. Najbolj zani- z Andrejo, Tanjo, Katjo in Natalijo.
42