Page 44 - Laski_Bilten_st78-2020_NR
P. 44
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
ljavo. Popolnoma iz nič. Lahko rečem, da Zato se res od srca zahvaljujem vsem,
preudarno in umirjeno. ki predstavljate pedagoški trikotnik.
Sproti smo reševali težave s komunika- Stranice so tako enako pomembne, da se
cijo, najprej z učitelji in nato s starši ter bom zahvalil kar po abecednem vrstnem
z učenci. Z medsebojno pomočjo smo redu.
zaznavali in reševali težave. V začetnem Hvala staršem! V svojem in v imenu
Hvala vsem
obdobju smo se predvsem trudili nave- ostalih strokovnih delavcev šole se vam
Za razliko od gospodarstva, kjer se ob- zati stike z vsemi in pri učenju pomagati najlepše zahvaljujem za opravljeno delo
računi delajo vsako koledarsko leto, ima- predvsem tistim, ki imajo težave. na domu.
mo v šoli obračunsko obdobje, ki mu Moram priznati, da je bilo težko poi- Hvala učencem! Verjamem v vas in
rečemo šolsko leto. Zato tudi svoje delo skati ustrezno ravnotežje pri gradivu, ki vem, da ste se tudi v tem času potrudili v
načrtujemo za obdobje šolskega leta. V so ga učencem pošiljali učitelji na dom. skladu s svojimi zmožnostmi. Upam, da
dokumentu z delovno kratico LDN (le- Tudi komunikacija v kriznih časih ni je bil ta čas tudi čas za učenje česa dru-
tni delovni načrt) načrtujemo svoje delo enostavna. A vendar si upam trditi, da gačnega, kar vam bo koristilo na življenj-
smo obdobje korone izkoristili v okviru
znotraj posameznega šolskega leta. Tako možnega, celo nad mojimi pričakovanji. ski poti.
LDN 2019/20 predvideva 189 šolskih dni Preden smo se 3. junija 2020 vsi vrnili v Hvala učiteljem! Brez vaše srčnosti in
v obdobju med 2. septembrom 2019 in šolo, smo z delom na daljavo opravili 51 zavzetosti za učence nam ne bi uspelo.
24. junijem 2020. šolskih dni, kar predstavlja več kot četrti- Zato sem ponosen na kolektiv, ki ga vo-
LDN niti na eni strani ne omenja izo- no šolskega leta. dim.
braževanja na daljavo, ki se je nenadoma Zahvala za to, da smo izobraževanje Naj proti koncu še zapišem, da izo-
začelo 16. marca. Tega izraza do marca ni na daljavo uspešno izvedli, gre vsem, ki braževanje na daljavo ni ustrezen nado-
poznala niti osnovnošolska zakonodaja. ste pri tem sodelovali. Na četrti strani mestek za delo v šoli. Zato si želim, da se
Poznamo nekoliko podoben izraz šola- LDN boste našli zapisano tudi vizijo šole: izobraževanje na domu ne bi več ponovi-
nja na domu, o katerem je bilo že veliko »Znanje, strpnost, kakovost, sodelova- lo. Zato ob tej priložnosti naprošam vse,
govora, toda izobraževanje na domu se je nje.« Štiri besede, ki v veliki meri simbo- da upoštevate omejitve, ki jih predpisuje
pojavilo 16. marca 2020, ko je država, z lizirajo naše delo v obdobju izobraževa- zdravstvena stroka.
Odlokom o prepovedi zbiranja ljudi, šole nja na domu. Dejal bi, da smo s pomočjo Vsem v šoli želim ob koncu predvsem
zaprla. tehnologije in predvsem s sodelovanjem prijeten zaključek tega nenavadnega šol-
Prepričani, da je za učence najbolje, če in strpnostjo dosegli dovolj kakovostno skega leta. In predvsem – ostanite zdravi.
se delovni proces ne prekine, smo kljub izobraževanje na daljavo, ki pomeni tudi Marko Sajko,
mnogim pomislekom začeli delati na da- ustrezno znanje pri učencih. ravnatelj OŠ Primoža Trubarja Laško
Po epidemiji ponovno v šoli okužb, o obolelih in umrlih zaradi Covi- želim nazaj v šolo. Res, ne morem verjeti,
da-19 ipd. Upanje, da bomo po dveh te- da sem šele zdaj spoznala, da v šoli niti ni
16. marca 2020 smo bili postavlje- dnih zopet v šoli, je bilo manjše iz dne- tako hudo.« (Julija) Ob takšnih sporoči-
ni v novo resničnost, ki jo je narekoval va v dan. Začela sem dobivati sporočila lih sem si še posebej zaželela, da bi se epi-
in obvladoval novi koronavirus. Skoraj učencev po elektronski pošti, v katerih so demija hitro končala in bi se vrnili v živ-
dnevno smo se soočali z vedno več ukre- mi pošiljali fotografije zapisov v zvezkih ljenje, ki bo vsaj podobno tistemu pred
pi, omejitvami in prilagoditvami zaradi in rešenih straneh v delovnih zvezkih, 16. marcem. Posebna učna ura je bila za
razglašene epidemije. Med ukrepi je bilo besedila, ki so jih napisali po branju knji- učence 6. in 7. razreda 15. maja, ki smo jo
tudi zaprtje šol in skoraj čez noč smo bili ževnih besedil v berilu. Vsakega sporoči- organizirali v sodelovanju z Gledališčem
učenci, starši in učitelji postavljeni pred la posebej sem bila vesela in trudila sem Koper in gledališkim igralcem Rokom
dejstvo, da bo pouk potekal na daljavo. se, da sem učencem odgovarjala spod- Matkom preko video aplikacije Zoom. V
Spomnim se, da sta bila prvi in drugi budno, jih pohvalila za trud, dobro opra- tej učni uri so spoznali gledališke pokli-
teden t. i. karantene in pouka na daljavo vljene naloge, jim zaželela vse dobro. ce. To je bila za učence in učiteljici zelo
zame najtežja, saj sem se ukvarjala z vpra- Pouk na daljavo se je zaradi epidemio- prijetna izkušnja, kar so dokazali tudi ko-
šanji, ki jim ni bilo konca: kako učencem loškega stanja v državi podaljšal še za ne- mentarji učencev.
čim bolj olajšati učenje na daljavo, kako kaj tednov. Zdi se mi, da sem se po dveh V začetku maja se je v javnosti vedno
jim posredovati natančna navodila, ali od tednih malo umirila. Skušala sem še bolj več govorilo o postopnem odpiranju šol,
učencev zahtevam preveč glede na trenu- premišljeno izbirati teme oziroma učno najprej za učence 1. triletja in nato še za
tne razmere, koliko so učenci računalni- snov, naloge in količino nalog, ki sem devetošolce. Zdelo se mi je, da se infor-
ško pismeni, koliko jim je dostopna teh- jih pošiljala učencem. Ti so bili večino- macije zelo hitro spreminjajo in prav tako
nologija, ali in koliko zmorejo narediti … ma odzivni in so delali sproti. Spodbujala mnenja ljudi o napovedanem odpiranju
Na marsikatero vprašanje nisem pozna- sem jih, naj pošljejo kakšna vprašanja o šol in postopnem vračanju učencev. 18.
la odgovora. Po priporočilu vodstva šole učni snovi, svoja mnenja, predloge. Ob- maja 2020 so se tako v šolo pod poseb-
sem pošiljala vsa navodila za pouk raz- časno me je presenetilo in ganilo kakšno nimi pogoji vrnili učenci 1., 2. in 3. ra-
redničarkam mojih učnih skupin, ki so sporočilo, npr. »Učiteljica, pogrešam zreda. Ker je bilo zaradi delitve oddelkov
posredovale gradivo in informacije učen- vas. Komaj čakam, da se vidimo v šoli.« v skupine potrebnih več učiteljev, sem za
cem. Vsak dan so bili mediji polni, včasih (Ana) ali »Čisto sem pozabila na vas. Vse en teden postala učiteljica v podaljšanem
nasprotujočih si, informacij o možno- to mi je nekako novo kot tudi drugim bivanju za 2. razred in hkrati učiteljica na
stih širjenja okužb z virusom, o žariščih sošolcem in moram priznati, da si že res daljavo za učence 7., 8. in 9. razreda. To je
44