Page 44 - LaskiBilten_st83_NR
P. 44
PORTRET
Klaudija Košenina, učiteljica in ilustratorka
VODENKASTI SVET UMETNOSTI
Ko je obiskovala 5. razred, je Klaudija zaradi predmetnika družbo in se učimo o šimi motivi so žirafa, deklica z balonom
Košenina vedela, da želi postati učitelji- Rimljanih. Vse troje in to 5-krat na dan. (ali muco), lubenica … Žirafa je tudi Kla-
ca v šoli na Vrhu nad Laškim. Šola, ki Delo trojne kombinacije je zahtevno in ob udijina najljubša žival, ki jo je navdušila
jo je obiskoval njen oče, jo je prepričala koncu dneva sem precej utrujena. Je zelo z elegantno hojo in rjavimi vzorci. Torej,
s svojim starinskim zunanjim izgledom lepo in krasno delo, ampak je naporno.« če jo želite presenetiti, ne morate zgrešiti
in visokimi stropi. Želja se ji je čez leta Kljub temu vedno najde motivacijo za z motivom žirafe – pa naj bo to risbica,
tudi uresničila. A delo učiteljice ni nje- naslednji dan – na eni strani ji daje ener- copati, skodelica ali (otroška) knjiga.
na edina strast – v to kategorijo lahko gijo veselje do poučevanja, na drugi ji Žirafa z dežnikom in škornji v dež-
vključimo še ustvarjanje, umetnost, po- energijo povrnejo učenci z raznorazni- ju je bila njena prva ilustracija. Pozitiv-
tovanja, zbiranje starin … mi dejanji. Tako nastane nekakšen skle- ni odzivi so jo spodbudili k nadaljnjem
njen krog, pripoveduje. Napisala je tudi ustvarjanju in tako je s časom razvila še
priročnik 50 vaj za urjenje čuječnosti, v druge like – rakuna, miško, pujska, kravi-
katerem so vaje, kako se spopasti z različ- co, muco. Kasneje se je družbi živalic pri-
nimi čustvi in katere izvaja tudi z učenci. družila še deklica. Med njenimi izdelki
»Delamo različne vaje, ki so otrokom bli- so tudi knjižna kazala z motivom deklice
zu. Za vse, kar jim daš, so hvaležni in radi in mucka, od katerih znesek je podarila
sprejmejo nove zanimive igre in ideje.« Mačji hiši. Poleg tega je članica Likovne-
ga društva UKC Ljubljana, katerega čla-
Svet žiraf, lubenic in deklice z ni po bolnišnicah v Sloveniji razstavlja-
balonom jo svoja likovna dela, s čimer poskušajo
pacientom polepšati dneve, ki jih preži-
Že od nekdaj v prostem času rada vijo v bolnici. Ob tem razlaga, da pomen
ustvarja. »Za vsak rojstni dan, za vsake dobrodelnosti želi predstaviti tudi svojim
praznike sem vedno nekaj izdelala. Niko- učencem.
li ni bila dovolj samo čestitka, vedno je Leta 2019 je izdala svojo prvo avtorsko
moralo biti še nekaj zraven, naj bo to iz- knjigo z ilustracijami Deklica z balonom.
delek iz papirja ali česa drugega.« Začela »Z ilustracijami sem želela povedati, da se
je v srednji šoli, ko si je izdelala prve uha- drobne malenkosti, drobna presenečanja
Ljubezen do poučevanja je imela v sebi ne, nadaljevala pa je z risanjem. Od leta vračajo. Če daješ, tudi prejmeš.« Prispe-
že od nekdaj. Kot deklica se je pogosto 2008 aktivno ustvarja pod imenom Kla- vala je tudi ilustracije za otroško knjigo z
preobrazila v učiteljico, njene igrače pa udija Unikatno. Ker je ljubiteljica nežnih dvema zgodbama – Poštar Pepe ne mara
so postale učenci. Dodatno spodbudo je odtenkov, prelivanja barv in ne preveč vsake vode in Razlog za slavje v drevesni
dobila s strani učiteljev v osnovni in sred- jasnih linij, se je navdušila nad voden- košnji in daleč naokrog –, katerih avto-
nji šoli. »V osnovno šolo sem hodila v La- kami, s katerimi ustvari največ ilustracij. rica je Barba Štembergar Zupan. »Če bi
ško, kjer so me učiteljice zares inspirirale. Vse motive črpa iz lastnega življenja in z eno besedo lahko opisala svoj življenjski
Pokazale so mi, kako lep je poklic učite- doživljanja. V njenih ilustracijah vidimo: moto, je srčnost. Vse, kar počneš, delaj s
ljice.« »Življenje, ki ga živim, kar doživim, kar srcem. V vsako stvar, ki jo narišem, se zelo
Po opravljenem strokovnem izpitu jo vidim, kar bi želela, da bi se na svetu spre- poglobim. Zares sem se našla v ustvarja-
je služba učiteljice že čakala – najprej v menilo ali popravilo. Ali da vplivam na nju ilustracij.« Zato z vsakim letom preiz-
podaljšanem bivanju v matični šoli v La- otrokov pogled, ko vidi ilustracijo, ali na kuša in dodaja nove motive ter se hkrati
škem, kasneje pa v šoli, v kateri je želela mišljenje odraslih.« Med njenimi najljub- vseskozi uči in nadgrajuje svoje voden-
poučevati že kot osnovnošolka. Na po- kaste ilustracije.
družnici na Vrhu nad Laškim je sprva tri
leta delala v podaljšanem bivanju, zdaj pa Muzeji obvezna postojanka na
že četrto leto uči trojno kombinacijo, to- potovanjih
rej 3., 4. in 5. razred. Delo na podružnici
je drugačno kot na matični šoli, pravi. V Priznava, da v osnovni šoli zgodovi-
letošnjem šolskem letu šolo obiskuje 24 na ni bila njen najljubši predmet, se pa
učencev od 1. do 5. razreda. »Imamo pris- v zadnjih letih navdušuje nad zgodovi-
ten stik z naravo in gremo pogosto ven – no umetnosti, ki jo je povezala še z eno
blizu imamo gozd, travnike, radi sadimo strastjo – s potovanji. Zato je na njenih
… Ko pride hišnik in pokosi, otroci komaj potovanjih muzej obvezna postojanka.
čakajo, da lahko grabijo. Ali kidajo sneg.« »Tam se zame čas ustavi. Vse črpam vase.
Čeprav ima delo na podružnični šoli Zelo rada imam umetnost, ki mi daje in-
mnoge prednosti, je pogosto precej na- spiracijo za življenje, za moje ilustracije.«
porno, razlaga Klaudija. »Če opišem eno Eden njenih najljubših muzejev je Kapi-
šolsko uro, ki traja 45 minut – 3. razred tolski muzej v Rimu, medtem ko ji je naj-
ima seštevanje do 100, v 4. razredu raču- bolj ostalo v spominu potovanje v New
namo številske izraze, 5. razred pa ima York. »To je bila moja dolgoletna želja. Ne
44