Page 45 - LaskiBilten_st83_NR
P. 45
PORTRET
je tudi snovi, ki so jo učitelji dali samo v pisni obliki in so jo
morali učenci predelati sami. Zaenkrat ne zaznava, da bi zaradi
tega nastala strašanska luknja v znanju, vendar opozarja, da se
bo morebiten primanjkljaj pokazal šele s časom.
Na drugi val so bili že bolje pripravljeni, pojasnjuje. Za vsak
slučaj so se z učenci že vnaprej pripravili na scenarij šolanja na
daljavo. »Naučili smo se, kako se znajti v spletni učilnici, da so
jo tudi sami preizkusili, zato je bilo v drugem valu veliko lažje.
Tudi učitelji smo med sabo sodelovali ter si pomagali in svetovali
pri uporabi raznih gradiv. Upamo, da čim dlje ostanemo v učilni-
cah.« Žal so v času od intervjuja do oddaje prispevka v začetku
aprila šole ponovno začasno zaprla svoja vrata in šolanje na da-
ljavo se je v zadnjem letu izvajalo že tretjič.
vem, zakaj, ampak tamkajšnje visoke stavbe so me tako impresi-
onirale. Verjetno zaradi filmov, na primer Sam doma 2, ki sem
ga gledala ne vem kolikokrat, in seveda nadaljevanke Prijatelji,«
smeje razlaga, kako je doživljala Veliko jabolko. S partnerjem se
nista izognila niti ogledu muzeja MET. »Tam je bil odklop. Sicer
sva bila v njem le kratek čas, ampak bi si ga lahko ogledovala več
dni.« Na njenem seznamu želja ostaja potovanje v Pariz in obisk
znamenitega muzeja Louvre.
Pravi, da jo je najbolj fascinirala grška kultura, predvsem nje-
no kiparstvo. Prevzelo jo je tudi rimsko kiparstvo, najbližje pa ji
je slikarstvo. Trenutno raziskuje dela Pabla Picassa, sicer pa jo je
še posebej navdušil slovenski impresionizem, zlasti slika Poletje
slovenske slikarke Ivane Kobilca. Klaudija pravi, da je bilo zadnje leto težka preizkušnja, v kate-
Ljubezen do umetnosti je prepletla tudi s šolskim projektom ri vidi tako pluse kot minuse. »Naučili smo se, kako hitro se stvari
Ko umetnine oživijo, ko so učenci poustvarili portrete znanih lahko spremenijo in kako hitro se znamo prilagoditi ter se naučiti
slikarjev. Razlaga, da so se otroci z veseljem spoprijeli z nalogo kakšnih novih stvari.« Razlaga, da so učenci začeli spletno kle-
in ji z navdušenjem pripovedovali, kako so poustvarili portret. petalnico uporabljati tudi za privatne pogovore, kjer je vzdušje
»Cela družina je sodelovala pri tem projektu. Bil je izjemen pro- bolj sproščeno kot pri pouku z učiteljico. A hkrati se ji zdi, da
jekt, res pa nismo pričakovali, da bo tako odmeven. Tudi otroci so bili otroci prehitro preveč vrženi v tehnologijo. »Premalo se
so naredili tako dobre poustvaritve, da te res pritegnejo. Sicer sem še zavedajo, kakšne so nevarnosti na spletu. Že odrasli kdaj kaj
kasneje videla, prej tega nisem vedela, da so tudi druge osnovne preveč kliknemo, kaj šele otroci, ki nimajo teh znanj in vedenj o
šole že poustvarjale kakšne druge umetnine. Meni je pomembno pasteh, ki jih čakajo na spletu. Tu jih poskušam tudi sama ozave-
to, da širimo ljubezen do umetnosti. Vprašanje, kako podrobno bi ščati, da jim pokažem in spomnim, da ne smejo vsemu verjeti in
si sicer takšno delo otrok pogledal v muzeju, kot si ga je tukaj – komu posredovati kakšnih podatkov.«
vsak detajl, vse barve, kompozicije, postavitve. Poleg tega so tudi
otroci v portret dali košček sebe. Naloga je bila, da so kreativni, da S čuječnostjo in meditacijo do boljšega počutja
se znajdejo in da najdejo odštekane ideje. To je bil cilj in odlično
so ga opravili. Bila sem zelo ponosna in vesela.« Preteklo leto jo je naučilo, da mora več časa posvetiti delu na
sebi. Ob koncu preteklega šolskega leta ji je zdravje zaradi preo-
bremenjenosti povedalo, da se mora nekoliko ustaviti. Pri tem ji
V Razstavišču Kulturnega centra Laško bo od 30. mar- je pomagala tudi knjiga Louise Hay Življenje je tvoje (You Can
ca 2021 na ogled razstava likovnih del učencev Osnovne Heal Your Life). »Mogoče bom v kakšni situaciji na kakšno stvar
šole Primoža Trubarja Laško, podružnične enote Vrh nad pogledala malo drugače. Saj sem tudi prej, ampak premalokrat.
Laškim, z naslovom Z Vrha v svet. Razstavo si boste lahko Zdaj se bolj znajdem.« Čas nameni tudi izvajanjem vaj čuječnos-
ogledali ob torkih in četrtkih med 10. in 14. uro. Lepo va- ti in meditaciji. »Sploh takrat, ko je najbolj stresno, ko si rečemo,
bljeni. da nimamo časa, ravno takrat imamo največ časa za meditacijo
oziroma si ga moramo vzeti. To mi zelo pomaga.«
Leto v znamenju šolanja na daljavo Z dodatno energijo jo navdaja tudi igranje klavirja (učne ure
je zaradi epidemije koronavirusa začasno prekinila) in ogled ro-
Zadnje leto je za mnoge preizkušnja. To se morda še najbolj mantičnih filmov. Navdušuje se nad zbiranjem starin – največjo
opazi v šolstvu, saj je šolanje na daljavo potekalo več mesecev. vrednost imajo tiste, ki jih je dobila od starih staršev, pravi. V
Na udaru sprememb so tako učenci kot učitelji. Klaudija razla- svoji zbirki ima med drugim glasbene skrinjice in pisalni stroj,
ga, da je bil prvi val zanjo najtežji. »Z nobene strani nismo dobili na katerega pogosto rada napiše kakšno sporočilce. Zanima jo
nobenih informacij, bili smo prepuščeni sami sebi. Nisi niti vedel, tudi notranji dizajn, kar bo lahko združila s svojim naslednjim
ali ima to, kar počneš, kakšen učinek.« Pojasnjuje, da so bile teža- projektom. V hiši svojih staršev je začela z urejanjem ateljeja, ki
ve s povezavami, nekateri so se na začetku povezovali kar preko bo namenjen ustvarjanju, nekoč v prihodnosti pa želi imeti tudi
telefonov. Priznava, da se je na začetku izgubila in da je po cele učilnico za popoldanske urice ustvarjanja za otroke. »Vseskozi me
dneve preživela za računalnikom. »Težko je bilo. Trudila sem se, vleče v umetniške vode. Je pa res, da je umetnost povsod okoli nas.«
da bi snov predstavila na najbolj efektiven način. Najtežje je iz-
luščiti bistvo, da otroke motiviraš in jim vzbudiš zanimanje.« Do- Nika Teraž
daja, da določeno snov lahko predaš preko videa, vendar dosti Foto: Osebni arhiv Klaudije Košenina
45