Page 45 - LaskiBilten_st88_NR
P. 45
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
li knjižničarko, ki nas je toplo sprejela in
nam pokazala, kje se skrivajo slikanice za
najmlajše. Knjige smo listali, se ob slikah
pogovarjali in opazili, da je v knjižnici še
veliko več knjig kot jih imamo v igralni-
ci. Vsak dan se odpravimo na sprehod in
čeprav imamo radi zimsko pravljico se
vedno znova razveselimo toplih sončnih
žarkov.
na in tako poskrbeli, da ptice ne bodo poti v knjižnico, katero smo v januarju Otroci skupine Ptički
lačne. Ogledali smo si ptičje hišice na obiskali prvič. V knjižnici smo spozna- z Jasmino in Matejo
Skrb za ptice pozimi kodnevno poslušali zgodbice na to temo,
se seznanili z dvema novima pesmicama
»Ptiček, te zebe? Pridi sem k nam. in deklamacijo, iz odpadnih materialov
Te malo pogrejem in jesti ti dam. smo izdelali ptičje hišice in barvali ptice,
Ko zime bo konec in toplo bo spet, preko zvočnih posnetkov smo posluša-
boš prišel na okno nam pesmice pet.« li oglašanje ptic. Ptičjo hišico, ki jo ima-
Zima je čas, ko posebno skrb name- mo pred igralnico, smo redno oskrbovali
njamo tudi pticam. Zavedamo se, kako z različnimi semeni, tako da ptičice, ki so
zelo so pomembne pri razširjanju rastlin zahajale v našo tako imenovano »zimsko
in pri ohranjanju pestrosti vrst na našem restavracijo«, zagotovo niso bile lačne.
planetu. O tem, kako jim pozimi lah- Res je, da je letošnja zima (zaenkrat) mila
ko pomagamo tudi sami, smo se v me- in lažje najdejo hrano pa vendar morajo
secu januarju pogovarjali v vrtcu. S po- ptice, da preživijo v mrazu, pojesti toliko
močjo prebiranja različne literature smo hrane, kolikor tehtajo.
spoznali nekatere ptice in njihove last- Otroke tako s tovrstnimi dejavnostmi
nosti (taščica, domači vrabec, kos, sini- spodbujamo, da razvijajo pozitiven od- občutka odgovornosti in pozitivnega od-
ca …). Izvedeli smo na kaj je potrebno nos do vsega živega. Bistveni pomen nosa do narave pri otrocih.
biti pozoren pri izdelavi ptičje hišice in krmljenja ptic je lažje opazovanje in spo- Lepo vas pozdravljajo otroci skupine
kje naj bo ta postavljena. Otroci so vsa- znavanje njihovih navad ter razvijanje »Palčki« z Julijo in Branko.
Pester vsakdan v oddelku Luna
Teče že 14. leto, ko se je v Debru osnovni šoli priključil vrtec s
petimi oddelki. Najprej k nam pridejo najmlajši otroci, ki po ve-
čini še ne hodijo, nato pa iz leta v leto rastejo, spoznavajo nove
prijatelje, vzgojiteljice in vsako leto »napredujejo« v drugo sku-
pino. Čisto na koncu, tik pred veliko šolo, pa smo mi »LUNCE«.
Res smo veliki in tudi veliko nas je, zato smo si skupaj ustvarili
naša pravila, vodila za varno in sproščeno bivanje v vrtcu. Včasih,
ko smo še lahko, smo z veseljem pomagali mlajšim v vrtcu, jim
redno nastopali in se z njimi igrali v skupnem prostoru ali na
prostem. Žal pa zadnji dve leti tega ne moremo in ne smemo
početi. Bilo je hudo in včasih dolgočasno, ampak sčasoma smo
vsi nekako sprejeli in spremenili način igre, sobivanja in življe-
nja v našem vrtcu. Spoznali smo, da tudi sami v svojem oddel-
ku lahko raziskujemo, se igramo, nastopamo, ustvarjamo in se
imamo lepo. Otroci imajo veliko igrač, materiala za ustvarjanje,
učenje in najbolj pomembno je to, da imajo željo po uporabi
vsega tega. Kljub precejšnji gneči v igralnici ustvarjamo kotičke,
v katerih se otroci v manjših skupinah odlično znajdejo.
Iz meseca v mesec so bolj ustvarjalni in z veseljem lahko za-
skrbljenim staršem povem, ko me vprašajo: »Kaj mislite, je naš-
-a za v šolo ali ne?«, da je do septembra še dolga pot in s takšnim
delom ter veseljem bodo lahko vsi s ponosom zakorakali v prvi »LUNCE«
šolski dan. z Brigito in Majo
45