Page 34 - LaskiBilten_st89_NR
P. 34
SOCIALA IN HUMANITARNA DEJAVNOST
lednjih tednih KO RK pričele s pobiranjem članarine. V teh
dneh smo že pričeli z letošnjim drugim razdeljevanjem hrane
iz Evropskega sklada za pomoč najbolj ranljivim iz programa
React covid-19. Skupaj z njimi in socialnimi službami na šolah
bomo pripravili in oblikovali prvi predlog učencev za 6-dnev-
no letovanje na Debelem rtiču v času prvomajskih počitnic. Kot
zanimivost omenimo, da v sodelovanju z Rdečim križem Slove-
nije in AMZ Slovenije pripravljamo predavanja iz prve pomoči
za vse voznike motornih vozil, ki so prvo pomoč opravljali pred
leti, da svoje znanje osvežijo zaradi številnih novosti in zlasti
zato, da bi jim služilo namenu, saj je zahtevano znanje prve po-
moči temu tudi namenjeno. To je le nekaj najbolj aktualnih vse-
bin, ki bodo prioritetne.
Pa še obvestilo za vse uporabnike. Obveščamo vas, da smo
po epidemiji znova odprli skladišče z oblačili. Doslej smo tovr- Pred dnevi smo se potrudili in v naši hiši RK uredili manjše, priročno skladišče za
shranjevanje podarjenih malih gospodinjskih aparatov, akustike, računalniške opre-
stno pomoč po naročilu pripravili za prevzem. Odprto bo vsako me in nekaterih higienskih pripomočkov
prvo in tretjo sredo v mesecu med 8. in 10. uro. Za obisk našega
skladišča pa je še vedno potrebno predhodno naročilo zaradi morate imeti napotnico za skladišče, v njem pa je obvezno raz-
časovnega razporeda, zato nas vsaj dva dni prej pokličite na šte- kuževanje rok in uporaba zaščitne maske.
vilko 734-34-60, da vam sporočimo uro vašega obiska. S sabo Vlado Marot
da ob tem preverimo njegovo razumeva-
nje in ga ob le-tem razbremenimo. Do-
voljeno je odgovoriti tudi z »ne vem« in,
da je ta tema zanj še prezahtevna, da pa
mu poveste, da je ob vas varen, da bo vse
v redu in da je vaša naloga, da zanj po-
skrbite. Neprijetni občutki, ki se v različ-
Otrok na vrtiljaku družbenih – da ga razbremenimo neprijetnih ob- nih situacijah pojavijo npr. jeza, občutek
sprememb in negotovosti čutkov; krivde, sram, razočaranje … so za otroka
– da z otrokom preživimo aktivni čas ob zelo intenzivni, zato je pomembno, da jih
Trenutne svetovne družbene razme- dejavnosti, ki njemu veliko pomeni; ubesedi in izrazi oz. »da iz sebe«. Potla-
re in spremembe zbujajo občutke nego- – da ga zaščitimo pred temami, ki jih ne čevanje čustev lahko dolgoročno škodno
tovosti in nemoči, ki sprožajo v posa- bo zmogel razumeti in uporabo stva- vpliva na otroka. Otroci običajno potre-
meznikih različne odzive. Ti odzivi so pri ri, za katere še ni socialno in čustveno bujejo pomoč pri prepoznavanju čustev
otrocih in mladostnikih še izrazitejši, saj zrel. in vi jim lahko pomagate na način, da jim
so njihove zaznave sveta drugačne od nas čustva ubesedite in opišete, npr. kje v te-
odraslih. Zato je za starše pomembno, da Cilj pogovora z otrokom ni samo in- lesu ga čutijo, kakšne barve je, ... in ga po-
se ob teh procesih sprašujemo tudi o do- formiranje in razbremenjevanje, tem- imenujete. Potem pa potrebujejo pomoč,
življanju otrok in jim pri tem ponudimo več tudi učenje o lastnih čustvih – pre- da ga sprejmejo, torej, da je takšno čustvo
podporo. poznavanje čustev, sprejemanje čustev in v situaciji pričakovano in da je v redu, da
Odrasli smo tekom odraščanja in že izražanje čustev na primeren način. Ob tako čutijo. V nadaljevanju pa pomoč, da
doživetih življenjskih izkušnjah razvili vzpostavljenem zaupnem odnosu med se naučijo, kako tako intenzivno čustvo
določeno odpornost na neprijetne ob- otrokom in staršem se otrok uči komu- izraziti na primeren način. Če otrokova
čutke ob spremembah, ki so stalnica v nikacije, ki jo potem prenaša tudi v svoje čustva, tudi tista manj prijetna, sprejme-
našem življenju, otroci pa to še razvijajo. vrstniške odnose. Spoštljiva in asertivna mo, to ustvarja povezanost med staršem
Pri tem pa potrebujejo pomoč odraslih, komunikacija je tista, ki gradi odnose in in otrokom.
še posebej sedaj, ko so otroci izpostav- pomaga vašemu otroku razvijati se v od- Otroci največkrat zaupen odnos z od-
ljeni velikim stresnim dogodkom, npr. govornega posameznika, ki bo znal spre- raslimi vzpostavljajo v skupnem aktivno
covid situacija v zadnjih dveh letih, tre- jeti osebne meje drugega, prav tako pa preživetem času in ob aktivnostih, ki so
nutna krizna situacija v Ukrajini in Ru- izraziti svojo osebno mejo. Iskrenost in jim všeč. Npr. mlajši otroci ob igri, večji
siji, družbeni pritiski, poplava medijev in pristnost v komunikaciji učita otroka, da ob družabnih igrah, športnih aktivnostih
tehnologije, ki pa jim razvijanje te odpor- v svetu popolnost ne obstaja in je dovo- ali nekih družinskih ritualih, npr. skupna
nosti zelo otežujejo. ljeno delati napake in motiti se, prav tako večerja. Otrokom moramo posvetiti svoj
V takšnih situacijah je najpomembnej- pa tudi to, da se dogajajo krivice in ža- čas, saj jim na ta način pokažemo, da so
še: lostne stvari. nam pomembni in nas zanimajo oni in
– da si vzamemo čas za pogovor z otro- Otroku težke situacije pojasnjujemo njihovo življenje. Ta odnos in dogodki pa
kom; na njemu razumljiv način, z njemu po- omogočajo trenutke za skupni pogovor.
– da smo v pogovoru iskreni in otroku znanimi besedami in primerjavami, da Kot odrasli pa imamo tudi pomembno
predamo informacije na njemu ra- bo znal situacijo umestiti v svoje trenu- nalogo, da otrokom, tekom odraščanja,
zumljiv način; tne življenjske izkušnje. Pomembno je, postavljamo jasne meje in omejitve gle-
34