Page 34 - LaskiBilten_st89_NR
P. 34

SOCIALA IN HUMANITARNA DEJAVNOST

       lednjih  tednih  KO  RK  pričele  s  pobiranjem  članarine.  V  teh
       dneh smo že pričeli z letošnjim drugim razdeljevanjem hrane
       iz Evropskega sklada za pomoč najbolj ranljivim iz programa
       React covid-19. Skupaj z njimi in socialnimi službami na šolah
       bomo pripravili in oblikovali prvi predlog učencev za 6-dnev-
       no letovanje na Debelem rtiču v času prvomajskih počitnic. Kot
       zanimivost omenimo, da v sodelovanju z Rdečim križem Slove-
       nije in AMZ Slovenije pripravljamo predavanja iz prve pomoči
       za vse voznike motornih vozil, ki so prvo pomoč opravljali pred
       leti, da svoje znanje osvežijo zaradi številnih novosti in zlasti
       zato, da bi jim služilo namenu, saj je zahtevano znanje prve po-
       moči temu tudi namenjeno. To je le nekaj najbolj aktualnih vse-
       bin, ki bodo prioritetne.
         Pa še obvestilo za vse uporabnike. Obveščamo vas, da smo
       po epidemiji znova odprli skladišče z oblačili. Doslej smo tovr-  Pred dnevi smo se potrudili in v naši hiši RK uredili manjše, priročno skladišče za
                                                                    shranjevanje podarjenih malih gospodinjskih aparatov, akustike, računalniške opre-
       stno pomoč po naročilu pripravili za prevzem. Odprto bo vsako   me in nekaterih higienskih pripomočkov
       prvo in tretjo sredo v mesecu med 8. in 10. uro. Za obisk našega
       skladišča pa je še vedno potrebno predhodno naročilo zaradi   morate imeti napotnico za skladišče, v njem pa je obvezno raz-
       časovnega razporeda, zato nas vsaj dva dni prej pokličite na šte-  kuževanje rok in uporaba zaščitne maske.
       vilko 734-34-60, da vam sporočimo uro vašega obiska. S sabo                                                Vlado Marot




                                                                                        da ob tem preverimo njegovo razumeva-
                                                                                        nje in ga ob le-tem razbremenimo. Do-
                                                                                        voljeno je odgovoriti tudi z »ne vem« in,
                                                                                        da je ta tema zanj še prezahtevna, da pa
                                                                                        mu poveste, da je ob vas varen, da bo vse
                                                                                        v redu in da je vaša naloga, da zanj po-
                                                                                        skrbite. Neprijetni občutki, ki se v različ-
       Otrok na vrtiljaku družbenih            –  da ga razbremenimo neprijetnih ob-    nih situacijah pojavijo npr. jeza, občutek
       sprememb in negotovosti                    čutkov;                               krivde, sram, razočaranje … so za otroka
                                               –  da z otrokom preživimo aktivni čas ob   zelo intenzivni, zato je pomembno, da jih
         Trenutne svetovne družbene razme-        dejavnosti, ki njemu veliko pomeni;   ubesedi in izrazi oz. »da iz sebe«. Potla-
       re in spremembe zbujajo občutke nego-   –  da ga zaščitimo pred temami, ki jih ne   čevanje čustev lahko dolgoročno škodno
       tovosti in nemoči, ki sprožajo v posa-     bo zmogel razumeti in uporabo stva-   vpliva na otroka. Otroci običajno potre-
       meznikih različne odzive. Ti odzivi so pri   ri, za katere še ni socialno in čustveno   bujejo pomoč pri prepoznavanju čustev
       otrocih in mladostnikih še izrazitejši, saj   zrel.                              in vi jim lahko pomagate na način, da jim
       so njihove zaznave sveta drugačne od nas                                         čustva ubesedite in opišete, npr. kje v te-
       odraslih. Zato je za starše pomembno, da   Cilj pogovora z otrokom ni samo in-   lesu ga čutijo, kakšne barve je, ... in ga po-
       se ob teh procesih sprašujemo tudi o do-  formiranje in razbremenjevanje, tem-   imenujete. Potem pa potrebujejo pomoč,
       življanju otrok in jim pri tem ponudimo   več tudi učenje o lastnih čustvih – pre-  da ga sprejmejo, torej, da je takšno čustvo
       podporo.                                poznavanje čustev, sprejemanje čustev in   v situaciji pričakovano in da je v redu, da
         Odrasli smo tekom odraščanja in že    izražanje čustev na primeren način. Ob   tako čutijo. V nadaljevanju pa pomoč, da
       doživetih življenjskih izkušnjah razvili   vzpostavljenem zaupnem odnosu med     se naučijo, kako tako intenzivno čustvo
       določeno odpornost na neprijetne ob-    otrokom in staršem se otrok uči komu-    izraziti na primeren način. Če otrokova
       čutke ob spremembah, ki so stalnica v   nikacije, ki jo potem prenaša tudi v svoje   čustva, tudi tista manj prijetna, sprejme-
       našem življenju, otroci pa to še razvijajo.   vrstniške odnose. Spoštljiva in asertivna   mo, to ustvarja povezanost med staršem
       Pri tem pa potrebujejo pomoč odraslih,   komunikacija je tista, ki gradi odnose in   in otrokom.
       še posebej sedaj, ko so otroci izpostav-  pomaga vašemu otroku razvijati se v od-   Otroci največkrat zaupen odnos z od-
       ljeni  velikim  stresnim  dogodkom,  npr.   govornega posameznika, ki bo znal spre-  raslimi vzpostavljajo v skupnem aktivno
       covid situacija v zadnjih dveh letih, tre-  jeti osebne meje drugega, prav tako pa   preživetem času in ob aktivnostih, ki so
       nutna krizna situacija v Ukrajini in Ru-  izraziti svojo osebno mejo. Iskrenost in   jim všeč. Npr. mlajši otroci ob igri, večji
       siji, družbeni pritiski, poplava medijev in   pristnost v komunikaciji učita otroka, da   ob družabnih igrah, športnih aktivnostih
       tehnologije, ki pa jim razvijanje te odpor-  v svetu popolnost ne obstaja in je dovo-  ali nekih družinskih ritualih, npr. skupna
       nosti zelo otežujejo.                   ljeno delati napake in motiti se, prav tako   večerja. Otrokom moramo posvetiti svoj
         V takšnih situacijah je najpomembnej-  pa tudi to, da se dogajajo krivice in ža-  čas, saj jim na ta način pokažemo, da so
       še:                                     lostne stvari.                           nam pomembni in nas zanimajo oni in
       –  da si vzamemo čas za pogovor z otro-    Otroku težke situacije pojasnjujemo   njihovo življenje. Ta odnos in dogodki pa
         kom;                                  na njemu razumljiv način, z njemu po-    omogočajo trenutke za skupni pogovor.
       –  da smo v pogovoru iskreni in otroku   znanimi besedami in primerjavami, da       Kot odrasli pa imamo tudi pomembno
         predamo informacije na njemu ra-      bo znal situacijo umestiti v svoje trenu-  nalogo, da otrokom, tekom odraščanja,
         zumljiv način;                        tne življenjske izkušnje. Pomembno je,   postavljamo jasne meje in omejitve gle-

       34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39