Page 29 - LaskiBilten_st93_2022
P. 29

KNJIŽNICA

         V sklopu projekta je bilo v JZ Knjižnica Laško izvedenih ne-  Tradicionalna vloga knjižnice je izposoja knjig, vendar delo
       kaj manjših investicij v Knjižnici Laško in Knjižnici Rimske To-  knjižničarjev in bibliotekarjev obsega še ogromno drugega.
       plice, v skupni vrednosti 29.826,60 eur, pri čemer smo prejeli   Knjižničarja bi opisala kot nekoga, ki je prijazen, srčen, prila-
       24.920,27 eur projektnih sredstev. Investicijske pridobitve smo   godljiv, učljiv, ustvarjalen, samostojen, inovativen, potrpežljiv,
       podrobneje opisali že v prejšnjih številkah, za našo knjižnico pa   iznajdljiv … Vedno sem občudovala knjižničarje, kako so točno
       pomenijo velik napredek na področju IKT-opremljenosti ter so   vedeli, kje se nahaja kakšna knjiga, na svojem točno določenem
       vplivale na dvig kvalitete storitev za naše obiskovalce, še posebej   mestu na polici. Resnično dober je občutek, ko to osvajam tudi
       na področju vseživljenjskega izobraževanja in digitalne pisme-  sama preko izkušnje vsakodnevnega dela in učenja od sodelavk.
       nosti. Skupaj z Osrednjo knjižnico Celje (OKC) smo pripravili   Rada imam delo z ljudmi, rada jim pomagam, svetujem, jih
       priročnik Enostavna uporaba e-storitev (avtorice: bibliotekarka   česa novega naučim. Tudi sama se rada izobražujem in učim,
       Jerica Horjak iz Knjižnice Laško ter bibliotekarki dr. Andreja Vi-  še posebej iz prakse. Vse to mi omogoča delo v knjižnici, saj
       dec in Lea Očko iz OKC), ki opisuje številne storitve s področja   naša ustanova izvaja številne aktivnosti in je vpeta v projekte,
       e-uprave, e-zdravja, e-bančništva, e-knjižnice itd. za opravljanje   s katerimi poskuša k branju, usvajanju znanja in kulturnemu
       na daljavo. To se je še posebej izkazalo za koristno v času epi-  udejstvovanju pritegniti čim več ljudi. Organiziramo prireditve
       demije, ko marsikatere storitve niso bile na voljo ‘v živo’. Izvedli   za otroke in odrasle, pravljične urice, potopisna predavanja in
       smo 4 predstavitvene delavnice v sodelujočih LAS, namenjene   literarne večere, pripravljamo razstave, izvajamo izobraževanja,
       prenosu dobrih praks za zaposlene v knjižnicah, in 15 delav-  krožke, srečanja; in še bi lahko naštevala. Kdo skrbi za vse našte-
       nic Enostavna uporaba e-storitev za ciljne skupine na območju   to? Zaposleni v knjižnici, knjižničarji in bibliotekarji (za katere
       LAS Raznolikost podeželja (mladi, ženske, starejši). Poleg teh   ima marsikdo predstavo, da v svoji službi samo izposojajo in
       izobraževanj smo v naših knjižnicah v Laškem in Rimskih To-  berejo knjige). S svojim delom in vlogo v knjižnici pomagamo
       plicah izvedli številne bibliopedagoške urice ob čebelarskem   ljudem, jih ozaveščamo, izobražujemo – in hkrati se nam vse
       kotičku, inovativnem izobraževalno-didaktičnem pripomočku,   našteto vrača. To je privilegij in jaz sem hvaležna zanj.
       s katerim smo otroke poučevali o pomenu varovanja čebel in     Bilo me je strah prvih korakov dela v knjižnici, saj sem vsto-
       pomenu čebel za naravno okolje (tudi o tem smo že poročali).   pala na področje, ki mi ni (bilo) tako domače (če izvzamem obi-
       Vsak učenec je prejel tudi slikanico Čebela bere med, ki je izšla   ske knjižnic kot uporabnica). Porajala so se mi vprašanja, kako
       v okviru projekta.                                           me bodo sprejeli sodelavci, kako hitro se bom učila vseh del
         Zaključena operacija Čebela BERE med! za vse sodelujo-     in sistema v knjižnici, kaj če ne bom znala pomagati bralkam
       če predstavlja doprinos k razvoju splošnih knjižnic, povečanju   in bralcem ter ostalim uporabnikom knjižnice. Vsi začetki so
       njihovih vsebin ter prenosu inovativnih znanj in dobrih praks.   težki, za svojega lahko sedaj mirno rečem, da je bil precej lažji
       Aktivnosti so mlade in njihove starše izobraževale o pomenu   kot sem si predstavljala. V zahvalo direktorju in sodelavkam, ki
       čebel za okolje in našo prihodnost. Vključene knjižnice smo s   so me tako potrpežljivo in vztrajno uvajali v delo. Pričelo se je
       pomočjo kupljene opreme in urejenih prostorov izvedle števil-  s spoznavanjem knjižnice, postavitve gradiva, sistema Cobiss,
       ne aktivnosti, od delavnic, izobraževanj, prireditev … Izobra-  pravili izposoje, članstva in rezervacij, javnega obveščanja, ažu-
       ževanja so bila namenjena okoljevarstvenim vsebinam, ki so za   rnosti objav na socialnih omrežjih in spletni strani ter organiza-
       prilagajanje na podnebne spremembe, varovanje okolja in oza-  cije dogodkov, prireditev in izobraževanj. Kup (novih) informa-
       veščanje ključnega pomena. Del izobraževalnih vsebin je bil   cij, ki sem jih morala usvojiti. Delo je zelo razgibano, vsak dan
       namenjen digitalnemu opismenjevanju, ki je, posebej med sta-  je drugačen prav zaradi palete dejavnosti v knjižnici in zaradi
       rejšimi, potrebno znanje za vsakdanja opravila in večjo vključe-  vas, obiskovalcev knjižnice, ki s svojim obiskom dodate poseb-
       nost v družbo.                                               no noto našim delovnim vsakdanom.
         Sodelovanje pri tako obsežnem projektu z velikim številom
       partnerjev je bilo za našo knjižnico zelo dobra izkušnja, preko
       projekta in pridobljenih sredstev pa smo lahko izvedli investici-
       je, ki bi jih sicer z rednimi sredstvi ne mogli, na vsebinskem po-
       dročju projekta pa smo k določenim aktivnostim, ki jih v manj-
       šem obsegu izvajamo tudi sicer, pristopili bolj sistematično in
       poglobljeno, česar rezultat je tudi priročnik v digitalni in tiskani
       obliki.
                                                  Matej Jazbinšek


       Pogled pripravnice na delo v knjižnici


         Pozdravljeni, tukaj Alenka. Po izobrazbi sem andragoginja, a
       opravljam delo bibliotekarke. Smo se že srečali? Če ste od sep-
       tembra dalje, kaj obiskali našo Knjižnico Laško, potem prav go-
       tovo! Najpogosteje me najdete za izposojevalnim pultom, pri
       svetovanju za računalniškim ekranom, ali med knjižnimi poli-   V kratkem času službovanja v knjižnici sem se že ogromno
       cami. Se sprašujete, kaj počnem v knjižnici, če (še) nisem »pra-  naučila in vem, da me še veliko čaka. Zahvaljujem se kolektivu
       va« knjižničarka? Priznam, kot otrok nisem sanjala, da bom ne-  knjižnice in vam, dragi obiskovalci, da ste me sprejeli takšno
       koč delala v knjižnici, ne morem reči, da sem prebrala na tisoče   kot sem. Z zapisanim sem vam želela orisati vsaj delček dela bi-
       knjig, in ne bo držalo, da imam ogromno knjižnično-informa-  bliotekarja in mojih trenutnih aktivnosti v knjižnici. Pridite kaj
       cijskega znanja. Ob prepletanju spominov pa lahko potrdim, da   naokoli, da se srečamo še v živo.
       so me knjige in knjižnice spremljale celotno dosedanje življenje.                                        Alenka Tratnik
       Z obiskom knjižnice ali dobro knjigo se zame čas vedno ustavi.

                                                                                                                           29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34