Page 21 - LaskiBilten_st94
P. 21
STIK
političnoekonomskih razmer, nihanje čju celotne Evrope. Raziskovalna ekipa in nadgrajujejo gastronomsko dediščino
povpraševanja ter pomanjkanje izku- veliko pozornost posveča ponovljivosti območja, spodbujajo trajnostni gastro-
šenj s trženjem. Kot koristno pomoč pri in prenosljivosti dobrih praks in rešitev nomski turizem in lokalno samooskrbo
vzpostavljanju učinkovitih medseboj- med sodelujočimi državami, kljub regio- ter poudarjajo pomen prehrane za zdrav-
nih povezav izpostavljajo deljenje dobrih nalnim razlikam. Prepričani smo, da bo je. STIK Laško (https://lasko.info/stik-la-
praks in izkušenj. projekt spodbudil mlade na podeželju k sko/), kot koordinator blagovne znamke,
soustvarjanju inovativnih rešitev za pre- pri tem opravlja pomembno vlogo. Vsako
magovanje ovir za aktivno povezovanje leto pridobiva nove ponudnike pridelkov
Inštitut Jožef Stefan pridelovalcev hrane s potrošniki in da bo in izdelkov, načrtuje aktivnosti (npr. dan
Projektna raziskovalna skupina iz Od- izboljšal pogoje za njihovo vključitev v odprtih vrat, sejmi, tržnica), redno pro-
seka za tehnologije znanja (https://kt.ijs. oskrbo javnih institucij z lokalno in se- movira dejavnosti in posameznike, ter v
si), Instituta Jožef Stefan (https://ijs.si/ zonsko pridelano hrano preko sistema njihovih prodajnih mestih tako turistom
ijsw), ki jo vodi prof. dr. Marko Debeljak javnega naročanja. kot lokalni skupnosti prodaja certificira-
in v kateri sva tudi doktorska študentka V sklopu projekta smo na nivoju ce- ne izdelke Okusiti Laško. Z organizacijo
mag. Tanja Dergan in doktorski študent lotne Evrope zbrali več kot 100 pobud rednih izobraževanj in dogodkov (npr.
mag. Jurij Marinko, namenja veliko po- inovativnega povezovanja pridelovalcev Guštfest, Pivo in cvetje) dodatno krepi
zornost zgoraj predstavljeni problematiki hrane s potrošniki. Po njihovi podrobni povezovanje med pridelovalci in potro-
ter ustvarjanju poslovnih priložnosti za analizi smo izbrali 15 pobud, ki jih bomo šniki, kar posledično krepi položaj pride-
lokalne pridelovalce in potrošnike, ki ži- v okviru projekta promovirali kot prime- lovalcev ter spodbuja in povezuje razvoj
vijo in delajo na podeželju. V tem prime- re dobrih praks krepitve položaja kme- podeželja z lokalnimi proizvodi.
ru želimo poiskati inovativne rešitve pri ta v kratkih oskrbovalnih verigah. Med Vsi deležniki blagovne znamke Okusi-
uvajanju novih in izboljšanju učinkovito- izbranimi je tudi Okusiti Laško (par- ti Laško se zavzemajo za strateški razvoj,
sti kratkih agroživilskih verig in uvajanju tnerji: STIK Laško, Občina Laško, KGZ za interaktiven način povezovanja turiz-
trajnostnega kmetijstva, drugače pa naše Laško in Thermana Laško). Sodelovanje ma in lokalne ponudbe ter za inovativne
področje raziskav vključuje širok razpon v projektu bo blagovni znamki Okusiti načine medsebojnega prenosa in deljenja
problematike, vezane na izpolnjevanje Laško zagotovilo prepoznavnost na ob- znanja, izkušenj in veščin. Zavzetost in
zahtev trajnostnega razvoja družbe. Pri močju celotne Evrope. predanost vseh zaposlenih in sodelujočih
tem uporabljamo sodobne tehnologi- je navdušujoča, kar smo prepoznali tako
je znanja kot so podatkovno rudarjenje v evropskem projektu COCOREADO,
in odločitveno modeliranje. Z njihovo Primer dobre prakse: blagovna kot tudi na Institutu Jožef Stefan, kjer se
pomočjo razvijamo sisteme za podporo znamka OKUSITI LAŠKO veselimo nadaljnjega sodelovanja.
odločanju, kjer združujemo znanje do- Dodatna zahvala gre predvsem STIKu
menskih ekspertov z znanjem, ki ga iz Kolektivna blagovna znamka Okusiti Laško, in sicer za uspešno sodelovanje v
podatkov pridobimo s pomočjo metod Laško (https://lasko.info/okusiti-lasko/) projektu COCOREADO.
umetne inteligence. Sistemi za podpro aktivno vzpostavlja lokalne kratke veri-
odločanju omogočajo kvalitetno analizo ge hrane. To jim omogoča, da ohranjajo Mag. Tanja Dergan
odločitvenih možnosti, odločevalcu pa
pomagajo pri izbiri učinkovitega ukrepa
oz. odločitve.
Trenutno smo vključeni v več evrop-
skih projektov s področja razvoja trajno-
stnega kmetijstva in trajnostne družbe,
med katerimi je tudi projekt COCORE-
ADO.
Projekt COCOREADO
Evropski projekt COCOREADO
(https://cocoreado.eu) financira pro-
gram Obzorje 2020. Cilj projekta je
uravnotežiti položaj kmeta kot ključne-
ga akterja v inovativnih verigah preskr-
be s hrano in kot dobavitelja hrane preko
sistema javnih naročil. Projekt vključu-
je raziskovalne institucije iz 13 evrop-
skih držav, kot tudi partnerje vključene v
kratke dobavne verige s hrano na obmo-
21