Page 49 - LaskiBilten_st84_NR
P. 49
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
nov, ki skrbijo za izobraževanje otrok in s posebnimi potrebami vključujejo v lo- posebnimi potrebami. Vsekakor pa na
mladostnikov. Ogledali sva si CEIP San kalno okolje, saj razmere tega še vedno podlagi pridobljenih informacij in iz-
Jose de Calasanz, IES San Diego de Al- niso dopuščale. kušenj lahko potrdiva, da je vključeva-
cala, IES Puerto Cabras Rafel Baez, CEIP Šolski sistem se nekoliko razlikuje od nje otrok s posebnimi potrebami v redne
Agustin Millares Carlo, CEE Puerto del našega, zato je težko oceniti, kateri je bolj programe šole in v družbo možno, nujno,
Rosario ter CEIP Toston. Sledili sva po- prijazen in kateri bolj koristi otrokom s pravilno in koristno ob sočasnem upo-
uku, videli različne metode dela pri pou- števanju njihovih značilnosti in zmož-
čevanju učencev s posebnimi potrebami nosti.
ter spoznali raznolike oblike vključe- Projekt želimo uspešno zaključiti s pri-
vanja in obravnav učencev s posebnimi pravo načrta za iskanje dodatnih in učin-
potrebami. V času odmorov so sledile kovitejših oblik inkluzije otrok s posebni
razprave z učitelji ter izmenjava mnenj. potrebami v dejavnosti naše šole in šir-
Večina učencev s posebnimi potrebami še skupnosti, zato v tem letu načrtujemo
je vključenih v redne oblike vzgoje in iz- tudi lansko leto odpovedano udeležbo na
obraževanja, z ustreznimi prilagoditvami strukturiranem tečaju.
in dodatno pomočjo. Učenci z izrazitimi V primeru uspešne kandidature na
motnjami so vključeni v posebne progra- naslednjem razpisu Erasmus+ KA1 pa si
me, kjer dobijo ustrezno pomoč. Večina želimo izkušnjo potovanja in druženja s
teh oddelkov je priključenih rednim šo- sovrstniki omogočiti tudi našim učen-
lam, učence vključujejo v dejavnosti, pri cem.
katerih so zmožni sodelovati. Žal nis- Valentina Gartner,
va imeli priložnosti videti, kako učence koordinatorica projekta
stnostmi ter sposobnostmi glede na svoje edinstvene značilnos-
ti. Pri aktivnostih smo se povezali in sodelovali s turškimi učen-
ci in učitelji. Učenci so izvajali različne prilagojene dejavnosti,
komunicirali, navezovali stike in spoznavali kulturo države par-
tnerske šole. Učiteljici Marija Čibej in Valentina Gartner sta se s
šolami in učitelji obenem dogovorili za izvedbo morebitne mo-
bilnosti (izmenjavo) učencev in učiteljev v Turčiji v programu
eTwINNING PROJEKT »I AM SPECIAL«
Erasmus+. Pri projektu so sodelovali tudi nekateri starši naših
Učenci in učiteljice oddelkov NIS OŠ Pri- učencev, za kar se jim najlepše zahvaljujeva. To je bil naš drugi
moža Trubarja Laško smo se v šolskem letu 2020/2021 vključili in vsekakor ne zadnji eTwinning projekt.
v eTwinning projekt »I am special«. Projekt spodbuja sodelu-
joče k zavedanju, da vsak posameznik, ki živi v družbi, v njej Marija Čibej
sodeluje z različnimi čustvenimi, vedenjskimi in fizičnimi la- in Valentina Gartner
ČRNA LUKNJA … ne in kulinarike različnih regij, nismo našli tipično »naše« jedi.
Odločili smo se, da ustvarimo »Črno luknjo …«, kot spomin
Kot celotna izvedba letošnjega šol- na nekdanjo vas Govce in poklon knapom v Sedražu in okoli-
skega leta je tudi izvedba projekta Tu- ci. Povezali smo rudarsko jed »funšterc« in jabolka, hkrati pa
rizmu pomaga lastna glava letos pred- kot eko šola nismo pozabili na lokalno in regionalno pridelano
stavljala velik izziv ne samo Turistični hrano ter privlačno in ekološko embalažo. Turistična naloga je
zvezi, ampak tudi nam osnovnošol- v duhu časa skoraj v celoti nastala na daljavo. Tedensko smo se
cem in njihovim mentorjem. Na 35. srečevali na videokonferencah, kjer smo si razdelili naloge, vse-
državnem festivalu, v katerem je sodelovalo 63 šol iz vse Slove- bino in naše ugotovitve sproti objavljali na Padletu. Informacije
nije, smo ustvarjali na temo Moj kraj, moj »chef«. Kljub temu, za teoretični del smo poiskali na spletu, v različnih časopisnih
da Rimske Toplice v naših očeh predstavljajo sotočje zgodovi- člankih in v knjižnici. Slišali smo se s predstavniki različnih kra-
49