Page 49 - LaskiBilten_st84_NR
P. 49

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE






















       nov, ki skrbijo za izobraževanje otrok in   s posebnimi potrebami vključujejo v lo-  posebnimi potrebami. Vsekakor pa na
       mladostnikov. Ogledali sva si CEIP San   kalno okolje, saj razmere tega še vedno   podlagi pridobljenih informacij in iz-
       Jose de Calasanz, IES San Diego de Al-  niso dopuščale.                          kušenj lahko potrdiva, da je vključeva-
       cala, IES Puerto Cabras Rafel Baez, CEIP   Šolski sistem se nekoliko razlikuje od   nje otrok s posebnimi potrebami v redne
       Agustin Millares Carlo, CEE Puerto del   našega, zato je težko oceniti, kateri je bolj   programe šole in v družbo možno, nujno,
       Rosario ter CEIP Toston. Sledili sva po-  prijazen in kateri bolj koristi otrokom s   pravilno in koristno ob sočasnem upo-
       uku, videli različne metode dela pri pou-                                        števanju njihovih značilnosti in zmož-
       čevanju učencev s posebnimi potrebami                                            nosti.
       ter spoznali raznolike oblike vključe-                                              Projekt želimo uspešno zaključiti s pri-
       vanja in obravnav učencev s posebnimi                                            pravo načrta za iskanje dodatnih in učin-
       potrebami. V času odmorov so sledile                                             kovitejših oblik inkluzije otrok s posebni
       razprave z učitelji ter izmenjava mnenj.                                         potrebami v dejavnosti naše šole in šir-
       Večina učencev s posebnimi potrebami                                             še skupnosti, zato v tem letu načrtujemo
       je vključenih v redne oblike vzgoje in iz-                                       tudi lansko leto odpovedano udeležbo na
       obraževanja, z ustreznimi prilagoditvami                                         strukturiranem tečaju.
       in dodatno pomočjo. Učenci z izrazitimi                                             V primeru uspešne kandidature na
       motnjami so vključeni v posebne progra-                                          naslednjem razpisu Erasmus+ KA1 pa si
       me, kjer dobijo ustrezno pomoč. Večina                                           želimo izkušnjo potovanja in druženja s
       teh oddelkov je priključenih rednim šo-                                          sovrstniki omogočiti tudi našim učen-
       lam, učence vključujejo v dejavnosti, pri                                        cem.
       katerih so zmožni sodelovati. Žal nis-                                                                Valentina Gartner,
       va imeli priložnosti videti, kako učence                                                          koordinatorica projekta




                                                                    stnostmi ter sposobnostmi glede na svoje edinstvene značilnos-
                                                                    ti. Pri aktivnostih smo se povezali in sodelovali s turškimi učen-
                                                                    ci in učitelji. Učenci so izvajali različne prilagojene dejavnosti,
                                                                    komunicirali, navezovali stike in spoznavali kulturo države par-
                                                                    tnerske šole. Učiteljici Marija Čibej in Valentina Gartner sta se s
                                                                    šolami in učitelji obenem dogovorili za izvedbo morebitne mo-
                                                                    bilnosti (izmenjavo) učencev in učiteljev v Turčiji v programu
       eTwINNING PROJEKT »I AM SPECIAL«
                                                                    Erasmus+. Pri projektu so sodelovali tudi nekateri starši naših
         Učenci in učiteljice oddelkov NIS OŠ Pri-                  učencev, za kar se jim najlepše zahvaljujeva. To je bil naš drugi
       moža Trubarja Laško smo se v šolskem letu 2020/2021 vključili   in vsekakor ne zadnji eTwinning projekt.
       v eTwinning projekt »I am special«. Projekt spodbuja sodelu-
       joče k zavedanju, da vsak posameznik, ki živi v družbi, v njej                                             Marija Čibej
       sodeluje z različnimi čustvenimi, vedenjskimi in fizičnimi la-                                      in Valentina Gartner




                              ČRNA LUKNJA …                         ne in kulinarike različnih regij, nismo našli tipično »naše« jedi.
                                                                    Odločili smo se, da ustvarimo »Črno luknjo …«, kot spomin
                                Kot celotna izvedba letošnjega šol-  na nekdanjo vas Govce in poklon knapom v Sedražu in okoli-
                              skega leta je tudi izvedba projekta Tu-  ci. Povezali smo rudarsko jed »funšterc« in jabolka, hkrati pa
                              rizmu pomaga lastna glava letos pred-  kot eko šola nismo pozabili na lokalno in regionalno pridelano
                              stavljala velik izziv ne samo Turistični   hrano ter privlačno in ekološko embalažo. Turistična naloga je
                              zvezi,  ampak tudi nam osnovnošol-    v duhu časa skoraj v celoti nastala na daljavo. Tedensko smo se
                              cem in njihovim mentorjem. Na 35.     srečevali na videokonferencah, kjer smo si razdelili naloge, vse-
       državnem festivalu, v katerem je sodelovalo 63 šol iz vse Slove-  bino in naše ugotovitve sproti objavljali na Padletu. Informacije
       nije, smo ustvarjali na temo Moj kraj, moj »chef«. Kljub temu,   za teoretični del smo poiskali na spletu, v različnih časopisnih
       da Rimske Toplice v naših očeh predstavljajo sotočje zgodovi-  člankih in v knjižnici. Slišali smo se s predstavniki različnih kra-

                                                                                                                           49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54