Page 51 - LaskiBilten_st84_NR
P. 51

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

                                               zato smiselno narediti že prej kot v deve-
                                               tem razredu, saj bi s tem marsikateremu
                                               razredniku, učitelju in razredu kot celoti
                                               prihranili marsikatero slabo izkušnjo.
                                                  Lana Verbovšek, Brina Klepej in Tja-
                                               ša Stupan pa so raziskale, kaj učenci zad-
                                               nje triade na OŠ Antona Aškerca Rimske
                                               Toplice, OŠ Primoža Trubarja Laško in
                                               PŠ Debro vedo o izbiri obveznih izbirnih
                                               predmetov. Obvezne izbirne vsebine v
                                               zadnji triadi osnovne šole so bile uvede-
       Brina Klepej, Lana Počivalšek in Tjaša Stupan
                                               ne hkrati z devetletno osnovno šolo. Nji-
       največ učencev s temperamentom kole-    hov namen je poglabljanje in povezova-
       rika, sledijo jim flegmatiki, najdemo pa   nje znanja vsebin posameznih obveznih   Špela Klopčič
       tudi nekaj melanholikov in sangvinikov.   predmetov  ali  pa  pridobivanje  novih
       Število mešanih tipov temperamenta iz-  znanj, ki učence zanimajo. Obvezne iz-      Učenci največ informacij o vsebi-
       stopa v 9. b razredu. Prav v tem oddelku   birne vsebine so tudi odličen način med-  nah obveznih izbirnih predmetov dobi-
       je število kolerikov, sangvinikov in meša-  predmetnega povezovanja vsebin, inter-  jo na informativnih listih, pri učiteljih,
       nic teh dveh tipov jasno pokazalo na ži-  disciplinarnega  povezovanja,  uvajanja   ki predmet poučujejo in pri razredni-
       vahno vzdušje v razredu, kjer izstopajo   inovativnih oblik in metod učenja.     kih. Glavna opora pri odločitvi za izbir-
       glasni koleriki, sangviniki pa poskrbijo,   Z raziskovalno nalogo so učenke ugo-  ni predmet je pri sedmošolcih še vedno
       da se vsa morebitna napetost  spremeni   tovile, da imajo učenci dovolj osnovne-  družina, pri učencih zadnjih dveh razre-
       v zabavo. Več melanholikov v a oddelku   ga znanja ob izbiranju obveznih izbirnih   dov pa nekoliko manj. Tam ima prednost
       glede na splošno razredno klimo ni bilo   predmetov. Vedo, koliko ur predmetov   izbira prijateljev in lasten interes. Vese-
       presenečenje. Kakor flegmatiki, so tudi   na teden morajo zbrati, da lahko pred-  li nas, da so rezultati pokazali, da učen-
       melanholiki introvertirani in za okoli-  met v začetku šolskega leta zamenjajo in   ci niso pod pritiski in željami staršev, da
       co največja uganka. Načeloma redkobe-   da obiskovanje glasbene šole lahko nado-  morajo izbrati predmet, ki ni po njihovi
       sedni, ko pa spregovorijo, besede izbirajo   mesti kakšno od izbirnih vsebin. Vendar   volji in da so na splošno zadovoljni s svo-
       premišljeno. So resni, radi imajo podat-  pa učenci niso seznanjeni s podatkom, da   jo izbiro.
       ke, tabele in na splošno radi analizirajo.   mora šola obvezno na seznam obveznih   Komisija je ocenila naloge in nastope,
       So temeljiti, natančni in samozadostni,   izbirnih vsebin dodati pouk tujega jezika,   ki so bili letos izvedeni 21. aprila preko
       zelo radi delajo sami. Imajo sposobnost   pouk retorike ter verstev in etike. Mor-  spletnega  videokonferenčnega  sistema
       organiziranja in načrtovanja, na stvari pa   da bi bilo to učencem dobro pojasniti, saj   ZOOM. Vse tri naloge so vsaka na svo-
       gledajo dolgoročno.                     lahko napačno sklepajo, da šola njihovih   jem področju osvojile zlato priznanje.
         Poglobljeno znanje o različnih tipih   predlogov o izbirnih predmetih ne upo-  Špela, Aleksandra in Mojca pa so se uvr-
       temperamentov je gotovo zelo uporab-    števa. Prav tako bi bilo smiselno učencem   stile tudi na državno tekmovanje v dru-
       na izkušnja in nadvse zanimiva, saj se   na enostaven način razložiti, koliko pred-  gi polovici junija. Vsem raziskovalkam
       lahko veliko naučimo o sebi in drugih   metov od ponujenih se bo v posameznem    iskrene čestitke.
       ter kako vstopati v interakcijo z različni-  razredu izvajalo, da ne bo preveč razoča-
       mi tipi osebnosti. Takšno analizo bi bilo   ranj, če predmet ne bo izbran.                      Mentorica Jasmina Oblak




       ZELENE MANDALE


         Učenci 1. in 3. razreda so se letos odzvali na povabilo Tu-
       ristične zveze Slovenije, ki je ob Svetovnem dnevu čebel in ob
       Svetovnem dnevu biotske raznovrstnosti obeležila Zeleni dan
       slovenskega turizma in tudi z našo pomočjo ustvarila Vseslo-
       vensko turistično mandalo. Zeleno mandalo so lahko ustvarili
       iz naravnih materialov, ki bi jih našli v gozdu (gozdna mandala),
       na travniku (travniška mandala), v morju (morska mandala),
       lahko pa tudi iz avtentičnih jedi kraja (kulinarična mandala).
         Vse se je začelo z načrtovanjem. Učenci so najprej naredili
       skico mandale, nato pa se sprehodili po domačih travnikih in
       v okolici šole nabrali travniške cvetlice, trave in druge plodo-
       ve. Odpravili so se raziskovat kotičke v kraju, kjer bi njihove
       mandale lahko občudovali tudi drugi, a hkrati ne bi bile takoj
       opazne. Na primernem prostoru so sistematično začeli zlagati
       material pa začrtanem načrtu. Prvošolci so izdelali eno veliko
       mandalo, medtem ko so tretješolci ustvarili več malih, a zato nič
       manj zanimivih mandal.


                                                   Jasmina Oblak

                                                                                                                            51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56