Page 51 - LaskiBilten_st84_NR
P. 51
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
zato smiselno narediti že prej kot v deve-
tem razredu, saj bi s tem marsikateremu
razredniku, učitelju in razredu kot celoti
prihranili marsikatero slabo izkušnjo.
Lana Verbovšek, Brina Klepej in Tja-
ša Stupan pa so raziskale, kaj učenci zad-
nje triade na OŠ Antona Aškerca Rimske
Toplice, OŠ Primoža Trubarja Laško in
PŠ Debro vedo o izbiri obveznih izbirnih
predmetov. Obvezne izbirne vsebine v
zadnji triadi osnovne šole so bile uvede-
Brina Klepej, Lana Počivalšek in Tjaša Stupan
ne hkrati z devetletno osnovno šolo. Nji-
največ učencev s temperamentom kole- hov namen je poglabljanje in povezova-
rika, sledijo jim flegmatiki, najdemo pa nje znanja vsebin posameznih obveznih Špela Klopčič
tudi nekaj melanholikov in sangvinikov. predmetov ali pa pridobivanje novih
Število mešanih tipov temperamenta iz- znanj, ki učence zanimajo. Obvezne iz- Učenci največ informacij o vsebi-
stopa v 9. b razredu. Prav v tem oddelku birne vsebine so tudi odličen način med- nah obveznih izbirnih predmetov dobi-
je število kolerikov, sangvinikov in meša- predmetnega povezovanja vsebin, inter- jo na informativnih listih, pri učiteljih,
nic teh dveh tipov jasno pokazalo na ži- disciplinarnega povezovanja, uvajanja ki predmet poučujejo in pri razredni-
vahno vzdušje v razredu, kjer izstopajo inovativnih oblik in metod učenja. kih. Glavna opora pri odločitvi za izbir-
glasni koleriki, sangviniki pa poskrbijo, Z raziskovalno nalogo so učenke ugo- ni predmet je pri sedmošolcih še vedno
da se vsa morebitna napetost spremeni tovile, da imajo učenci dovolj osnovne- družina, pri učencih zadnjih dveh razre-
v zabavo. Več melanholikov v a oddelku ga znanja ob izbiranju obveznih izbirnih dov pa nekoliko manj. Tam ima prednost
glede na splošno razredno klimo ni bilo predmetov. Vedo, koliko ur predmetov izbira prijateljev in lasten interes. Vese-
presenečenje. Kakor flegmatiki, so tudi na teden morajo zbrati, da lahko pred- li nas, da so rezultati pokazali, da učen-
melanholiki introvertirani in za okoli- met v začetku šolskega leta zamenjajo in ci niso pod pritiski in željami staršev, da
co največja uganka. Načeloma redkobe- da obiskovanje glasbene šole lahko nado- morajo izbrati predmet, ki ni po njihovi
sedni, ko pa spregovorijo, besede izbirajo mesti kakšno od izbirnih vsebin. Vendar volji in da so na splošno zadovoljni s svo-
premišljeno. So resni, radi imajo podat- pa učenci niso seznanjeni s podatkom, da jo izbiro.
ke, tabele in na splošno radi analizirajo. mora šola obvezno na seznam obveznih Komisija je ocenila naloge in nastope,
So temeljiti, natančni in samozadostni, izbirnih vsebin dodati pouk tujega jezika, ki so bili letos izvedeni 21. aprila preko
zelo radi delajo sami. Imajo sposobnost pouk retorike ter verstev in etike. Mor- spletnega videokonferenčnega sistema
organiziranja in načrtovanja, na stvari pa da bi bilo to učencem dobro pojasniti, saj ZOOM. Vse tri naloge so vsaka na svo-
gledajo dolgoročno. lahko napačno sklepajo, da šola njihovih jem področju osvojile zlato priznanje.
Poglobljeno znanje o različnih tipih predlogov o izbirnih predmetih ne upo- Špela, Aleksandra in Mojca pa so se uvr-
temperamentov je gotovo zelo uporab- števa. Prav tako bi bilo smiselno učencem stile tudi na državno tekmovanje v dru-
na izkušnja in nadvse zanimiva, saj se na enostaven način razložiti, koliko pred- gi polovici junija. Vsem raziskovalkam
lahko veliko naučimo o sebi in drugih metov od ponujenih se bo v posameznem iskrene čestitke.
ter kako vstopati v interakcijo z različni- razredu izvajalo, da ne bo preveč razoča-
mi tipi osebnosti. Takšno analizo bi bilo ranj, če predmet ne bo izbran. Mentorica Jasmina Oblak
ZELENE MANDALE
Učenci 1. in 3. razreda so se letos odzvali na povabilo Tu-
ristične zveze Slovenije, ki je ob Svetovnem dnevu čebel in ob
Svetovnem dnevu biotske raznovrstnosti obeležila Zeleni dan
slovenskega turizma in tudi z našo pomočjo ustvarila Vseslo-
vensko turistično mandalo. Zeleno mandalo so lahko ustvarili
iz naravnih materialov, ki bi jih našli v gozdu (gozdna mandala),
na travniku (travniška mandala), v morju (morska mandala),
lahko pa tudi iz avtentičnih jedi kraja (kulinarična mandala).
Vse se je začelo z načrtovanjem. Učenci so najprej naredili
skico mandale, nato pa se sprehodili po domačih travnikih in
v okolici šole nabrali travniške cvetlice, trave in druge plodo-
ve. Odpravili so se raziskovat kotičke v kraju, kjer bi njihove
mandale lahko občudovali tudi drugi, a hkrati ne bi bile takoj
opazne. Na primernem prostoru so sistematično začeli zlagati
material pa začrtanem načrtu. Prvošolci so izdelali eno veliko
mandalo, medtem ko so tretješolci ustvarili več malih, a zato nič
manj zanimivih mandal.
Jasmina Oblak
51